Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهرمی با تشریح برنامه‌های تابستانی کانون فرهنگی هنری محمد رسول‌الله(ص)، گفت: جُنگ تابستانی «مسجد و محله»، ویژه‌برنامه «به وقت مسجد» و مسابقات مجازی قرائت قرآن از جمله محورهای این طرح تابستانی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش فعالی را در محله‌ها ایفا کرده اند به طوری که در دوران دفاع مقدس، این مكان‌ها، پایگاه‌های جنگ و مبارزه را برعهده داشتند و امروزه، با فعالیت‌ها و كاركردهای اجتماعی و فرهنگی و ایجاد کانون های فرهنگی هنری نقش پر رنگ خود را در محله‌ها حفظ كرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مساجدی که کانون فرهنگی هنری آن توانسته با برگزاری برنامه های گسترده حضور جوانان و نوجوانان را در مسجد رونق ببخشد و به عنوان قطب فرهنگی محله رسالت تبدیل شود، کانون فرهنگی هنری محمدرسول الله(ص) مسجدالرسول(ص) است. پیرامون تشریح فعالیت ها و برنامه های تابستانی و کمک رسانی به نیازمندان و محرومین از سوی فعالین این کانون گفت وگویی با «بهداد جهرمی»، مدیر کانون محمد رسول الله مسجد الرسول(ص)  میدان رسالت تهران ترتیب دادیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

 

رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله(ص) مسجد الرسول(ص) در ایام اوقات فراغت تابستان در چه محورهایی است؟

 

کانون محمدرسول الله(ص) مسجد الرسول(ص) از جمله کانون های فرهنگی هنری است که با برگزاری برنامه های گسترده برای کلیه مقاطع سنی کارنامه مثبتی در جذب نوجوانان و جوانان داشته است، به طوری که مناسبتی نیست که برنامه ای در این مسجد برگزار نشود، از نشست های بصیرتی، حلقه های صالحین، سبک زندگی اسلامی و یادواره شهدا تا رشته های ورزشی و فنی و تعمیرات تلفن همراه در این کانون دوره آموزشی برگزار می شود. در حال حاضر نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه های فرهنگی، هنری به همت کانون با فاصله گذاری اجتماعی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

این برنامه ها شامل ویژه برنامه به «وقت مسجد» شامل کلاسهای آموزشی مفهومی قرآن و حدیث، کلاسهای آموزش حفظ، روخوانی، روانخوانی دررده سنی 3 الی 14 سال در مهد قرآن،آموزش عکاسی، سفال، قالی بافی، نقاشی روی پارچه، خطاطی ویژه بانوان است.

 

همچنین آموزش رایانه آموزش تعمیرات تلفن همراه، رباتیک بخش دیگری از برنامه هایی است که به همت این کانون برگزارمی شود.برگزاری مسابقات مجازی قرائت قرآن کریم در رده سنی زیر 13 سال همراه با جوایز نفیس و اهدای مبلغ 200 هزار تومان به نفرات اول تا 18  بخش دیگری از برنامه های این کانون به مناسبت ایام اوقات فراغت تابستان است.از دیگر برنامه های تابستانی کانون «مسجد و محله» است که ویژه نوجوانان و جوانان  برگزار می شود.

 

جُنگ تابستانی «مسجد و محله» بر چه محور و برنامه هایی مشتمل است؟

 

این جنگ تابستانی به منظور انتخاب بهترین مجری برگزار می شود، به این شکل که از علاقه مندان به شرکت در مسابقه بهترین مجری دعوت به عمل می آید که یک دقیقه فیلم ضبط شده خود را تا 27 مرداد ماه به آدرس 13485624@ ارسال کنند  و به بهترین اثر جایزه ای به رسم یادبود اهدا می شود.

 

کانون محمد رسول الله(ص) مسجد جامع الرسول(ص) از زمان شیوع ویروس کرونا اقدامات قابل توجهی در مبارزه با ویروس کرونا انجام داده است، آیا این فعالیت ها همچنان استمرار دارد، بخشی از این اقدامات جهادی را نام ببرید؟

 

در راستای تحقق «پویش# همه با هم کرونا را شکست می دهیم» راه اندازی کارگاه تولید ماسک، گندزدایی و ضدعفونی مساجد و اماکن عمومی محله مجیدیه و کوهک به همت فعالان کانون محمد(ص) رسول الله مسجد الرسول(ص) مورد توجه قرار گرفت.به طوری که 10 هزار لیتر مواد ضدعفونی در اماکن عمومی توزیع شد و 100 عدد بن خرید به ارزش 100 هزار تومان به خانواده های دارای معلول اهدا گردید.

 

در راستای حمایت از نیازمندان در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه چه میزان کمک صورت گرفت؟

 

 به منظور کمک رسانی به محرومین و نیازمندان تعدادی سبد ارزاق در دو مرحله توزیع شد به طوری که 150 خانوار در هر بسته به ارزش 300 هزار تومان و در مرحله دوم 400 هزار به ارزش هر بسته 350 هزار تومان میان نیازمندان توزیع شد و پخش ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی به تعداد 2500 واحد خانه در محدوده مسجد به هر خانه دو عدد ماسک، دو دستکش و یک عدد الکل توزیع شد. در تلاش هستیم که به مناسبت عید سعید قربان گوشت قربانی نیز میان نیازمندان ومستمندان توزیع کنیم.

 

برنامه ها و فعالیت هایی که تاکنون به همت کانون محمدرسول الله(ص) مسجد الرسول(ص) صورت گرفته و موجب موفقیت این کانون شده در چه محورهایی بوده است؟

 

یکی از بخش های کانون محمد رسول الله(ص) که موجب موفقیت این کانون وزمینه ساز رونق آن شده است،کتابخانه دیجیتال کانون است که با بیش از 20 هزارعنوان کتاب به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به اهالی محله است. سالن مطالعه این کانون با ظرفیت ۱۰۰ نفر برای خواهران و برادران همه روزه خدماتی در راستای کتابخوانی ارایه می دهد. البته به دلیل شیوع ویروس کرونا اکنون کتابخانه کانون فعالیتی ندارد.

 

 آموزش شطرنج، کاراته و فوتبال دستی از برنامه های ورزشی است که در این کانون برگزار می شود و در سالهای گذشته تعدادی از اعضای این کانون توانستند در مسابقات کاراته معلولین که در کشور امارات برگزار شد، مقام قهرمانی را کسب کنند، که این نشان از توانمندی بچه های این کانون در زمینه های مختلف است.

 

برپایی اردوهای جهادی با همکاری بسیج، حلقه های  صالحین، سلسله نشست های سبک زندگی، مشاوره در موضوعات رفتار با والدین و همسر در رده های سنی نوجوان و جوان و میانسال و کهنسال بخش دیگری از برنامه های کانون محمدرسول الله(ص) بوده است که موجب موفقیت این کانون شده است.خلاقیت، رباتیک،چرتکه، موشک آبی، سودوکو،کلایدر، توربین بادی، برنامه نویسی، ربات جنگنجو، سازه ماکارانی از عناوین دوره های آموزشی که در این کانون برگزار شده است، می توان نام برد.

 

 نصب تابلوی ایثارگران در میدان رسالت به عنوان نقطه عطف از دیگر فعالیت های این کانون است این تابلو که توسط کانون در میدان رسالت نصب شده، هر روز عکس شهدای محل را نمایش می دهد، که به نوعی با استقبال خانواده هم همراه است.برپایی ایستگاههای صلواتی، نشست های بصیرتی، حجاب و عفاف و پخش مستند و فیلم بخش دیگری از برنامه های این کانون است که موجب موفقیت و رونق آن شده است.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون محمد رسول الله ص اوقات فراغت کانون های مساجد بخش دیگری از برنامه کانون محمد رسول الله کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله ص محمدرسول الله ص مسجد الرسول ص برگزار می شود موجب موفقیت ویروس کرونا مسجد و محله هزار تومان فعالیت ها توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از برگزاری شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشور در این منطقه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و گفت: شش عنوان برنامه فرهنگی ویژه این هفته در منطقه ۳ برگزار خواهد شد.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های فرهنگی هفته اصفهان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی مهم در منطقه سه شهرداری اصفهان در این هفته که با مشارکت مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان برگزار می‌شود، ویژه‌برنامه «شب شعر» به یاد شاعر بزرگ «کمال‌الدین اسماعیل» شاعر قرن هفتم است که با حضور شاعران برتر کشور همچون قاسم رفیعا، سعید بیابانکی و عباس احمدی، همچنین شاعران استانی همراه با اجرای مجری توانمند محمدرضا یزدان‌پرست در محل پارک مقبره کمال‌الدین برگزار می‌شود.

وی با دعوت از تمام شاعران و اهالی قلم شهر اصفهان و عموم شهروندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی افزود: این برنامه فرهنگی ادبی، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت از ساعت ۱۹:۳۰ در پارک کمال، جنب مقبره کمال برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ در این منطقه با مشارکت و محوریت مردم محلات برگزار می‌شود، تصریح کرد: ویژه‌برنامه شاد و مفرح جشن «زنگ اصفهان» همراه با برگزاری برنامه‌های مختلف جنبی به‌همراه معرفی اصفهان ویژه مدارس سطح منطقه با معرفی تاریخ آن در قالب آیتم‌های نمایشی و مسابقه از سوم تا پنجم اردیبهشت برگزار می‌شود.

ابوطالبی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های منطقه سه شهرداری اصفهان در این هفته «عاشقانه‌های اصفهان» است که شامل کلیپ‌های کوتاهِ معرفی آثار تاریخی این منطقه و معرفی محلات قدیمی و تاریخی این کلان‌شهر به شهروندان و گردشگران است.

وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های خانه مشروطیت، تورهای بازدید از خانه مشروطیت همراه با پخش فیلم و نمایشگاه ویژه بزرگ‌مردان تاریخ به عنوان دیگر برنامه‌های محلی منطقه سه شهرداری اصفهان در این هفته گفت: «نقش عشق» عنوان برنامه‌ای است با محوریت بازدید از مقبره خواجه نظام‌الملک همراه با آشنایی با بعضی هنرهای سنتی اصفهان که در تاریخ هشتم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با اشاره به یکی از برنامه‌های پر مخاطب و اصلی این منطقه با عنوان «چهارباغ، جان اصفهان» افزود: این ویژه‌برنامه با مشارکت اداره‌های فرهنگی اجتماعی و ورزشی مناطق یک و سه شهرداری این کلان‌شهر و مدیریت چهارباغ در هفته فرهنگی اصفهان عصرها همراه با برنامه‌های متعدد، نمایش خیابانی، غرفه‌های فرهنگی، بازی‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: معرفی بناهای تاریخی و معماری اصفهان، شخصیت‌های هنری و فرهنگی آن و استقبال از گردشگران و فرهنگ عامه این شهر کهن از محورهای برنامه‌های این هفته در محلات منطقه سه شهرداری این کلان‌شهر است.

کد خبر 747266

دیگر خبرها

  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود