Web Analytics Made Easy - Statcounter

« احمد طهرانی » روز چهارشنبه در ستاد ساماندهی جوانان خمین افزود: کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های متولی ازدواج جوانان و جامعه علمی و روانشناسی برای برسی موانع ازدواج و عوامل طلاق در این شهرستان تشکیل می‌شود.

 وی اظهار داشت: برخی از مصوبات کمیته طرح تسریع ازدواج در خمین که به دلیل نبود امکانات و بسترهای لازم قابلیت اجرایی ندارند، باید در سطح  استانی و ملی پیگیری و برای آن تصمیم‌گیری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افزایش تاب آوری جوانان زمینه ازدواج پایدار و تداوم زندگی مشترک را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: به دلیل کم کاری برخیمسئولان در فرهنگ سازی و توانمندسازی در زمینه ازدواج ، گروهی از جوانان برای ورود به زندگی مشترک موفق، تربیت نشده‌اند.
طهرانی بیان کرد: نبود آموزش‌های پیش از ازدواج و دوره مهارتهای زندگی، سبب افزایش ازدواج‌های پر خطر شده که این نوع از ازدواجها که دوام زیادی ندارند و در کنار مسائل اقتصادی، بسترساز ترس جوانان از تشکیل خانواده شده‌اند.
فرماندار خمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره  آسیبهای اجتماعی در مناطق فیروز آباد و احمدآباد شهرستان گفت: بیان نکردن آسیبها در این مناطق مشکلی را حل نمی‌کند.
طهرانی گفت: اعتیاد بانوان و استفاده ابزاری از کودکان برای توزیع مواد مخدر در این شهرستان باید مورد توجه جدی دستگاه هایی نظیر بهزیستی قرار گیرد.
وی ادامه داد: حضور کارتون خوابها در اطراف کتابخانه شهید بهشتی خمین امنیت حضور نوجوانان و جوانان برای استفاده از کتابخانه را کاهش می‌دهد.
فرماندار خمین با اشاره به کسب رتبه برتر فرهنگی و اجتماعی این شهرستان در سطح استان مرکزی گفت: اقدامات انجام شده در این ۲ حوزه راضی کننده است اما کافی نیست.
معاون دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: کاهش آمار ازدواج در استان و خمین متاثر از تغییرات اجتماعی در کشور است.
« جواد اتابکی » گفت: وضعیت اقتصادی و  مهاجرت پسران به شهرهای دیگر از مهمترین عوامل کاهش تمایل جوانان برای ازدواج است.
وی با اشاره به اجرایی نشدن قانون تسهیل ازدواج از سال ۸۴ در استان افزود: سازمانهای مردم نهاد و خیرین مهمترین ظرفیت‌های اجرای این قانون هستند.
رئیس اداره ورزش و جوانان خمین نیز با بیان اینکه اول تا هفتم مرداد امسال هفته ازدواج است، گفت: برنامه های بزرگداشت این هفته به دلیل مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر برگزار نشدن اجتماعات، در فضای مجازی برگزار می‌شود.
« سعید امجدی» افزود: در طول این هفته و متناسب با نامگذاری هر روز؛ محتواهایی در زمینه آگاه سازی جوانان نسبت به ازدواج در فضای مجازی شهرستان منتشر می‌شود.

خمین در جنوب استان مرکزی است و از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری این شهرستان حدود ۲۳ هزار نفر را جوانان شامل می‌شوند.


 

برچسب‌ها هفته ازدواج استان مرکزی خمین ازدواج ساده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته ازدواج استان مرکزی خمین ازدواج ساده هفته ازدواج استان مرکزی خمین ازدواج ساده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار شهرستان اشنویه در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال با موضوع تثبیت اراضی کشاورزی گفت: پارسال یکهزار و ۲۴۰ سند مالکیت زراعی در این شهرستان صادر شد.

سید علی ترابی افزود: در این مدت سه هزار و ۷۸ پرونده ثبت و دو هزار و  ۱۵۰ رأی هیئت قانون صادر شده که منجر به صدور یکهزار و ۲۴۰ سند مالکیت شده است.

ترابی، بر اهمیت و اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی تأکید کرد و تعامل بیشتر اداره های جهاد کشاورزی و ثبت شهرستان را برای تسریع در فرآیند صدور اسناد خواستار شد.

وی، با اشاره به رفع موانع سنددار کردن اراضی کشاورزی به‌ منظور ترغیب و تشویق کشاورزان برای دریافت سند رسمی، به تسریع در تشکیل پرونده، حذف هزینه‌های زائد و تسریع در پاسخ به استعلامات معموله تأکید نمود.

اقبال جو، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشنویه هم در این جلسه توجه به حقوق بیت المال را از اولویتهای اساسی عنوان کرد و گفت: باید مدیران و مسئولان از حقوق بیت المال صیانت کنند.

در این جلسه بخشداران مرکزی و نالوس، رؤسای جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و شورا‌های اسلامی و دهیاران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود در فرآیند کاری صدور اسناد کشاورزی را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • برگزاری مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج جوان در شهرستان قشم
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • برگزاری تور ماه عسل وصال شیرین
  • طرح‌های اوقات فراغت باید جوانان را در مسیر درست و صحیح قرار دهد