Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضامدرس روز چهارشنبه درتشریح خدمات رسانی به روستاهای زاچ و داربست بعد از سیلاب دیماه سال ۹۸ افزود: تمامی امکانات زیستی برای مردم در روستاهای زاچ و داربست فراهم است و حق بدهید که تصمیمی احساسی نگیریم که یکسال بعد با یک بارندگی دوران بازگشت ۶۰ ساله، جان مردم درمحل کنونی به خطر بیفتد.
 وی بیان داشت: نکته مهمی که درموضوع روستاهای زاچ و داربست وجود دارد، اینست که خانه‌ها و ساختار  روستاییانی که در منطقه دچار وقوع سیلاب نشدند و یا آسیب جدی ندیدند، مستندات وجود دارد و مردم روستا هم گواه این مدعای نبود وجود خسارت در این روستاها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: درشرایط کنونی ۸۶ خانوار روستاهای  زاچ و داربست در شهرستان بشاگرد دارای خانه‌های مستحکم در روستا هستند.
مدرس گفت: برای جابجایی روستاهای در معرض خطر  روستاهای یادشده نیز دستورالعملی وجود دارد که بنیاد مسکن، وزارت کشور و آب منطقه‌ای ورود کرده و براساس دستورالعمل شرایط را بررسی می‌کنند.

روستاهای زاچ و داربست پس از باز شدن مسیر به محل خود باز می گردند
معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: سال ۹۸ شرق هرمزگان دچار یک فرآیند سیلابی شد که خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی برخی از مردم این متطقه ایجادشد که در حوزه کمک رسانی ۲ روستای زاچ و داربست از بشاگرد به جهت انسداد ناشی از سیلاب، به پیشنهاد هلال احمر و مردم محلی به جای امداد رسانی از طریق پروازهای بالگردی، کمپ موقت ۱۰ تا ۱۵ روزه در زمان سیلاب تعبیه و اهالی روستا در این کمپ اسکان داده شوند و پس از  باز شدن مسیر به روستا بازگردند.
مدرس گفت: روستاهای زاچ و داربست دارای مدرسه، مسجد و سایر امکانات زیربنایی بوده و خانه‌ها استحکام دارند و طبق مستندات موجود هیچ خسارتی ناشی از سیل به روستاهای زاچ و داربست وارد نشده است.
وی بیان داشت: آب، برق، مدرسه و همه فضاهایی که برای زیست این ۸۶ خانوار وجود داشته باشد در روستاهای زاچ و داربست وجود دارد اما بواسطه اعتقادی که داریم باید کمک کنیم و سکونتگاه ایمن مناسب خوب داشته باشیم بر آن مبنا تلاش داریم.
 وی پیش بینی کرد: تقریبا ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی روستاهای زاچ و داربست نیاز است که بتوانیم آبرسانی کنیم و سیل بندها احداث شود.
مدرس در پاسخ به این سوال که «آیا منطقی هست که این هزینه شود در حالی که روستای زاچ و داربست آماده است و چه منطق حاکمیتی این موضوع را توجیه می‌کند»، عنوان کرد: مردم برای زیست خودشان می‌توانستند بعد از اتمام دوران اضطرار سیل به خانه‌هایشان برگردند.
وی گفت: اگر تعلیلی در دستگاه‌های اجرایی در فراهم آوردن موضوعات زیستی آن‌ها بوده تکذیب نمی‌کنم اما قابل حل است و راه و مسیر روستایی که مهم هست در حال بازسازی است.
دو روستای «زاچ و داربست» در غربی ترین نقطه بشاگرد با فاصله بیش از ۲۷۰ کیلومتر با مرکز این شهرستان قرار دارد؛ این روستاها را که میتوان دورترین روستاهای بشاگرد، از بعد مسافتی نامید که با مرکز شهرستان سیریک تنها ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

این روستاها در سیل دیماه ۹۸دچار آسیب وخسارت شدند و بعد از ۶ ماه همچنان دچار بلاتکلیفی هستند.

برچسب‌ها بشاگرد استانداری هرمزگان هرمزگان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بشاگرد استانداری هرمزگان هرمزگان سیل بشاگرد استانداری هرمزگان هرمزگان سیل خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان در جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات بر برگزاری انتخابات سالم و مشارکت حداکثری مردم تأکید کرد و گفت: مسئولان اجرایی و نظارتی باید با تلاش مضاعف بستر انتخابات پر شور را فراهم کنند.
 ابوطالب شفقت با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات در حوزه خرم آباد و چگنی گفت: همه تجهیزات برای برگزاری انتخابات فراهم است و بزودی نیز مردم از طریق رسانه با فرآیند آموزش رأی گیری الکتررونیک آشنا خواهند شد.
استاندار لرستان در ادامه با تشکر ازریاست سازمان صدا و سیما در ایجاد کانال‌های تبلیغاتی و مناظرات انتخاباتی در دور اول انتخابات گفت: این کار موجب کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها و افزایش مشارکت مردم در انتخابات شد.
 شفقت در ادامه ازمدیر کل صدا و سیمای استان لرستان نیز قدر دانی کرد و گفت: صدا و سیمای استان لرستان برای دور دوم انتخابات برنامه‌های خوبی در نظر گرفته است.
 مدیر کل صدا و سیمای استان لرستان نیز گفت: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، هفت کانال سهم لرستان بود.
 علیرضا شیروی گفت: در دور اول انتخابات در ۷ حوزه انتخابیه در مجموع ۴۷ مناظره به مدت سه هزار و ۳۰۰ دقیقه پخش شد.
 وی افزود: در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد و ۳ مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزد‌های این دوره برگزار می‌شود، که اوایل هفته آینده ضبط آن آغاز خواهد شد.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت در حوزه خرم آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق، تعیین‌تکلیف می‌شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق تعیین‌تکلیف می‌شود
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون تا پایان هفته
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته
  • تمامی روستاهای سیلزده سیستان و بلوچستان برقدار شدند