Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:33:22 GMT

فیاض: در حال ویرایش نهایی پارتیتور عیاران هستم

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۰۵۶۱

فیاض: در حال ویرایش نهایی پارتیتور عیاران هستم

محمدرضا فیاض از فعالیت‌های اخیرش در ایام کرونا و داوری خود در این دوره از جشنواره ملی موسیقی جوان گفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا فیاض آهنگساز، مدرس دانشگاه، منتقد، نوازنده سنتور و از داوران چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در رابطه با فعالیت‌های این روزهای خود در ایام کرونا گفت: بخشی از فعالیت‌ام روی ویرایش نهایی پارتیتور «عیاران» متمرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم این پارتیتور امسال به همت انجمن موسیقی ایران منتشر شود تا هم از نظر اجرایی و هم به لحاظ نظری به جامعۀ موسیقی کمک کند. علاوه‌بر آن مشغول نوشتن مقاله‌هایی در زمینۀ موسیقی هستم.

تهدیدها و فرصت‌های کرونا برای موسیقی/ معاونت هنری در خواب بهاری بود

وی در مورد نحوۀ بازبینی آثار چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: من درباره مؤلفه‌های ذهنی خودم صحبت می‌کنم. طبیعتاً بخش قابل توجهی از پارامتر تکنیکال را در بدو امر مورد توجه قرار می‌دهم. بعد بستر سنتی که نوازنده به آن تکیه داده است و اینکه در درون آن آبشخور فکری چه نوشیده و از آن چه چیزی برآورده است را تعقیب می‌کنم.

فیاض به برگزیدگان مرحله اول بخش آهنگسازی جشنواره توصیه کرد: به نظرم امسال در قیاس با سال گذشته مختصری افت در بخش آهنگسازی احساس می‌کنم. آن‌قدری که در فضای موسیقی زندگی کرده‌ام، در همین محدوده سنی دیگرانی را می‌شناسم که خلاقیت‌های ستودنی دارند. کسانی که نمره بالایی گرفته‌اند و برگزیده شده‌اند اگر به مؤلفه‌هایی که هئیت داوران می‌گویند توجه کنند، احتمالاً در آثارشان به نتیجه قابل توجهی می‌رسند.

فیاض دربارۀ تأثیر جشنوارۀ ملی موسیقی جوان توضیح داد: در کل هر نوع فعالیتی که به ایجاد انگیزه در موقعیت فعلی کمک کند ستودنی است. ما با همین نیت در جشنواره ملی موسیقی جوان شرکت می‌کنیم تا مبادا این چراغ خاموش شود. جشنواره ملی موسیقی جوان میدان خوبی برای بالابردن انگیزه‌هاست.

این عضو هئیت داوری افزود: ما در جشنواره موسیقی عنوان یک بخش را تک‌نوازی خلاق گذاشته‌ایم. خود این عنوان می‌تواند دست‌مایه این تفکر قرار بگیرد که به چه چیزی تک‌نوازی خلاق می‌گوییم؟ شمار قابل توجهی از آثار ارائه‌شده، اساساً فاقد این ویژگی‌اند که در بازبینی اولیه حدود 40 عنوان را کنار گذاشتیم و روی 15-16 اثر دیگر تمرکز کردیم.

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره ملی موسیقی جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی

به گزارش همشهری آنلاین تیم ملی فوتسال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا به دیدار قرقیزستان رفت و با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

ابتدا بهروز عظیمی برای ایران گلزنی کرد ولی قرقیزها خیلی زود به بازی برگشتند و با شوت آمان‌بائف دونیربک به گل تساوی دست یافتند. سالار آقاپور و سعید احمدعباسی در ادامه توانستند دو بار دیگر برای ایران گلزنی کنند.

در ادامه ایران دو گل دیگر به ثمر رساند و موقعیت سنجی مهدی کریمی باعث شد تا ایران گل چهارم را نیز وارد دروازه قرقیزستان کند و خیال ملی‌‍‌پوشان را بابت پیروزی راحت کند. او در ادامه زننده گل پنجم ایران نیز بود و توانست با ظرافت توپ را به گوشه دروازه قرقیزستان برساند. دفاع قرقیزستان که شیرازه‌اش پاشیده شده بود در ادامه یک پنالتی داد که حسن‌زاده به زیبایی آن را به گل تبدیل کرد تا ایران ۶ بر یک این دیدار را برنده شود.

ایران در نیمه نهایی با برنده دیدار ازبکستان و ویتنام روبرو خواهد شد و با توجه به حذف زودهنگام ژاپنی‌ها شانس بسیار بالایی برای قهرمانی در قاره کهن را دارد.

چهار تیم راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی، نماینده آسیا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهند بود. ازبکستان قبلا به عنوان میزبان جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده و تاجیکستان نیز با برتری برابر افغانستان به جام جهانی رسید و علاوه بر این دو تیم، ۳ تیم دیگر از آسیا به جام جهانی راه خواهند یافت.

تیم ملی فوتسال ایران در دوره قبل این رقابت‌ها به دیدار نهایی راه یافته بود ولی با شکست برابر ژاپن در رده دوم قرار گرفت.

کد خبر 846975 برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتسال و فوتبال ساحلی

دیگر خبرها

  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • جادوی ویرایش تصاویر؛ قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید فتوشاپ معرفی شد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است