Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی گروه زنان و مامایی بیمارستان رضوی گفت: هدف ما از مراقبت‌های پیش از بارداری، شناسایی و تلاش برای درمان مشکلاتی است که برای سلامت مادر باردار خطر داشته و پیامدهای آن، بارداری را تهدید می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، فریبا شهرکی نسب معاون آموزشی گروه زنان و مامایی بیمارستان رضوی هم‌زمان با هفته ملی جمعیت و سلامت باروری ضمن تأکید بر انجام دقیق واکسیناسیون پیش از بارداری، گفت:  در بانوانی که که سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی داشته و تصمیم به بارداری دارند، نخستین توصیه ما این است که بررسی شود که با بارداری، سلامت وی تهدید نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: و مرحله بعدی، چگونگی داروهاست؛ زیراکه برخی داروها مانند وارفارین به دلیل اثرات آسیب‌زایی که بر روی جنین دارد، بهتر است قطع شده و با نظر پزشک، داروی جایگزین با عوارض کمتری برای فرد شروع شود.

معاون آموزشی گروه زنان و مامایی بیمارستان رضوی ادامه داد: کنترل دیابت شیرین، پیش از باردار شدن مادر بسیار ضروری است زیرا که مادری که قند خون او پیش از بارداری کنترل نشود و با قند خون ناشتای بالایی باردار شود، احتمال بروز ناهنجاری‌های جنین در وی، چهار برابر بیشتر از مادری است که دیابت ندارد.
شهرکی بیان کرد: کنترل قند خون پیش از باردار شدن می‌تواند این ناهنجاری‌ها را به میزان زیادی کاهش دهد و همین‌طور، عوارض بارداری و عوارض که برای جنین از این طریق قابل کنترل خواهد بود.
او تصریح کرد: درباره بانوانی که بیماری صرع داشته و تصمیم به باردار شدن دارند باید اذعان کرد که افزایش ناهنجاری‌ها در جنین این بانوان انکارناپذیر است و هدف متخصصان از کنترل این ناهنجاری‌ها پیش از باردار شدن ترجیحا با یک دارو یا با داروهایی است که خواص تراتوژنی یا آسیب‌زایی کمتری داشته باشد. هم‌چنین پیشنهاد ما به بانوانی که قصد بارداری دارند این است که حتماً حواسشان به برنامه واکسیناسیون خود باشد. واکسن توأم در ۱۵ سالگی تزریق می‌شود، اما باید حتماً هر ۱۰ سال یک‌بار واکسن یادآور توأم برای آن‌ها تزریق شود؛ بنابراین خانمی که قصد بارداری دارد، در ۱۰ سال گذشته حتما باید واکسن توأم یا یادآور توأم برای وی تزریق شده باشد.
معاون آموزشی گروه زنان و مامایی بیمارستان رضوی  تاکید کرد: در آزمایشات پیش از بارداری ایمنی فرد از نظر سرخچه را بررسی می‌کنیم و توصیه می‌شود که فرد واکسن سرخچه را حتما زده باشد و تا یک ماه بعد از تزریق واکسن، اقدام به بارداری نداشته باشد.
شهرکی نسب اظهار کرد: هم‌چنین واکسن مهم دیگر، واکسن آنفولانزاست که به همه مادران باردار در فصل آنفولانزا توصیه می‌شود واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پیش از بارداری پیش از باردار ناهنجاری ها باردار شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان با بیان این که امروزه شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص ‎های توسعه در جامعه به شمار می‌آید گفت: یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت، مراقبت ویژه از مادران باردار نیازمند مراقبت‌های ویژه به شمار می‌رود لذا از ابتدا سال جاری تاکنون هزار و ٣١٣ مورد مراقبت مادران باردار توسط ماما‌ها انجام شده که ٢٣٢ مورد ازآن‌ها مادران مراقبت ویژه و نیازمند پیگیری فوری بوده اند و تعداد دو هزار و١٣٧ مورد مراقبت کودکان زیر ۵سال انجام شده است.
دکتر محمود ولایتی افزود: ٧١٣ دز واکسن روتین کودکان و ١۴٢ دز واکسن هاری در این مدت تزریق و برای ١٨۵ نوزاد ۳ تا ۵ روزه نیز غربالگری انجام شد.
وی گفت:هفت هزارو۴۰٨ بیمار نیز در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان توسط پزشکان ارائه خدمت شدند و ٩٢٢ خدمت سرپایی نیز توسط پرستاران و ۵٣٩مورد بستری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد