Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اختصاص بیش از ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی مددجویان،گفت: سود این تسهیلات چهار درصد و بازپرداخت آن از ۵ ساله به هفت سال تغییر کرده است.

وارثی افزود: سقف تسهیلات برای هر فرد متقاضی ۵۰ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، تعهد امسال بهزیستی را ایجاد ۷۱۰ شغل بیان کرد و گفت: تا کنون ۷۰۰ نفر برای دریافت این تسهیلات درخواست داده اند و اطلاعات آن‌ها بررسی شده است.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: احتمالاً از ابتدای مرداد ماه متقاضیان به مرور به بانک‌های برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

وارثی اضافه کرد: تسهیلات به کسانی پرداخت می‌شود که مددجوی این نهاد و دارای سن ۱۸ تا ۵۰ سال باشند.

به گفته او، پارسال تعهد بهزیستی استان برای ایجاد ۶۷۰ شغل بود که برای ۶۹۹ نفر محقق شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی تسهیلات بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد اعلام کرد: سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت برای بیمه‌شدگان آن سازمان در سه دهک درآمدی برای خدمات بستری و سرپایی (به استثنای داروی سرپایی) در مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاهی ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی است و خودپرداخت (فرانشیز) بیماران سه دهک رایگان است.

مجتبی احمدلو با اشاره به تسهیلات درمانی درنظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: ۲۶ فروردین‌ماه هیات وزیران مصوبه تعرفه‌های خدمات پزشکی را در بخش‌های دولتی، خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی ابلاغ کرد که نسبت به سال گذشته با رشد متوسط ۳۰ درصدی همراه بوده است. در این مصوبه خودپرداخت (فرانشیز) خدمات درمانی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین دهک‌های پایین درآمدی قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیات وزیران، خودپرداخت (فرانشیز) مراجعه بیماران در طرح نظام ارجاع برای مددجویان شهری کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت ایران ۱۳ هزار تومان است. حدود یک میلیون نفر از مددجویان شهری کمیته امداد دارای بیمه نظام ارجاع یک هستند.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد یادآور شد: دارو، ملزومات پزشکی و خدمات پیراپزشکی مورد نیاز بیماران نیز باید توسط مرکز ارائه کننده خدمت تامین شود و مراکز درمانی حق ارجاع بیماران جهت تهیه اقلام و خدمات فوق خارج از زنجیره ارجاع به بیرون از مراکز را ندارند.

احمدلو با اشاره به دیگر موارد مورداهمیت در ابلاغ تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ برای مددجویان، بیان کرد: سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت برای بیمه‌شدگان آن سازمان در سه دهک درآمدی برای خدمات بستری و سرپایی (به استثنای داروی سرپایی) در مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاهی ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی است و خودپرداخت (فرانشیز) بیماران سه دهک رایگان است.

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مصوبه سال ۱۴۰۰)، گفت: از سال گذشته هیات وزیران تصویب کرده که خدمات بستری و سرپایی (به استثنای داروی سرپایی) برای کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان است که این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و این مصوبه نیز لحاظ شده است.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به فرانشیز مددجویان، تصریح کرد: همچنین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که دارای بیمه سلامت هستند در سال جاری نیز همچون سال گذشته خدمات بستری و خدمات اورژانسی که دارای پرونده هستند، با نظام ارجاع در مراکز دولتی ۹۵ درصد توسط بیمه و ۵ درصد از محل منابع تعیین شده در قانون بودجه تامین می‌شود و به عبارتی فرانشیز خدمات بستری و اورژانسی دارای پرونده برای مددجویان صفر است. برای خدمات سرپایی در تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت نیز سهم سازمان از ۷۰ درصد به ۸۵ درصد ارتقا یافته است و خودپرداخت بیماران خاص و صعب‌العلاج برای مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت ایران در قالب نظام ارجاع و مددجویان بهزیستی برای دارو و خدمات سرپائی مرتبط با بسته بیماری‌های مذکور رایگان است.

احمدلو در بخش دیگری از سخنان خود این را هم گفت که دولت همچنان در سال جاری بیمه سلامت را مکلف کرده که سهم بیمه برای افراد فاقد بیمه درمانی در پنج دهک اول درآمدی همچنان رایگان باشد و دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه، دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه سرانه درمان را پرداخت کنند. حق سرانه بیمه خدمات درمانی نیز در سال جاری ماهانه ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر است.

حسین خدرویسی افزود: در سال گذشته ۴۰۰ هزار خانوار از معافیت پرداخت قبض آب برخوردار شدند و همچنین حدود ۴۳۵ هزار خانوار نیز از معافیت قبوض برق بهره‌مند شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: براساس این گزارش ۶۳۰ هزار خانوار تحت حمایت نیز مشمول معافیت پرداخت هزینه گاز شدند.

خدرویسی تاکید کرد: در مجموع سال گذشته حدود ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز معاف شدند.

وی گفت: ارزش ریالی معافیت‌های مددجویان از مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز بیش از هزار میلیارد تومان برآورده شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) سال گذشته گفته بودگفت: براساس تصویب هیات وزیران و با اصلاح آئین‌نامه اجرایی، قبض آب مددجویان کمیته امداد تا سقف الگوی مصرف رایگان است.

خدرویسی افزود: به استناد تصویب‌نامه هیات وزیران ابلاغ شده از سوی معاون اول رئیس جمهور، قبض آب مددجویان تا سقف الگوی مصرف رایگان است.

وی ادامه داد: براین اساس قبض آب خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، با تخفیف ۱۰۰ درصد محاسبه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تاکید بر رعایت الگوی مصرف جهت بهره‌مندی از تخفیف یا معافیت از پرداخت هزینه‌های مصرف آب برای مددجویان، اظهار کرد: ضروری است مددجویان از طریق سامانه هوشمند امداد با استفاده یا مراجعه به دفتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت شماره ۱۳ رقمی شناسه قبض خود اقدام کنند.

کمیته امدادبیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش دارد که از این تعداد یک و نیم میلیون خانوار شرایط برخوداری از امتیاز اشتراک رایگان دارند.

منبع: مکتوب نامه

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه
  • ۴۲ درصد تسهیلات اشتغال به فارغ‌التحصیلان بیکار اعطا می‌شود