Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@08:38:38 GMT

برگزاری مراسم عروسی و عزا در قم دوباره ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۰۶۳۷

برگزاری مراسم عروسی و عزا در قم دوباره ممنوع شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پیرو مصوبه ستاد کرونا استان از امروز چهارشنبه بیست و پنجم تیرماه، برگزاری تمامی تجمعات از جمله عروسی، عزا، تشیع جنازه و مجالس ختم در سطح استان ممنوع است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، دکتر محمدرضا قدیر در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره اینکه در ۹ استان وضعیت قرمز و هشت استان وضعیت هشدار است، اظهار داشت: شاهد پیک مجدد در بخش زیادی از استان‌های کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در روزهای اخیر تعدادمرگ و میر از طریق بیماری کرونا افزایش یافته است که این نگران کننده است و ایران جزء چند کشور اول در مرگ و میر قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه آمار بستری ها در قم دو برابر شده است، گفت: روند ابتلا به ویروس کرونا در حال افزایش است و بیش از ۲۰۰ نفر در بیمارستان های قم بستری هستند که اگر همین روند ادامه یابد قم به منطقه قرمز تبدیل می شود.
وی اضافه کرد: باید در بحث جلوگیری از عادی‌سازی شیوع کرونا و افزایش حساسیت‌ها کار شود اگر روند کنونی اصلاح نشود، آسیب جدی به جامعه وارد خواهد شد.
قدیر با اشاره به زدن ماسک، تاکید کرد: در حال حاضر مهم‌ترین سیاست وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت استفاده از ماسک است که تا ۸۰ درصد از شیوع بیماری کرونا جلوگیری می‌کند و رعایت فاصله‌گذاری و شستن دست‌ها نیز مورد تاکید می‌باشد.
وی عنوان داشت: با توجه به شدت گرفتن ویروس کرونا، از همشهریان تقاضا می کنیم ضمن رعایت این مصوبه، در راستای توجه به دستورات بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی نهایت دقت را داشته باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بااشاره به اینکه استان قم در تعداد فوتی ها رشدی نداشته است و تعداد فوتی ها یک و یا صفر در روز است، گفت:  بیشتر افرادی که با علایم بیماری کرونا به مراکز درمانی قم مراجعه می کنند، سابقه مسافرت و یا شرکت در آیین های عروسی و عزا دارند.
وی ادامه داد: پیرو مصوبه ستاد کرونا استان به ریاست استاندار محترم از امروز چهارشنبه بیست و پنجم تیرماه، برگزاری تمامی تجمعات از جمله عروسی، عزا، تشیع جنازه و مجالس ختم در سطح استان ممنوع است.
غدیر تاکید کرد: استفاده از ماسک اجباری است و در مراکزی مثل ادارات، پاساژها، مراکز و... افراد بدون ماسک نباید وارد شوند.
وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک باید در زندگی ما نهادینه شود و به یک سبک زندگی تبدیل شود، گفت: استفاده از این ماسک ها مورد تایید است و ماسک باید به سبک زندگی مردم اضافه شود، بطوری که خانم ها با لباسهایشان و آقایان با کت و شلوار می‌توانند ماسک را سِت کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: نیازمند محدودیت هوشمند هستیم و هر شهروند باید به شکل هوشمند و زیرک عمل کرده و در تجمعات و تالارها و مناطق پرخطر حضور پیدا نکند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قم استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دانشجویان هنجارشکن به این دانشگاه ممنوع شد

فرزاد جهان‌بین رئیس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به رؤسای استان‌ها و واحد‌های ویژه اعلام کرد: «با توجه به اهمیت آراستگی و شئون رفتاری و نقش آن در پاسداشت حقوق و آزادی‌های اجتماعی و تضمین کیفیت آموزشی که پیش از این نیز بیان شده است، موارد زیر جهت اجرا ابلاغ می‌شود:

«۱- براساس تبصره ۲ ماده ۹ دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی، موقتا از ورود موارد خاص و هنجارشکنانه در حوزه آراستگی که شرح آن اعلام شده است، به واحد جلوگیری کرده و پرونده افراد خاطی مستقیما به کمیته انضباطی ارسال گردد.

۲- کسانی که براساس بند‌های ۱ تا ۴ ماده ۹ همان دستورالعمل تذکر گرفته‌اند و پرونده‌شان می‌باید به کمیته انضباطی برود، حکمشان مانند فردی که اصرار بر تخلف دارد صادر شود، چراکه عملا باوجود ۴ مرحله تذکر به این مرحله رسیدند.

۳- ابلاغیه این‌جانب به شماره/۱۱/۸۵۷ ص مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ درخصوص تذکر اساتید به موارد کشف حجاب در کلاس مورد تأکید قرار می‌گیرد.

مسئولیت این امور بر عهده رئیس واحد است و با هر نوع قصور و تقصیری برخورد می‌شود.»

منبع: مهر

tags # دانشجو سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تشریفات خاص برگزاری جشن عروسی صائبین مندایی
  • محدودیت‌های ترافیکی «روز ارتش» در اصفهان اعلام شد
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین ماه روز ارتش
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • محدودیت‌های ترافیکی برای برگزاری رژه روز ارتش در شهر کرمان
  • عکس/ مراسم عروسی در چادرهای آوارگان در دیرالبلح
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود دانشجویان هنجارشکن به این دانشگاه ممنوع شد