Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:19:46 GMT

امیدیه گرم‌ترین شهر جهان شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۰۶۴۳

امیدیه گرم‌ترین شهر جهان شد

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از معرفی امیدیه به عنوان گرم‌ترین شهر جهان در مناطق مسکونی در روز ۲۱ تیرماه خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهر امیدیه در استان خوزستان روز ۲۱ تیرماه با دمای ۵۰.۹ درجه سانتیگراد از سوی سازمان جهانی هواشناسی به‌ عنوان گرم‌ترین شهر جهان در مناطق مسکونی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رده‌بندی، شوش با ۵۰.۷ و آغاجاری با ۵۰.۴ درجه سانتیگراد نیز به چشم می‌خورتد.

وی با بیان اینکه این موضوع چیزی جدیدی نیست، گفت: خوزستان، استان‌های جنوب شرق عراق و کشور کویت همیشه گرم‌ترین، مناطق مسکونی جهان بوده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: در بیابان‌های جنوب آفریقا و صحرای کالیفرنیا دمای حدود ۵۸ درجه سانتیگراد نیز ثبت می‌شود اما این مناطق مسکونی نیستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي گرما مناطق مسکونی گرم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب اصفهان

به گزارش «تابناک»، منصور شیشه فروش شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نایین، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

وی اظهار داشت: همچنین تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان توسط عوامل خدمات شهری و آتش نشانان با استفاده از پمپ های شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: بدنبال شدت بارش های رگباری و سیل آسای امروز، ۲۷۰ تیم امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری ها و همچنین دستگاه های اجرایی مانند راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحد آتش نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر همه راه های استان باز است و فقط گردنه زنجیرگاه جاده چوپانان در جاده نایین به علت شدت بارش توسط پلیس راه مسدود اعلام شده که مسیر چوپانان، اردکان و نایین به عنوان مسیر جایگزین اعلام شده است.

شیشه فروش به وارد شدن خسارات به معابر و واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نایین اشاره کرد.

وی درخصوص حوادث پیش آمده به برخورد صاعقه به ۲ نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و جراحت سطحی و اعزام آن ها به مرکز درمانی و همچنین نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستاهای میمه اشاره کرد.

مدیر کل بحران اصفهان با اشاره به میزان بارش ها گفت: در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی متر، در بادرود ۱۷ میلیمتر، در حسین آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی متر باران گزارش شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ادامه دار بودن بارش ها تا صبح عوامل امدادی استان در آماده باش هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی هواشناسی اصفهان، بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

بارش‌های فروردین امسال به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد.

دیگر خبرها

  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • امدادرسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب اصفهان
  • گرد و خاک در راه جنوب غرب خوزستان
  • هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • هشدار هواشناسی؛ تهرانی‌ها آماده باشند
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد