Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی عبدالمالکی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در خصوص نام‌گذاری کرمانشاه از سوی سازمان یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک گفت: در گذشته کشاورزی و مرزهای این استان را به عنوان اولین ظرفیت توسعه معرفی می‌کردیم اما به دلیل مشکلات ساختاری در این بخش‌ها، امروز همه اذعان دارند که محور اصلی توسعه در استان کرمانشاه گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح کریدر گردشگری غرب کشور که شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان و همدان است، افزود: سنندج شهر خلاق موسیقی است و همدان هم به دنبال ورود به بحث شهر خلاق صنایع دستی است و اگر کرمانشاه هم شهر خلاق خوراک شود نوآوری و بدعتی جدید در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود.

عبدالمالکی بحث خوراک را یکی از الزامات طرح کریدر گردشگری غرب کشور دانست و گفت: برهمین اساس هفته اول مرداد ماه تفاهم‌نامه همکاری بین این سه استان منعقد می‌شود تا بتوانیم همه ظرفیت‌ها و جذابیت‌های تاریخی، اقامتی، خوراکی و غیره را در یک مسیر درست و منطقی به مردم ایران و جهان معرفی کنیم.

اتحاد و همگرایی همه دستگاه‌های متولی، برای کسب عنوان شهر خلاق خوراک الزامی است

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه رونق در گردشگری موجب رونق ۱۱ محور اصلی مانند حمل و نقل، اقامت، سوغات، خوراک و غیره می‌شود، افزود : مهم‌تر از توسعه سخت‌افزاری و زیرساختی نوع نگاه و شکل برخورد ما با این قضیه از همه موارد اهمیت بیشتری دارد.

وی کرمانشاه را شایسته نشان شهر خلاق موسیقی دانست و گفت: متاسفانه در این خصوص همگرایی و اتحاد لازم بین دستگاه‌های متولی استان نبود و در موضوع شهر خلاق خوراک هم مهمترین نکته وجود همگرایی و یک‌صدایی بین مسوولان استانی است تا این موفقیت بزرگ برای استان و مردم آن محقق شود.

عبدالمالکی اظهار داشت : بعد از اینکه اصفهان شهر خلاق صنایع دستی شد، اقتصاد این استان و درآمد مردم بسیار رشد کرد و امیدواریم بتوانیم با هدایت کرمانشاه به سمت شهر خلاق خوراک این تاثیر مثبت را در زندگی مردم مشاهده کنیم.

ایجاد همگرایی بین دستگاه‌های متولی در استان، کارگاه‌های آموزشی برای رستوران‌ها، آشپزها و خدمتکارها، ایجاد خیابان خوراک در سراب قنبر، برگزاری فن تور غذا و دعوت از چهره‌های برجسته کشوری، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مرتبط با خوراک‌های کرمانشاهی، نصب المان از غذاهای کرمانشاه، همکاری با دانشگاه رازی برای ساخت کلیپ و تیزر بخشی از اقدامات لازم برای دستیابی به عنوان شهر خلاق خوراک بود که عبدالمالکی به آن اشاره کرد.

سازمان فرهنگی ، آموزشی و اجتماعی یونسکو که در ۱۹۸ کشور دبیرخانه دارد، از سال ۲۰۰۳ شهرهایی که در هفت حوزه صنایع دستی ، موسیقی ، خوراک و غیره مستعد باشد را به عنوان شهر خلاق معرفی می‌کند.

۳۶ شهر خلاق خوراک از ۲۸ کشور جهان تاکنون انتخاب شده‌اند و در ایران هم شهرهای اصفهان و بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی، شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی انتخاب شده‌اند.

استان کرمانشاه با حدود ۸۰ نوع غذا و خوراک، ۱۱ نوع نان، ۲۰ نوع شیرینی و میان ‌وعده‌های مختص خود ظرفیت بسیار بالایی در حوزه خوراک دارد.

برچسب‌ها شهرداری کرمانشاه کرمانشاه یونسکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرمانشاه کرمانشاه یونسکو شهرداری کرمانشاه کرمانشاه یونسکو عنوان شهر خلاق صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نانوایی‌های کرمانشاه برای پخت نان کامل

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به مزایای استفاده از نان کامل از نظر پزشکان، پخت این نان به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها پخت می‌شود. - اخبار استانها -

علی چاله‌چاله در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در حال جمع‌بندی و ارائه خدماتی با هدف بهبود کمی و کیفی نان در سطح استان هستیم که در حوزه‌های مختلف باید کنترل می‌شد و ادارات مختلفی در این زمینه مرتبط بودند.

وی از تهیه سند نان در استان خبرداد و عنوان کرد: متناسب با نیاز استان نسبت به ذخیره‌سازی گندم مرغوب اقدام شده است.

چاله‌چاله گفت: کیفیت نان از نظر استاندارهای اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی مدنظر قرار گرفته و در حال بهبود است و با مجموعه اقدامات انجام شده نان با کیفیت نسبتاً خوبی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این روند افزایش کیفیت نان استمرار خواهد داشت افزود: تأمین نان کامل و توزیع در استان با توجه به توصیه پزشکان و تأکید استاندار در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: مقرر شده در تعدادی از نانوایی‌ها به صورت نمونه نان کامل پخت و به مردم اطلاع‌رسانی شود و این می‌تواند گام مؤثری در تأمین نان مورد نیاز مردم استان باشد.

رتبه هفتم کیفیت نان کرمانشاه در کشور

طبق گزارش کارگروه آرد و نان استان، نان عرضه شده در استان کرمانشاه از نظر کیفیت رتبه هفتم را در سطح کشور کسب کرده و استان از نظر عملکرد صحیح و عدم تخلف واحد های خبازی رتبه سوم کشور را بدست آورده است.

کارگروه نان استان کرمانشاه در راستای ارتقای کیفیت نان و سلامت مردم در نظر دارد تولید نان کامل را پس آموزش خبازان وارد فاز اجرایی کند.

ساماندهی واحدهای خبازی بر اساس سرانه جمعیت

همچنین عبدالوحید محمدی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در گردهمایی روز ملی گندم گفت: پراکندگی واحدهای خبازی بایستی بر اساس سرانه جمعیت هر محله باشد و یک میانگین مناسب در این زمینه وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه محله‌ای وجود دارد که تعداد نانوایی‌های آن کمتر از میزان استاندارد است و باید تناسب میان تعداد نانوایی‌ها با جمعیت هر محله به وجود آید.

محمدی گفت: سرانه جمعیت و تعداد واحدهای خبازی در هر محله به دست آمده و به زودی طرح ساماندهی نانوایی‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • رونمایی از پست بانک متحول شده
  • اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو
  • آمادگی نانوایی‌های کرمانشاه برای پخت نان کامل