Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر برنده اسکار که پیشتر برای بازی در فیلم «کمک» ابراز پشیمانی کرده بود، بار دیگر به نقد این درام برنده اسکار پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی وایر، وایولا دیویس که سپتامبر ۲۰۱۸ با اعتراف به اینکه از بازی در فیلم «کمک» پشیمان است، خبرساز شده بود، حالا ۲ سال بعد از آن در مصاحبه‌ای جدید بار دیگر به این فیلم پرداخته و می‌گوید احساس می کند آن فیلم به او خیانت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کمک» ساخته تیت تیلور ماه پیش و به دنبال اعتراض‌های سراسری سیاه‌پوستان در نت‌فلیکس پربیننده‌ترین فیلم شد، اما منتقدان فیلم از مردم خواستند با دید انتقادی به این فیلم نگاه کنند چون واقعاً در راستای معرفی مشکلات سیاه‌پوستان نیست.

اکنون وایولا دیویس در مصاحبه‌ای گفته است این فیلم از زاویه دید تبعیض نژادی سیستماتیک ساخته شده است.

دیویس گفته است: روایت‌های زیادی وجود ندارند که پوشش دهنده انسانیت ما باشند. آن‌ها این ایده را ارایه می‌کنند که سیاه‌پوست بودن به چه معناست، اما … برای مخاطبان سفیدپوست ساخته می‌شوند. مخاطب سفیدپوست در نهایت می‌تواند بنشیند و در مورد اینکه ما چطور زندگی می‌کنیم درس‌های آکادمیک بگیرد. بعد از سالن سینما بیرون می‌رود و در مورد معنای آن صحبت می‌کند. آنها اصلاً از اینکه ما چه کسانی بوده‌ایم تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.

بازیگر برنده اسکار در ادامه گفته است: کسی نیست که با تماشای «کمک» سرگرم نشود اما بخشی از وجودم احساس می‌کند به خودم و مردمم خیانت شده، زیرا در فیلمی بازی کردم که آماده نبود تا تمام حقیقت را بگوید.

وی گفت این نقش را پذیرفت زیرا مثل یک کارگر مزدور بازیگری می‌کند و سعی دارد نقش‌ها را به دست آورد؛ زیرا در هالیوود فرصت‌های کافی برای بازیگران سیاه‌پوست ناشناخته و بی‌نام‌ونشان وجود ندارد تا بتوانند شناخته شوند.

وی در عین حال از بازیگرانی مانند اما استون، ریس ویترسپون و کریستن استورات به عنوان بازیگران «سفیدپوست دوست‌داشتنی» یاد کرد که نقش‌های شگفت‌انگیزی را در صحنه زندگی‌شان خلق کردند و با آن نقش‌ها روی صحنه ماندگار شدند. وی افزود: اما چنین چیزی برای بازیگران رنگین پوست زیادی به وجود نمی‌آید.

دیویس در توضیح مصاحبه دو سال پیشش با «نیویورک تایمز» هم گفت آن سخنان را بیان کرد زیرا فکر می‌کند با این فیلم صدای خدمتکاران نبود که شنیده شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0035ur

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هالیوود اسکار برنده اسکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • قوانین اسکار تغییر کرد
  • تغییر در قوانین جوایز اسکار
  • مقایسه قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری + ویدئو | هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟!
  • هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟! ؛ مقایسه تکان دهنده قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری | ویدئو
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها