Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد عبدالهی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش نیروهای این اداره و در راستای حفاظت و صیانت از بستر و حریم رودخانه های نوشهر و با اخذ دستور قضایی از دادستان شهرستان نوشهر روز گذشته ۲ مورد تجاوز به بستر و حریم رودخانه در این شهرستان رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: از این میزان ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع در بستر رودخانه خیرود و بقیه هم در رودخانه کورکورسر نوشهر آزادسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال ۱۰ هزار متر مربع از بستر رودخانه نهرودبار در بخش کجور این شهرستان، ۴ هزار متر مربع از بستر رودخانه سرد آبرود در شهرستان کلاردشت  و ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع از بستر رودخانه چالوس نیز با حکم دادستان های ۳ شهرستان رفع تصرف شد.

مدیر منابع امور آب شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: ارزش ریالی زمین های آزاد شده امسال در این سه شهرستان بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بر ضرورت برخورد جدی با متجاوزان به بستر رودخانه تاکید کرد و اظهار داشت: کارشناسان این امور همه روزه حتی ایام تعطیل در حال رصد و پایش رودخانه‌های حوزه استحفاظی امور آب شهرستان هستند تا در صورت مشاهده هر گونه تجاوز با آنان برخورد قانونی می شود.

مدیر منابع امور آب شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت از مردم خواست قبل از هر گونه معامله زمین و املاک در نزدیکی رودخانه ها، حتما استعلام های لازم را از امور منابع آب اخذ کنند تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوند چرا که بر اساس قانون اراضی حریم و بستر رودخانه ها جزو انفال بوده و این امور به نمایندگی از دولت مسئولیت حفاظت از آنها را بر عهده دارد.

در شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت ۲۴ رودخانه فصلی و دائمی جریان دارد که طول آنها ۵۵۰ کیلومتر است.

مساحت کل حوزه آب منطقه‌ای شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت سه هزار و ۹۶۵ کیلومتر مربع است.

حوزه استحفاظی امور آب شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت دارای ۲۳ رودخانه دائمی و فصلی است که مهمترین انها چالوس، سردآبرود، علویکلا ، صلاح الدین کلا ، وازیوار ،‌ توسکاتک ، چلک ، خیرود ، ماشلک ، کرکرودسر و رودبارک است و میزان آب دهی این رودخانه هاسالانه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.

برچسب‌ها نوشهر چالوس شركت آب و فاضلاب مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر چالوس شركت آب و فاضلاب مازندران نوشهر چالوس شركت آب و فاضلاب مازندران شهرستان های نوشهر چالوس و کلاردشت امور آب شهرستان بستر رودخانه متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید

علی همت زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا از بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید خبر داد و گفت: این میزان در راستای ۲۷ مورد تبصره دو ماده ۱۰ در اراضی بخش رامند شامل دیوارکشی، اتاقک، محوطه سازی، فنس کشی و استخر اجرا شده است.

وی اظهار داشت: این عملیات با حضور فرمانده یگان حفاظت امور اراضی، نماینده دادگاه بخش رامند و همکاری عوامل انتظامی و راهداری بویین زهرا و رئیس و کارشناسان امور اراضی شهرستان صورت گرفت.

 این اجرا شامل اخبار سامانه و شناسایی‌های اخیر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه