Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری : رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت : طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۱ نفر با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند و ۴۶ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
دکتر مجید شیرانی افزود ،طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۶ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی:هم اکنون ۹۴ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۶۹ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

وی با اظهار تاسف گفت  :   طی ۲۴ساعت گذشته، یک مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۶۷ نفر رسید.

شیرانی گفت  : هم اکنون ۱۷ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.


گفتنی است ، ثبات نسبی در شیوع بیماری کرونا شکننده و برای تداوم آن نیازمند ادامه همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، بویژه استفاده همگانی از ماسک هستیم.

 تمامی افراد در این روزها مشکوک به بیماری کرونا تلقی می شوند لذا حفظ فاصله ایمن با یکدیگر، استفاده از ماسک و رعایت سایر نکات بهداشتی در ارتباط با دیگران ضروری است.

 به لحاظ میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های استان با در نظر گرفتن درصد جمعیت، به ترتیب شهرستان های شهرکرد، فارسان، بروجن و لردگان نسبت به سایر شهرستان ها دارای بیشترین موارد ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ هستند.

 پس از پیک اول بیماری کرونا در فروردین ماه ۹۹ شاهد سیر نزولی آن در اردیبهشت ماه بودیم و مجدداً در اواسط خردادماه امسال پیک دوم بیماری را تجربه نمودیم.

 با توجه به نوسانات تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ بطور روزانه، ملاک قضاوت میزان شیوع بیماری و شدت انتشار آن، آمارهای هفتگی است.

 پس از شدت یافتن میزان شیوع کرونا در استان طی هفته های اخیر، در چند روز گذشته شاهد ثبات نسبی آمار مبتلایان و افت خیلی خفیف آن بودیم که ماحصل رعایت پروتکل های بهداشتی بود.

  پس از افزایش شیوع بیماری کرونا در هفته های اخیر تعدادی از کادر پزشکی و بهداشتی درگیر بیماری شدند که بسیار نگران کننده بود اما با رعایت شدید پروتکل های بهداشتی شرایط به خوبی کنترل شد.

 استان دارای بیمارستان اختصاصی درمان کرونا نیست و کل کادر درمانی در تمامی شهرستان ها درگیر درمان مبتلایان به این بیماری هستند و این امر موجب خستگی مضاعف پرسنل و کادر درمانی و عدم امکان چرخش پرسنل مانند کادر درمانی بیمارستان های استان های بزرگ و پر جمعیت کشور شده است.

 پرسنل خدوم بهداشتی، درمانی، اداری، خدماتی بدون منت و با تمام وجود و انگیزه و ایمان به مردم ارائه خدمت می نمایند.

 امید است مردم با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی به کنترل بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ کمک نمایند.

 رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.

 یکی از ساده ترین، عملی ترین و موثرترین راه مقابله کرونا استفاده همگانی از ماسک است و نوع آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

 با توجه به ضرورت استفاده از ماسک، زدن ماسک نشانه شخصیت، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری و عدم استفاده از آن نشانه عدم پایبندی به تعهدات اجتماعی است.

48

کد خبر 1410502

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری پروتکل های بهداشتی مشکوک به بیماری بیماری کووید ۱۹ بیماری کرونا مراکز درمانی شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسماعیل کاملی، در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به اس ام ای درصورتی که اطلاعات بیمار در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند. 

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE1, SMA TYPE2, SMA TYPE3 از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند. 

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدتهای موردی تبصره ذیل ماده 9 اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره مند شوند.

 وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • تالاب‌های چهارمحال‌وبختیاری؛ جاذبه‌های منحصر بفرد
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیلگری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!