Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@18:08:06 GMT

جان باختگان افغان به 1094 نفر افزايش يافت

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۱۳۵۱

جان باختگان افغان به 1094 نفر افزايش يافت

خبرگزاری آریا- وزارت بهداشت و درمان افغانستان: با فوت 32 بیمار مبتلا به کووید 19 در شبانه روز گذشته، مجموع فوتی‌های این بیماری به 1094 نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، آمار مبتلایان، بهبودیافتگان و فوتی های کرونا در برخی کشورهای جهان به شرح زیر است:

روند ابتلای به کرونا در افغانستان در مقایسه با چند روز گذشته سیر صعودی دارد
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل، وزارت بهداشت و درمان افغانستان امروز اعلام کرد: با فوت سی و دو بیمار مبتلا به کووید نوزده در شبانه روز گذشته، مجموع فوتی‌های این بیماری به یک هزار و نود و چهار نفر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در شبانه روز گذشته دویست و پنجاه و چهار فرد آلوده به ویروس کرونا در افغانستان شناسایی شدند و مجموع افراد آلوده به کرونا در این کشور به حدود سی و پنج هزار نفر رسید.
وزارت بهداشت و درمان افغانستان شمار افراد بهبود یافته از این بیماری را در شبانه روز گذشته هزار و دو نفر اعلام کرد و افزود: مجموع بهبود یافتگان به بیست و دو هزار و چهار صد و پنجاه و شش نفر رسید.
 
39 مورد جدید آلودگی به کرونا در کره جنوبی
به گزارش خبرگزاری شین هوا از سئول، کره جنوبی روز چهارشنبه از 39 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در کره جنوبی به 13 هزار و 551 مورد رسید.
از این موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا, 28 مورد از خارج وارد کره جنوبی شده اند.
تاکنون 289 نفر بر اثر بیماری کووید-19 در کره جنوبی جان خود را از دست داده اند.
 
1522 مورد جدید آلودگی به کرونا در اندونزی
به گزارش خبرگزاری رویترز از جاکارتا، یک مقام وزارت بهداشت اندونزی روز چهارشنبه از یک هزار و 522 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در اندونزی به 80 هزار و 94 مورد رسید.
اندونزی همچنین روز چهارشنبه از 87 مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در اندونزی به سه هزار و 797 مورد رسید.
 
اعلام دوباره بالاترین سطح هشدار در ژاپن
در پی افزایش موارد آلودگی به ویروس کرونا در توکیو بالاترین سطح هشدار در این شهر اعلام شد و یوریکو کویکه فرماندار این شهر در این باره هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، کویه در نشستی در خصوص همه گیری کرونا گفت کارشناسان به تازگی به ما گفته اند که وضعیت آلودگی به سطح 4 از چهار سطح موجود رسیده است. این بدان معناست که به نظر می‌رسد ویروس در حال گسترش است.
این هشدار قرمز در پایتخت ژاپن به 14 میلیون نفر جمعیت تنها به این معناست که شهرداری به زودی تقاضای تعطیلی مغازه‌ها یا به تعویق افتادن رویداد‌ها را مطرح خواهد کرد. یک هیئت متخصص چهارشنبه اعلام کرد این شهر شاهد موارد جدید آلودگی در میان جوانان در کلوپ‌های شبانه و همچنین در محل کار و در میان خانواده‌ها هستیم. نوریو اوماگاری یکی از کارشناسان این هیئت گفت تحلیل ما این است که تنها با یک نگاه ساده به آمار و ارقام ناچاریم پرچم قرمز را بالا ببریم.
اعلام وضعیت فوق العاده در ژاپن در ماه آوریل و مه به اعمال قرنطینه همانند اروپا منجر نشد. قانون در ژاپن اجازه استفاده از روش‌های اجباری برای در خانه نگه داشتن مردم را نمی‌دهد. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن وضعیت فوق العاده را اواخر مه لغو کرد و به نظر می‌رسد در حال حاضر در برابر اقتصادی دچار رکود برای نخستین بار از سال 2015 تمایلی به بازگردان دوباره وضعیت فوق العاده ندارد.
اما شمار موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا از زمان پایان وضعیت فوق العاده رو به افزایش است و هفته گذشته رکود 243 نفری موارد جدید آلودگی روزانه در توکیو شکسته شد. ژاپن با 22 هزار و 500 مورد آلودگی به ویروس کرونا و حدود هزار مورد مرگ به طور نسبی از همه گیری در امان مانده است. از سه هفته پیش هیچ مورد مرگ ناشی از کووید 19 در توکیو ثبت نشده است.
مرز‌های ژاپن همچنان بسته است. ژاپن اجازه ورود غیرژاپنی‌ها به این کشور از صد کشور دیگر را نمی‌دهد. این شامل خارجی‌های ساکن دائمی ژاپن هم می‌شود. این کشور کارزار تشویق به گردشگری داخلی را راه اندازی کرده است. این ابتکار عمل با نگرانی در خصوص گسترش ویروس در سراسر کشور همراه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جان باختگان افغان جدید آلودگی به ویروس کرونا آلودگی به ویروس کرونا مورد جدید آلودگی شبانه روز گذشته موارد جدید آلودگی گزارش خبرگزاری کرونا در این کشور وضعیت فوق العاده وزارت بهداشت شمار موارد کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، گروه تئاتر «آئین مردم» متشکل از هنرمندان با تجربه تئاتر خوزستان، نمایشی را با عنوان «واپسین نفس» و با موضوع ایثار کادر سلامت در بحران کرونا تهیه و تولید کردند که پس از ارزیابی بیش از ۲۴۰ اثر نمایشی توسط کارشناسان و داوران هنرهای نمایشی به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت.

نمایش خیابانی «واپسین نفس» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار از معدود آثار نمایشی در سطح کشور است که روایتگر ایثار و ایستادگی کادر درمان و پرستاران فداکار در بحران کرونا را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

گروه اجرایی پس از تمرینات مستمر در شرایط سخت برای اجرا در این جشنواره ملی آماده می‌شوند تا به عنوان تنها اثر نمایشی از اهواز در بخش خیابانی این رویداد حضوری فعال داشته باشند.

گروه تئاتر «آئین مردم» نخستین نمایش خیابانی را با موضوع ایثار کادر درمان در فراگیری کرونا در بیمارستان‌های اهواز و شهدای مدافع سلامت به اجرا رسانده است.

گروه تئاتر «آئین مردم» به عنوان فعال‌ترین گروه نمایشی خوزستان بیشترین حجم شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتر را در کارنامه دارد و پیش از این در دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان اثر برگزیده را در بخش ویژه غزه کسب کرده است.

جشنواره سراسری تئاتر ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حضور گروه‌های نمایشی از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان برگزار می‌شود.

کد خبر 6082508

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • جان‌باختگان بارندگی در هرمزگان به سه نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان