Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن کرمانشاه: متاسفانه یکی از آفت‌های جنبش دانشجویی عدم تخصص داشتن در یک موضوع به خصوص و سطحی نگری در تمام موضوعات می‌باشد.

سرایی، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون مسئله محوری گفت: استارت مسئله محوری در ابتدای امر با بسیج دانشجویی خورده شد پی فرمایشات مقام معظم رهبری در این باره توسط جنبش دانشجویی پیگیری شد تا امروز در تشکیلات دانشجویی به صورت جدی مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تا زمانی که ما کار کارشناسی بر روی مسائل انجام ندهیم در بلند مدت و در سطح کلان نتیجه خاصی نمی‌گیریم. مسئله محوری بر پایه تخصص باید باشد زمانی که ما بر روی یک مسئله تمرکز می‌کنیم و آن را مسئله خود قرار می‌دهیم باید در ابتدای امر کارشناس آن موضوع باشیم و دانشجویانی که در آن رشته و مسئله خاص تخصص دارند می‌بایستی در این موضوع دخیل شوند. متاسفانه ما با این موضوع روبرو هستیم که تشکل‌های دانشجویی با سطحی نگری روبرو شده اند و افراد در تمام موضوعات خود را صاحب نظر می‌دانند و درباره آن نظر می‌دهند.

سرایی در ادامه گفت: متاسفانه یکی از آفت‌های جنبش دانشجویی عدم تخصص داشتن در یک موضوع به خصوص است و سطحی نگری در تمام موضوعات می‌باشد. یکی از مهمترین شاخص‌های مسئله محوری علمی کار کردن است که باید سرلوحه همه تشکل‌های دانشجویی قرار بگیرد و اگر تشکیلاتی علمی کار نکند در مسئله محوری دچار شکست خواهد شد.

وی افزود: مسئولان ما متاسفانه خیلی‌ها ریشه جهادی گری خود را حفظ نکردند و در برابر مطالباتی که تشکل‌های دانشجویی دارند موضع می‌گیرند و حتی گا‌ها کار به شکایت و شکایت کشی می‌رسد و تشکل‌های دانشجویی دانشجویان را به دادگاه‌ها می‌کشانند. این مسئله به این دلیل است که تشکل‌های قانونی که ما در دانشگاه‌ها داریم پشتوانه قانونی ندارند و یکی از مشکلاتی که ما در دانشگاه‌ها با آن روبرو هستیم این است که تشکل‌های ما، چون پشتوانه قانونی ندارند در بحث مطالبه گری و مسئله محوری دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

این فعال بسیج دانشجویی گفت: بسیاری از فعالیت‌هایی که تشکل‌ها باید در دانشگاه‌ها انجام بدهند علاوه بر پشتوانه قانونی نیاز به پشتوانه مالی نیز دارند، اما چون حمایت قانونی از آن‌ها کم است این پشتوانه نیز به حداقل خود می‌رسد. باید این نکته را در نظر داشت که اکثر تشکل‌هایی که در بحث مسئله محوری فعال هستند تشکل‌های انقلابی محسوب می‌شوند و به خودی خود آفت بزرگ و مهمی ندارند و بیشتر مشکلات آن‌ها از بیرون وارد می‌آِید. ممکن است در یک برهه زمانی تربیت نیرو در یک تشکل به درستی انجام نشده باشد، اما خود تشکل‌ها به خودی خود مشکلات آنچنانی در این مباحث ندارند بلکه بیشتر مشکلات آن‌ها از بیرون است.

سرایی توضیح داد: تشکل‌های ما باید مسئله محوری را از شهر و استان خود شروع کنند و بعد به سطح کلان کشوری برسند و مسائل دانشگاه، شهر و استان محل زندگی خود را بشناسند و بر روی آن کار کارشناسی انجام دهند و درصدد حل کردن آن بربیایند.

وی گفت: متاسفانه مشکلی که تشکل‌های دانشجویی دارند این است که برای شروع مسئله محوری اول از مسائل کلان کشوری آغاز به کار می‌کنند حتی تشکلی که در یک دانشگاه دور افتاده مشغول کار است اول در پی حل کردن مسئله کلان کشوری برمی آید غافل از اینکه در دانشگاه خودش در شهر و استان خودش مسائل بسیار زیادی وجود دارد که باید پیگیری شود و حل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تشکلهای دانشجویی بسیج دانشجویی مسئله محوری سطحی نگری تشکل های دانشجویی جنبش دانشجویی مسئله محوری تشکل ها سطحی نگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، عملیات اجرای سیستم نوین آبیاری زیرسطحی توسط دو تن از اعضای هیات علمی دانشگاه یزد و با مساعدت معاونت اداری و مالی این دانشگاه در بخشی از فضای سبز این مجموعه آغاز شده است که پیش‌بینی شده با اجرای این طرح تا ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد.   دکترمحمدعلی صادق‌زاده، عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد، یکی از طراحان و اجراکنندگان سیستم نوین آبیاری زیرسطحی لوله تراوا در دانشگاه یزد گفت: در این سیستم آب از طریق لوله‌های پلیکا سوراخدار پوشیده با پارچه پلاستیکی در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک و در مجاورت ردیف درختان مستقیما در اختیار ریشه درخت قرار می‌گیرد.    وی به عنوان عضو هیات مدیره شرکت فناور نوآبیاران بوستان مهر افزود: این روش نوین آبیاری با سابقه تحقیقاتی و امکان‌سنجی ۳۰ ساله توسط موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی ارزیابی و تایید شده است و توسط شرکت فناور نوآبیاران بوستان مهر به تولید انبوه رسیده و تا کنون در صد‌ها پایلوت باغات پسته و میوه و عرصه‌های مشجر اجرا و بهره برداری شده است.    وی تصریح کرد: این طرح اخیرا با موافقت معاونت اداری و مالی دانشگاه یزد و با نظارت مدیران فضای سبز دانشگاه، در قسمتی از فضای سبز ورودی بصیرت دانشگاه یزد اجرا شده است.    دکتر صادق‌زاده خاطرنشان کرد: از مزایای این سامانه نوین آبیاری صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب، عدم نیاز به سیستم‌های فیلتراسیون و پمپاژ آب و امکان کود آبیاری و نیز عدم مزاحمت در انجام عملیات باغبانی است.   دکتر حسن حسینی‌نسب عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه یزد و مدیرعامل شرکت نوآبیاران بوستان مهر نیز در تشریح این سیستم گفت: روش‌های متعددی برای آبیاری درختان در دنیا ابداع و مورد استفاده قرار گرفته است. ازجمله این روش‌ها می‌توان به روش‌های آبیاری غرقابی، روش آبیاری قطره‌ای و روش آبیاری لوله تراوا اشاره کرد.    وی افزود: روش آبیاری لوله تراوای زیر سطحی جدیدترین روش ابداع شده توسط محققین کشور است که طرح تحقیقاتی اولیه آن در دانشگاه یزد انجام و مورد تایید موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کشور قرار گرفته است.    به گفته وی در این سیستم روان آب سطحی وجود ندارد و تبخیر از سطح هم ناچیز بوده و رشد علف‌های هرز کاهش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • فیلم| سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم