Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 سریال‌های شبکه نمایش خانگی گاهی مخاطبان فراوانی را به خود جذب می ‌کند و گاهی هم چنگی بر دل مخاطب نمی ‌زند. دوره‌ای چند سریال همزمان در مراکز توزیع محصولات تصویری و سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شدند و گاهی هم مدت‌ها هیچ سریال مهم و تازه‌ای در این شبکه تولید نمی‌شد اما اینک بعد از گذشت نزدیک به یک دهه، خود به رسانه‌ای مستقل تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار چهره ها - هرچند تجربه‌های اولیه سریال سازی در شبکه نمایش خانگی، با نیمه کاره رها شدن یا سرهم بندی شدن، تجربیات چندان خوشایندی برای مخاطبان نبود. مدیومی که با «قلب یخی»، «قهوه تلخ» و «شاهگوش»  کار خود را آغاز کرد در همان ابتدای راه با مشکلاتی روبه‌رو شد که مخاطب را دل‌زده کرد. سریال‌هایی بدون پایان یا با پایانی سرهم‌بندی شده اتفاقی بود که داغ زمان و هزینه‌ای را که برای دیدن قسمت‌های پخش شده سریال صرف کرده بود بر دل مخاطب گذاشتند.

بعدتر اما مدیوم نمایش خانگی با سریال « شهرزاد » توانست حرفی برای گفتن داشته باشد و بار دیگر توانست اعتماد مخاطبان به شبکه نمایش خانگی را بازگرداند. سریالی که در سه فصل پخش شد و به لطف یکه‌تاز بودن در فصل اول مخاطب خوبی برای خودش پیدا کرد. 

فرود بعدی و فاصله گرفتن از شبکه نمایش خانگی، مربوط به زمانی می‌شد که سریال‌هایی مانند «نهنگ آبی» و «رقص روی شیشه» همزمان توزیع شد و البته چندان هم موفقیتی به دست نیاورد. سریال‌های پرستاره‌ای که نتوانستند موفقیت زیادی کسب کنند و با ناتمام ماندن «رقص روی شیشه» بار دیگر اعتماد مخاطب را به بازی گرفتند. 

 اما یک اتفاق مثبتی این میان افتاد که آن هم ورود پلتفرم‌های پخش اینترنتی یعنی وی.او.دی‌ها به عرصه رسانه بود. دیگر هر مخاطبی از هر جایی با دسترسی به حداقل امکانات می‌توانست با اشتراکی ارزان‌قیمت به تماشای سریال‌ها و فیلم‌های شبکه نمایش خانگی بنشیند. این اتفاق یک بار دیگر رونق را به شبکه نمایش خانگی برگرداند. «دل» و «مانکن» هم محصول همین اتفاق بودند و از این طریق همه توانستند بیش از پیش به دیدن آن بپردازند. هرچند باز هم پیکان انتقادات به سمت این دو سریال به خاطر محتوایشان وجود داشت و منتقدان از کیفیت پایین و ساخت سطحی و تجمل‌گرایی آنها سخنانی به میان می‌آوردند. این انتقادات که معمولا هم به کارهای منوچهر هادی وارد می‌شود از فصل اول سریال «عاشقانه» شروع شد و با «دل» به اوج خودش رسید و یکی از مهمترین انتقادات به این سریال شد تا انتخاب بازیگران این سریال‌ها و انتقادات دیگر.

البته منوچهر هادی در حال ساخت فصل دوم سریال «عاشقانه» است و باید دید این جنجال ‌ها  و انتقادات همیشگی به فصل دوم این سریال هم مرتبط می ‌شود یا خیر.

فضای شبکه نمایش خانگی اما پس از این فراز و فرودها در ماه‌های اخیر کمی حرفه‌ای‌تر از قبل شده است و عرصه رقابت سنگینی میان ۳سریال جدید با موضوعات و سوژه‌های خاص و ساخت قوی‌تر شده است. 

جاده صاف شده شبکه نمایش خانگی برای «آقا زاده» 

عده‌ای معتقدند که موفقیت «شهرزاد» جاده را برای سریال‌سازهای دیگر صاف کرده است و باعث شده تا چندین و چند سریال به طور همزمان برای پخش وارد شبکه نمایش خانگی شوند. یکی از این سریال‌ها که تنها سه قسمت از آن می ‌گذرد « آقازاده » حامد عنقا و بهرنگ توفیقی با موضوع سیاسی است.

حامد عنقا و بهرنگ توفیقی که تا امروز برای تلویزیون سریال‌های مختلفی را ساخته‌اند، این روزها در حال ساخت مجموعه جدیدی با نام «آقازاده» برای پخش در نمایش خانگی هستند. سریالی متفاوت که حامد عنقا وعده داده باعث بی‌خوابی برخی از افراد خواهد شد! 

 

عنقا که پیش از این تجربه حضور در شبکه نمایش خانگی را با نویسندگی فصل اول و دوم سریال «قلب یخی» داشته است، این بار «آقازاده» را با حال و هوایی متفاوت از سریال‌هایی که برای تلویزیون ساخته وارد بازار کرده و به گفته خودش به سریال «قلب یخی»بیشتر از سریال«پدر» شباهت دارد اما نکته جالب در «آقازاده» استفاده از بخشی از ترکیب بازیگران سریال پرمخاطب «پدر» در این سریال است. مهدی سلطانی، سینا مهراد، لعیا زنگنه بازیگرانی هستند که در سریال «پدر» هم نقش‌های اصلی را ایفا می‌کردند و نیکی کریمی، امیر آقایی، ثریا قاسمی، امین حیایی، جمشید هاشم‌پور برخی دیگر از بازیگران مطرح این سریال هستند. کیوانچ تاتلیتوغ بازیگر مطرح ترک هم در این سریال حضور دارد.

امیر آقایی آقازاده سریال «آقازاده» است. نقشی که حامد عنقا از تمایل احسان علیخانی برای ایفای آن گفته بود. نقشی که علیخانی آن را به خاطر «عصر جدید» از دست داد.

«هم‌گناه» برادران کیایی

مصطفی کیایی که فیلم سینمایی «مطرب» را روی پرده سینماهای کشور برده بود و از ابتدای اکران صدرنشین جدول فروش سینماهای کشور بوده است. دست به ساخت سریالی کاملا متفاوت از سینمایی«مطرب» زد. سریالی که دوشنبه(۲۳ تیر) قسمت هفتم فصل دوم آن هم به بازار عرضه شد. مصطفی کیایی با ساخت« هم گناه» اولین تجربه خود در سریال شبکه نمایش خانگی را پشت سرگذاشت که با توجه به استقبال مخاطبان می ‌توان گفت که تا حدودی در جلب اعتماد مخاطب موفق بوده است.کیایی گویی رگ خواب مخاطبانش را می‌شناسد و عموما فیلم‌هایش به سبب بازیگران خوب، فیلمنامه قوی و کارگردانی ماهرانه با اقبال روبه‌رو می‌شوند و «هم گناه» نیز از این مورد مستثنی نیست. 

پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، مهتاب کرامتی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، مهدی پاکدل، پدرام شریفی، رؤیا تیموریان و مسعود رایگان، همگی قرار است که در این سریال به ایفای نقش بپردازند. در این بین نکته مهم حضور پسر پرویز پرستویی و دختر رؤیا تیموریان در سریال است. بهروز پرستویی نقش جوانی‌های پدر و درنا مدنی نقش جوانی‌های مادرش را در این سریال بازی می‌کنند.

یکی از جذابیت‌های سریال «هم‌گناه» مصطفی کیایی حضور مجدد پرویز پرستویی و حبیب رضایی در کنار هم است و حاج کاظم و عباس بیست سال بعد بار دیگر این بار در یک پروژه نمایش خانگی با یکدیگر همکاری دارند.

«موچین»ی که می‌خنداند

سریال دیگری که در رقابت با «آقازاده» و «هم گناه» کمی عقب مانده سریال شبکه نمایش خانگی «موچین» است.

سریال کمدی «موچین» با کارگردانی حسین تبریزی و به نویسندگی مشترک حسین تبریزی و سیدعلی موسویان که از عید فطر به بازار عرضه شده ژانر متفاوت ‌تری دارد اما در رقابت با دو سریال دیگر کمی عقب مانده است.

مرجانه گلچین، حمید لولایی، شهره لرستانی، زهرا جهرمی، عباس جمشیدی، مهران رجبی، امین چنارانی، افشین غیاثی، مجید شهریاری، سعیده عرب و آشا محرابی و رابعه اسکویی، علی صادقی، امیر نوری، بهنوش بختیاری، رضا توکلی، رامین ناصرنصیر، ساعد هدایتی، افشین سنگ‌چاپ، ژاله درستکار و رز رضوی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

«قورباغه»ای که سیمرغ را از نوید محمدزاده گرفت!

بازار داغ شبکه نمایش خانگی، هومن سیدی، بازیگر و کارگردان جوان سینما را نیز مجاب کرده‌ است تا سریالی برای عرضه در این حوزه تولید و کارگردانی کند. سریالی با نام «قورباغه» که گفته شده داستانی عجیب و متفاوت دارد و گفته می‌شود با پروداکشن بسیار ویژه تولید شده و مانند سایر کارهای سیدی، دنیای جدیدی را پیش چشم مخاطب ترسیم کند.

موضوع این داستان روایت‌های اجتماعی پیرامون سوژه محوری مواد مخدر است. مهم‌ترین برگ‌برنده این سریال را باید نوید محمدزاده دانست. او که سال قبل و در نشست خبری پس از نمایش فیلم «متری شیش‌ونیم» در جشنواره فجر از دوری یک‌ساله‌اش از سینما گفته بود، با حضور در «قورباغه» اولین تجربه‌اش در شبکه نمایش خانگی و چهارمین همکاری‌اش با هومن سیدی را بعد از فیلم‌های «سیزده»، «خشم و هیاهو» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» رقم زده‌است.

در کنار محمدزاده، بازیگرانی، چون صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی و نوید پورفرج نیز ایفای نقش خواهند کرد؛ بازیگرانی که همگی در سینما شناخته شده‌اند. فضای متفاوت فیلم‌های سیدی و حضور بازیگران سینمایی احتمالا یکی از آثار متفاوت شبکه نمایش خانگی را رقم خواهد زد. تفاوتی که بسیاری با دیدن تیزر مهیج این سریال به آن اذعان داشتند و برخی هم از شباهت‌های فضای «قورباغه» با «مغزهای کوچک زنگ‌زده» گفتند. 

بخش زیادی از «قورباغه» در تایلند فیلمبرداری شده و آن‌طور که اعلام شده بود قرار بود این سریال بهار ۹۹ در شبکه نمایش خانگی توزیع شود اما از آنجایی که رقابت تنگاتنگی در شبکه نمایش خانگی به وجود آمده است، پس از گذشت حدود یک ماه از فصل تابستان، هنوز این اتفاق رخ نداده.

سریالی که «خواب‌زده»تان می‌کند

سریال «خواب زده» یکی از آثار پربازیگر شبکه نمایش خانگی است که به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی سعید نعمت­‌الله ساخته شده است. مقدم در این سریال به‌سراغ ژانری متفاوت در شبکه نمایش خانگی رفته است. فضایی عاشقانه و ماورایی که در آن تقابل میان انسان و شیطان را به تصویر می کشد. سیروس مقدم پس از سال‌ها کارگردانی در تلویزیون و سینما که حاصل آن ساخت چند سریال چون «پایتخت»، «علی البدل»، «نرگس»، «پلیس جوان»، «اغماء»، «تا ثریا» و… بود، در نخستین تجربه کارگردانی در شبکه نمایش خانگی به سراغ داستانی در ژانر وحشت رفته است.

 

 لادن مستوفی، علیرضا شجاع نوری، امیرعلی دانایی، سیما بابایی و مهدی سلطانی و ... بازیگران این سریال هستند. تهیه‌کنندگی این سریال را الهام غفوری برعهده دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهرزاد شبکه نمایش خانگی سریال منوچهر هادی آقازاده نیکی کریمی هدیه تهرانی آقازاده شبکه نمایش خانگی هم گناه شبکه نمایش خانگی شبکه نمایش خانگی حامد عنقا بار دیگر سریال ها هم گناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)

در دنیای واقعی، گانگسترها نفرت‌انگیز هستند. آن‌ها باعث درد و رنج مردم بی‌گناه می‌شوند، بنابراین سقوط آن‌ها همیشه دلیلی برای جشن گرفتن است. البته این را نمی‌توان در مورد گنگسترهای فیلم‌ها و سریال‌ها گفت.

روی پرده، این شخصیت‌ها تحسین برانگیز هستند، زیرا کارگردانان، از اعمال آن‌ها تجلیل کرده و آن‌ها را شجاع و عاقل جلوه می‌دهند. در سریال‌ها، بینندگان زمان بیشتری را با آن‌ها می‌گذرانند، سبک زندگی آن‌ها را تحسین کرده و از حرکاتشان شگفت‌زده می‌شوند. در این مقاله به معرفی ده سریال گانگستری بر اساس داستان واقعی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

به گزارش مایکت، هنگام روایت داستان‌های گنگسترهای واقعی، نویسندگان باید مراقب باشند، تا از اتهامات نادرست تاریخی جلوگیری کنند. خوشبختانه، چند نمایش در سال‌های اخیر به دقت حقایق را مورد بررسی قرار داده‌اند و منجر به خلق آثاری شده‌اند، که به همان اندازه که سرگرم‌کننده‌اند، آموزنده هم هستند.

این سریال‌ها، فقط جنایت را روایت نمی‌کنند. آن‌ها به همه یادآوری می‌کنند، که یک زندگی جنایت‌آمیز جواب می‌دهد، اما برای همیشه باقی نمی‌ماند. در پایان، همه امپراتوری‌ها سقوط می‌کنند.

10. امپراتوری بوردواک (Boardwalk Empire)

«امپراتوری بوردواک» (Boardwalk Empire)، که توسط مارتین اسکورسیزی و ترنس وینتر ساخته شده، زندگی سیاستمدار و رئیس اوباش سایه، انوک لوئیس “ناکی” جانسون را پوشش می‌دهد. در اوایل دهه 1920، ناکی به تاثیرگذارترین فرد در آتلانتیک سیتی تبدیل شد، زیرا کارفرمایان جنایت، اغلب برای حمایت‌های قانونی به او تکیه می‌کردند.

روایت نمایش، ساده است. از ناکی، به عنوان ستون فقرات استفاده می کند، در حالی که مکرراً چهره‌های مافیایی  آن دوران، مانند چارلز “لاکی” لوسیانو، آل کاپون و آرنولد روتشتاین را، نشان می‌دهد.

در پدرخوانده: قسمت سوم، لوچسی به وینسنت می گوید: “دارایی یک تفنگ است. سیاست این است که بداند چه زمانی باید ماشه را بکشد.” سخنان او درست است، زیرا سیاست یکی از مهم‌ترین چرخ‌دنده‌های جنایات سازمان یافته است.

در حالی که اکثر فیلم‌ها و سریال‌های گانگستری تمایل دارند، سیاستمداران را به نقش‌های کوتاه تنزل دهند، این سریال گانگستری واقعی، توضیح می‌دهد که چگونه این افراد پس از چرب کردن کف دست‌هایشان، دنیای زیرزمینی شهرهای مربوطه خود را شکل می‌دهند.

به طور کلی، درام HBO به اندازه‌ای است که هم طرفداران ژانر جنایی و هم دوستداران تاریخ را راضی نگه دارد. همه چیز در مورد زندگی ناکی، از نحوه کنترل کیف پول ایالت، تا وضعیت او به عنوان یک پادشاه‌ساز و عضو افتخاری اوباش، مستند است. خشونت نیز در اولویت قرار دارد، به طوری که حتی برخی جزئیات جزئی، نیز تغییر می کنند. به عنوان مثال، ناکی واقعی، به دلایل طبیعی مرد، اما در این‌جا، او به قتل می‌رسد.

9. پدرخوانده هارلم (Godfather of Harlem)

«پدرخوانده هارلم» (Godfather of Harlem)، داستان رئیس اوباش بدنام هارلم، السورث باپی جانسون را، روایت می‌کند که قبل از ظهور فرانک لوکاس، بسیاری از دنیای زیرزمینی نیویورک را کنترل می‌کرد. دان سیاه‌پوست را بیشتر به خاطر دوستی با مالکوم ایکس، رهبر جنبش حقوق مدنی و دشمنی‌اش با پنج خانواده مافیایی نیویورک به یاد می‌آوریم.

یک فیلم زندگی‌نامه گانگستری استاندارد، احتمالا درگیری‌ها و پیروزی‌های مربوط به کار را در اولویت قرار می‌دهد. بنابراین جای تعجب نیست که فیلم باپی جانسون، در سال 1997، با بازی لارنس فیشبرن، فقط به دشمنی او با خانواده‌های جنایتکار لوچس، گامبینو، کلمبو و بونانو پرداخت. با این‌حال، پدرخوانده هارلم، به همه یادآوری می‌کند که با وجود این‌که بامپی اغلب این قانون را زیر پا می‌گذاشت، این تنها نیمی از داستان است.

باپی واقعی، تمام روزهایش را درگیر تیراندازی و دنیای جنایت، نکرد. او نقش مهمی در مبارزه با نژادپرستی داشت و حتی زمانی که جان این فعال در خطر بود، به مالکوم ایکس پیشنهاد داد که خدمات امنیتی به او ارائه دهد. با بیان این داستان، سریال چند فرضیه را که سال‌ها، به دلیل روایت‌های یک طرفه مطبوعات وجود داشت، پاک می‌کند.

8. نارکوس (Narcos)

در طول دهه 80 و 90، بیشترین سهم از عرضه کوکائین جهان، از کلمبیا تامین می‌شد. همه چیز با ظهور پابلو اسکوبار آغاز شد که داستان «نارکوس» (Narcos)، عمدتا بر روی آن تمرکز دارد. ظهور و سقوط این تروریست مواد مخدر، در دو فصل اول این سریال گانگستری واقعی، روایت می‌شود. در فصل سوم و آخر، این سریال به کارتل کالی، توجه می‌کند، که به دلیل رویکرد شرکتی‌تر به تجارت مواد مخدر، شناخته می‌شود.

برای این‌که، این سریال، یک نمایش بیوگرافی جذاب باشد، خالق سریال باید فرد مناسبی را برای این کار انتخاب می‌کرد و اریک نیومن دقیقا این کار را در نارکوس، انجام داد. یک شوخی در اینترنت بیان می کند، که واگنر مورا، اسکوبارتر از اسکوبار واقعی است.

در سرتاسر سریال، مورا به طرز درخشانی، خلق و خوی سلطان مواد مخدر و جسارت او را منتقل می کند. همین امر را می‌توان در مورد بازیگرانی، که اعضای کارتل کالی را به تصویر می‌کشند نیز، گفت. علاوه بر این، این نمایش فقط به یک طرف الاکلنگ اهمیت نمی‌دهد. پلیس مبارزه با مواد مخدر آمریکا و پلیس کلمبیا، به اندازه اسکوبار می‌درخشند.

7. زیر شکم (Underbelly)

«زیر شکم» (Underbelly)، بدون شک یکی از دست کم گرفته شده‌ترین سریال‌های گانگستری است. این سریال، که اغلب به عنوان “سوپرانو های استرالیایی” شناخته می‌شود، در اعماق دنیای جنایتکاران ملبورن و سیدنی فرو می‌رود. هر فصل به دوره‌های مختلف و شخصیت‌های متفاوتی می‌پردازد، که همگی در شکل‌دهی صحنه جرم سازمان‌یافته در استرالیا نقش داشتند. علاوه بر این، چهره‌های مختلف مجری قانون، در سریال مورد تحسین قرار می‌گیرند.

همان‌طور که طرح این وحشیانه است، همه وقایع واقعی هستند. این سریال گنگستری واقعی، برگرفته از کتاب غیر داستانی است، که توسط روزنامه‌نگاران تحقیقی، جان سیلوستر و اندرو رول نوشته شده. این سریال استرالیایی، با تأکید بر انگیزه‌ها، اصول و استراتژی‌های خود، به جزئیات می‌پردازد.

علاوه بر این، انتخاب بازیگران به خوبی انجام شده است. بیشتر بازیگران دقیقا مانند افرادی که به تصویر می‌کشند، صحبت کرده و یک حس واقعی را ایجاد می‌کنند.

6. افعی (The Serpent)

«افعی» (The Serpent)، بر اساس زندگی کلاهبردار هندی و قاتل زنجیره‌ای، چارلز سونهراج، با نام مستعار افعی است. این جنایت‌کار فراری، به دلیل هدف قرار دادن گردشگران غربی، که در دهه 70 در مسیر هیپی در جنوب آسیا، حرکت می‌کردند، بدنام بود.

او به کمک ظاهر زیبای خود، به راحتی اهداف خود را قبل از سرقت و کشتن آن‌ها، فریب می‌داد. داستان او قبلاً در فیلم بالیوودی «من و چارلز» (Main Aur Charles) گفته شده بود، اما این مجموعه خاص نتفلیکس، داستان بیشتری را پوشش می‌دهد.

انتخاب سوژه، می‌تواند یک سریال زندگی‌نامه‌ای را بسازد یا از بین ببرد. برای این سریال گنگستری واقعی، مورد اول کار کرده است. نویسندگان هرگز مجبور نبودند، از آزادی‌های خلاقانه خود، برای خلق داستانی جذاب استفاده کنند. داستان واقعی آنقدر شدید است، که برخی چیزها کمرنگ شد.

تیم طراحی لباس و آرایش مو نیز، کار باورنکردنی انجام دادند. سریال مطمئن می‌شود، که سونهراج و بسیاری از شخصیت‌های دیگر، دقیقا همان‌طور که در دنیای واقعی بودند به نظر برسند.

5. گریزلدا (Griselda)

«گریزلدا» (Griselda)، داستان قاچاقچی کلمبیایی مواد مخدر، گریزلدا بلانکو، با نام مستعار مادرخوانده کوکائین، را دنبال می‌کند، که به خاطر ایجاد خط لوله‌ای شناخته می‌شود، که کوکائین را آزادانه از کلمبیا به ایالات متحده انتقال می‌داد.

پس از افزایش نارضایتی از ماهیت مردسالار دنیای زیرین مدلین، او به میامی نقل مکان کرد و در آن‌جا، به سرعت یک حلقه توزیع راه اندازی کرد، که ماهیانه 80 میلیون دلار درآمد داشت. ماجراهای جنایی و خانوادگی گریزلدا، دقیق در این سریال گانگستری واقعی، پوشش داده شده است.

گریزلدا با این جمله، شروع می‌شود: “تنها مردی که از او می ترسیدم، زنی به نام گریزلدا بلانکو بود.” این‌که اسکوبار از گریزلدا می‌ترسید یا نه، قابل بحث است، اما مطمئنا بسیاری از او می‌ترسیدند و این مینی سریال، این موضوع را به طرز شگفت‌انگیزی نشان می‌دهد. در یک صحنه، او حتی مردی را در یک مهمانی مجبور می‌کند، لباس‌هایش را درآورد و مانند سگ پارس کند. شاید معنی خاصی نداشته باشد، اما گریزلدا واقعی اینگونه رفتارمی‌کرد.

سوفیا ورگارا ممکن است شبیه گریزلدا واقعی نباشد، اما اعتماد به نفس و آگاهی از او می‌تابد. این فقط روایت تاریخ نیست. این نمایشی با هدف است و هدفش ارتقای توانمندی زنان است. گریزلدا روی صفحه فقط با رقبای خود مبارزه نمی‌کند، بلکه با شوونیسم (میهن‌شیفتگی) مبارزه می کند و در این کار موفق می‌شود.

4. تسخیرناپذیران (The Untouchables)

بیشتر مخاطبان با نسخه «تسخیرناپذیران» (The Untouchables) برایان دی پالما آشنا هستند، اما یک سریال در دهه 90 نیز درباره همین شخصیت وجود دارد. می‌توان ادعا کرد که فیلم احتیاجی به بازسازی نداشت، اما نمایش تلویزیونی آنقدرها هم، ناامید کننده نیست.

مانند فیلم، سریال نیز، داستان مامور الیوت نس، که در تلاش برای سرنگون کردن رئیس بدنام اوباش شیکاگو، آل کاپون است را دنبال می‌کند. این سریال گانگستری واقعی، در مجموع 42 قسمت دارد، به همین دلیل، تمرکز بیشتری روی جزئیات کوچک وجود دارد.

کریستوفر کرو، تهیه کننده اجرایی، در زمان پخش برنامه، به اینترتینمنت ویکلی گفت: «هر چیز لعنتی که نشان می‌دهیم، واقعا اتفاق افتاده است. وقتی آن‌ها به دست شخصیت دینی اوبانیون، در گلفروشی شلیک می‌کنند، به معنای واقعی کلمه این اتفاق افتاده.» او مسلما درست می‌گوید؛ زیرا این نمایش هرگز مانند دیگر داستان‌های کاپون، به دلیل نادرستی، مورد انتقاد قرار نگرفته است.

بنابراین، کسانی که واقعیت را به داستان، ترجیح می دهند، از سریال راضی خواهند بود. این نمایش همچنین عمیق‌تر به زندگی شخصی کاپون می‌رود و نشان می‌دهد که رابطه او با دوستان و همکارانش چقدر پیچیده بود. زمانی که تیتراژ در قسمت پایانی پخش می‌شود، احساس می‌کنید که خواندن یک کتاب خوب را به پایان رسانده‌اند.

3. نارکوی مقدس (Narco-Saints)

«نارکوی مقدس» (Narco-Saints)، به ما یادآوری می‌کند که همیشه فرصتی در جایی پنهان است و کسانی که به اندازه کافی مشتاق آن هستند، پاداش‌های بزرگی درو می‌کنند، تا زمانی که اوضاع به سمت جنوب پیش برود. سرنوشت مکانیک کره ای این گو، این‌گونه رقم خورد.

او که از پول‌هایی که در شهرش به دست می‌آورد خسته شده بود، به منطقه کمتر شناخته‌شده کره جنوبی، سورینام، نقل مکان کرد تا از صنعت ماهیگیری استفاده نشده، استفاده کند. این گو، به زودی خود را در دست بزرگ‌ترین قاچاقچی مواد مخدر کشور، چو بونگ هانگ می‌بیند.

چو بونگ هانگ واقعی، یک شخصیت مرموز بود. حتی اطلاعات کمی در مورد مکان فعلی او وجود دارد. قابل درک است که یون جونگ بین، خالق نارکوی مقدس، در حین ساخت این نمایش، از آزادی‌های خلاقانه استفاده کند. در این‌جا، قاچاقچی مواد مخدر نیز نقش یک رهبر فرقه را ایفا می کند. بنابراین، موضوع دین همراه با موضوع جنایت ترکیب می‌شود.

گنجاندن یک شخصیت شرور که هم ریاکار و هم بدخواه است، کیفیت سریال را افزایش داده و ریسک را بالا برده. علاوه بر این، محیط سریال، تمایزی را ایجاد می‌کند، که در نمایش‌های مشابه دیگر وجود ندارد. سورینام به ندرت در دیگر پروژه‌های فیلمی و سریالی نمایش داده می‌شود، بنابراین کنجکاوی بیننده در تمام مراحل بالا باقی می‌ماند.

2. BMF 

این سریال گانگستری واقعی، داستان برادران دمتریوس بیگ میچ فلنوری و تری ساوث وست تی فلنوری، را روایت می‌کند، که از خیابان‌های خشن دیترویت جنوبی برخاستند و یکی از بزرگ‌ترین خانواده‌های جنایت‌کار در آمریکا را تشکیل دادند.

در دهه 2000، “خانواده مافیای سیاه” یک حلقه توزیع کوکائین در سراسر آمریکا ایجاد کرده بود و ارتباط مستقیمی با کارتل‌های قدرتمند مکزیکی داشت. این سازمان همچنین وارد تجارت موسیقی شد و یک شرکت تبلیغاتی برای پولشویی مواد مخدر تشکیل داد.

طرفداری از  چهره‌هایی که قرار است، در یک فیلم یا سریال تلویزیونی به تصویر کشیده شوند، مودبانه تلقی می شود، اما چنین حرکتی معمولا منجر به داستان‌های یک طرفه می‌شود. BMF از همین مشکل رنج می‌برد، اما بر خلاف بسیاری از آثار مشابه دیگر، به لطف اجراهای عالی، طرحی دقیق که به سرمایه‌داری گنگستری می‌پردازد و تصویری منصفانه از فرهنگ سیاه‌پوستان، اثری جذاب است.

تصمیم به استفاده از، دمتریوس فلنوری جونیور برای به تصویر کشیدن پدرش، عاقلانه به نظر می‌رسد، زیرا او نه تنها شبیه گنگسترها است، بلکه این دنیای خاص را بهتر از هر کس دیگری درک می‌کند. علاوه بر این، این سریال، با جمع کردن تعداد زیادی ستاره در گروه بازیگران خود، بینندگان را بینندگان زیادی را جذب کرد. افرادی مانند اسنوپ داگ، نیو، 2چینز، امینم، لیل بیبی و ساویتی، همگی در این سریال گنگستر واقعی، نقش‌های فرعی دارند.

1. ال چاپو (El Chapo)

«ال چاپو» (El Chapo) را، همه می‌شناسند، اما تعداد کمی با داستان ظهور و سقوط او آشنا هستند. خوشبختانه، ال چاپو تمام جزئیاتی را که یک فرد کنجکاو دوست دارد بداند، ارائه می‌دهد.

این سریال گانگستری واقعی، بینندگان را به سفری کامل می‌برد، از روزهای اولیه خواکین «ال چاپو» گوزمان، به عنوان یکی از اعضای رده پایین کارتل گوادالاخارا، تا روزهای اوج او به عنوان رئیس کارتل سینالوآ. این نمایش همچنین ارقامی را، که تجارت مواد مخدر در مکزیک، ایجاد کرده را تایید می‌کند.

ال چاپو، با برجسته کردن ارتباط بین فساد و تجارت مواد مخدر برتری می‌یابد. چه سیاستمدار باشند و چه اعضای نیروهای ویژه، به همه، پیشنهاد پول داده می‌شود و تقریبا همه آن را قبول می‌کنند؛ زیرا متوسط ​​درآمد کم است و هزینه زندگی بالا. این‌طور نیست که آدم‌ها از خواب بیدار شوند و تبدیل به بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در جهان شود. این سریال، زمان زیادی را، به چگونگی تبدیل این آدم‌ها به آدم‌های بد، اختصاص می‌دهد.

قسمت‌های کاملی به فعالیت‌های ساده‌، برای توضیح روند رشد شخصیت‌ها، اختصاص دارد، که در نهایت، در قاچاق و فرار یا ایجاد روابط مشخص با مردم، مفید خواهند بود. بازیگری مارکو دی لا او نیز، به عنوان شخصیت اصلی بسیار باورپذیر است. او نه تنها شبیه قاچاقچی‌ها است، بلکه مانند آن‌ها صحبت کرده، راه می‌رود و ثابت می‌کند که زمان زیادی را صرف مطالعه شخصیتش، کرده.

سخن پایانی

دنیای جرم و جنایت زیرزمینی، جذابیت خاصی را برای مخاطبان دارد. کارگردانان و فیلم‌سازان از این جذابیت استفاده کرده و آثار فوق‌العاده‌ای را می‌سازند. از میان تمام آثاری که به دنیای جرم و جنایت تعلق دارند، برخی از آن‌ها، سوژه‌های واقعی را هدف می‌گیرند و آثاری را بر اساس داستان‌های واقعی می‌سازند.

سریال گنگستری واقعی طرفداران خود را دارد و افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. در این مقاله به معرفی ده تا از بهترین سریال‌های گنگستری واقعی پرداختیم، تا به راحتی سریال مورد نظر خود را پیدا کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • (عکس) امین حیایی در آغوش دوست دیرینه اش!
  • دستورالعمل ساترا برای تبلیغات بازرگانی در شبکه نمایش خانگی
  • امین حیایی در آغوش دوست دیرینه اش!
  • رژه پیمان معادی، جواد عزتی و نوید محمدزاده در شبکه نمایش خانگی
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید