Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: این مرکز در دوره شیوع کرونا موفق به تولید محصول «خانه هوشمند» شد و اکنون ساخت آن به مرحله نهایی رسیده است.

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ مرکز رشد سازمانی است که جریان دانش و فناوری را در میان دانشگاه‏‎ها، مؤسسات تحقیق و توسعه، شرکت‏‎های خصوصی، مخترعان و مبتکران به حرکت انداخته و ارتباط آنها را با بازار مدیریت می‏‎‏کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز، رشد شرکت‏‎های متکی بر نوآوری را با فرآیندهای حمایتی تسهیل می‏‎کند.

بیشتر بخوانید:

نقش مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در تحقق شعار سال با تولید محصولات ایرانی

در واقع مرکز رشد یا انکوباتور یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به‌منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده راه‌اندازی می‌شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پاگرفتن شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند.

استفاده از مراکز رشد، امروزه به عنوان یکی از ابزارهای پذیرفته شده برای تبدیل خلاقیت‌ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارائه به بازار و توسعه کارآفرینی محسوب می‌شود.

امروزه بیش از 3 هزار انکوباتور در سراسر دنیا وجود دارد که بیشتر آن‌ها در کشورهای آمریکا  و ژاپن مستقر هستند و سال‌های اخیر گام‌های بلندی برای گسترش این مراکز در ایران برداشته شده است.

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با دراختیار داشتن زیربنای 3 هزار مترمربع و یک‌هزار و 500 متر مربع فضای قابل ارائه به واحدهای فناور سال 1394 فعالیت اجرایی خود را با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقای فرهنگ نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر علم و فناوری آغاز کرد.

رئیس مرکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در گفتگو با خبرنگار آنا اهدف و فعالیت‌های  این مرکز را تشریح کرد و با بیان اینکه مرکز رشد واحد ارومیه سال 1394 گشایش یافت، اظهار کرد: این مرکز ابتدا فعالیت خود را با میزبانی از چهار واحد دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرد و سال 1398 با تخصصی‌تر شدن این مرکز برای راه‌اندازی سرای نوآوری اقدام کردیم.

بابازاده اضافه کرد: با توجه به اینکه نخستین شتاب‌دهنده دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ارومیه با عنوان شتاب‌دهنده تخصصی تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال راه‌اندازی شده بود، اکنون این مرکز میزبان واحدها و هسته‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است.

فعالیت تخصصی دفتر کارآفرینی

وی یادآور شد: ‌اکنون در این مرکز 10 واحد فناور، یک شرکت دانش‌بنیان و در مجموع 11 تیم فعالیت دارند که به تولید محصول و خدمات‌‌دهی مشغول هستند.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه تأکید کرد: این مرکز دارای دفتر کارآفرینی و معرفی سرمایه‌گذار و دفتر آموزش بوده که در کنار فضای کار اشتراکی شتاب‌دهنده مجموعه‌ای بی‌نظیر برای هسته‌ها و واحدهای دوره قبل رشد و شتابدهی و دوره رشد است.

بابازاده مطرح کرد: در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه تمام مراحل پذیرش و استقرار از سال 98 به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و وبگاه http://atiu.ir برای خدمت‌رسانی در اختیار مراجعان است.

وی تبیین کرد: محصول دانش‌بنیان فعلی مرکز رشد واحد ارومیه در حوزه تولید فناوری‌های نور، روشنایی و ال ای دی بوده و دو محصول دیگر از جمله «پرینتر سه بُعدی» و سامانه پرداخت سریع «بزن و برو» در صف دریافت مجوز دانش‌بنیان هستند.

خانه هوشمند چیست؟

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ادامه داد: این مرکز در دوره شیوع کرونا با اعمال محدودیت‌های بهداشتی به ارائه خدمات پرداخته و تولید محصول خانه هوشمند آن به مرحله نهایی رسیده است.

بابازاده درباره محصول خانه هوشمند به آنا گفت: «خانه هوشمند (ساختمان هوشمند) یا Smart Home مجموعه ابزارهایی است که به کمک آن کنترل برخی وسایل برقی و مکانیکی موجود در خانه به عهده آنهاست تا علاوه بر کاهش هزینه‌های مصرف انرژی، افزایش ایمنی و آسایش را برای ما به ارمغان بیاورند.

وی اظهار کرد: امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خانه هوشمند به‌طور مرتب از راه دور چک می‌شود و به‌صورت هوشمند و برنامه‌ریزی شده افراد قرنطینه شده در این خانه از وسایل و امکانات سرمایشی و گرمایشی، کامپیوتر و ... برخوردار می‌شوند.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه متذکر شد: ساختمان هوشمند را نباید به‌صورت یک کالای لوکس نگاه کنیم؛ بلکه یک سیستم بسیار کارآرا و اقتصادی است که در کنار تمام ویژگی‌های امنیتی و کنترلی، رفاه را نیز به همراه می‌آورد.

انتهای پیام/4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: ارومیه خانه هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه محصولات دانش بنیان محصول دانش بنیان مراکز رشد دانشگاه آزاد رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه مرکز رشد واحد واحد ارومیه خانه هوشمند تولید محصول دانش بنیان رئیس مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان

رئیس موسسه قرآنی روشندلان  با اشاره به ساخت چاپگر خط بریل به همت متخصصان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان گفت:  شرکت دانش‌بنیان به درخواست ما در مدت دو سال موفق به ساخت این چاپگر شد، این در حالی است که تا قبل از دهه ۹۰، همه چاپگر‌های خط بریل در کشور وارداتی بود.


سیدمرتضی نیکزاد افزود:  محققان جوان از تحریم به‌عنوان یک فرصت استفاده کردند و دستگاه چاپگر خط بریل ساختند که یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین چاپگر بریل منطقه است و هم‌اکنون ۴۰ مرکز ویژه نابینایان در کشور از این چاپگر بریل ایرانی استفاده می‌کنند.


او گفت:  با ساخت این چاپگر، به کشور‌های غربی وابستگی نداریم، امکانات و تجهیزات دستگاه چاپگر بریل ایرانی مطلوب‌تر از نمونه خارجی است.


نیکزاد بیان داشت: با این چاپگر می‌توان تمام اشکال هندسی، نقشه‌های جغرافیایی را به شکل برجسته چاپ کنیم تا دانش‌آموزان نابینا از آنها استفاده کنند.


رئیس موسسه قرآنی روشندلان عنوان کرد: مراکز توان‌بخشی باید زمینه آموزش‌های تحرک و جهت‌یابی، مهارت‌های روزمره و بدنی و حرفه آموزی را برای نابینایان فراهم کنند تا زمانی که جذب بازار کار شوند؛ در این راستا سازمان‌هایی همچون فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی باید زمینه اشتغال نابینایان را فراهم کنند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • افکار عمومی به سمت جهش تولید هدایت شود/ راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان
  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • ساعت هوشمند Rogbid M6 رونمایی شد
  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • ارومیه با پیروزی کار را به بازی سوم کشاند
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • امروز دیدار برگشت شهرداری ارومیه و شهداب یزد
  • ۳ رویکرد تحولی در زیرساخت‌های فرهنگی برای تحقق جهش تولید