Web Analytics Made Easy - Statcounter

معرفی دبیر جشنواره نقالی و پرده‌خوانی غدیر، مشخص شدن جایگزین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و پیوستن مجموعه تئاتر شهر به پویش «من ماسک می‌زنم» تیتر اخبار تئاتر را تشکیل می‌دهند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در راستای ارتقای فرهنگ علوی و ایرانی و نیز تقویت، بازپیرایی و به‌روزرسانی هنر سنتی و دیرینه پرده‌خوانی، نقالی و حماسه‌خوانی (نعت و  مناقب‌خوانی آل‌الله) در کشور، چهارمین دوره جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) را، هم‌زمان با دهه ولایت و امامت (از عید سعید قربان تا عید غدیر خم) برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز برای چهارمین دوره از جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) طی حکمی مرشد محسن میرزاعلی را به عنوان دبیر معرفی کرد.

در متن این حکم  آمده است: «بعد از عید فطر در تقویم تاریخ اسلام عید غدیر بزرگترین عید مسلمین است. عیدی که به ظاهر از یک پایان به یک آغازی می‌انجامد. آغازی که خبر از یک تراژدی بزرگ خبر می‌دهد و اگر حقیقتاً بخواهیم آنرا از نظر دراماتیک بررسی کنیم، غدیر از یک ساختار تراژیک برخوردار است. غدیر شروع مظلومیت علی(ع) است. شروعی که نطفه توطئه شهادت علی را در محراب رقم می‌زند. چراکه آن جامعه جاهل نمی‌توانست مرد بزرگی چون علی را پذیرا باشد. پس از همان غدیر طرح و توطئه سرنگونی مرد عدالت را طراحی می‌کنند. همه ما می‌دانیم که نمایش و درام فریاد است، دفاع از انسانیت و عدالت و مظلومیت است؛ پس بر ما است که همواره بر بلندای تاریخ بشریت بیرق مظلومیت علی را برافراشته داریم و روایتگر آن باشیم که حقیقت غدیر و شهید محراب است.

جناب آقای محسن میرزاعلی؛ دبیر محترم چهارمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی)؛ از شما و جامعه روایتگری انتظار می‌رود که برخود لازم و بایسته بدانید که گوشه کوچکی از مظلومیت علی(ع) در غدیر را در جشنواره نقالان علوی توسط روایتگران علوی روایت کنید و مفهوم غدیر و ولایت‌پذیری برای جامعه امروز ایرانی شیعی را به نمایش بگذارید تا بار دیگر دچار اشتباه تاریخی دوباره‌ای نشویم.

امید است با تلاش، پیگیری و اتکال به ذات اقدس الهی و با عنایت به اهداف عالی حوزه هنری در مسیر معرفی و رویش نیروهای جوان و متعهد در عرصه نمایش‌های آئینی و ملی موفق و مؤید باشید. انشاءالله»

تئاتر شهر هم ماسک به چهره زد

پس از اوج گیری مجدد شیوع ویروس کرونا و لزوم استفاده از ماسک در اماکن عمومی، تصاویر گرافیکی از پیوستن تئاتر شهر به پویش ملی «من ماسک می‌زنم» طراحی و در تابلوی اصلی این مجموعه نصب شد.

در این تصویر گرافیکی که با طراحی بهمن وخشور و عکاسی سمیرا نظری انجام گرفته، نشان گرافیگی مجموعه تئاتر شهر با طراحی ابراهیم حقیقی و دیوار نگاره‌های منحصر به فرد معماری نمای بیرونی به همراه عکسی از ساختمان مجموعه که روی نمای اصلی آن ماسکی به شکلی نمادین  طراحی شده است، به چشم  می‌خورد.

در بخش تایپوگرافی اثر نیز گروه اجرایی پروژه با انتخاب جمله‌های «ماسک من از تو محافظت  می‌کند» و «ماسک تو از من محافظت می‌کند» کوشیده‌اند تا از دریچه نگاه کارکنان تئاتر شهر و هنرمندان تئاتر، مخاطبان را به ترویج فرهنگ استفاده از ماسک در روزهای کرونایی ترغیب کنند.

 پیش از این نیز اثر گرافیگی دیگری متناسب با حال و هوای روزهای کرونایی با طراحی مهتا کریمی پیش روی شهروندان تهرانی قرار گرفته بود.

جایگزین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان مشخص شد

با توجه به برگزار نشدن جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به شکل مرسوم در سال جاری به جهت تبعات شیوع ویروس کرونا، اداره‌ کل هنرهای نمایشی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همراهی انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، برنامه  «خیابان تئاتر ایران» را برگزار می‌کنند.

این برنامه در راستای حمایت از آثار هنرمندان تئاتر کشور با رویکرد استمرار ارتباط شهروندان با تئاتر و به ویژه نمایش‌های خارج از صحنه‌های مرسوم در سه بخشِ «اجرا» با زیرمجموعه‌های «آزاد»، «نمایش‌های آیینی و سنتی» و «نمایش‌های کودک و نوجوان» و همچنین «مسابقه طرح و ایده» و «کارگاه‌های آموزشی» برگزار می‌شود.

متقاضیان حضور در برنامه «خیابان تئاتر ایران» می‌توانند تا تاریخ یکشنبه 5 مردادماه سال جاری از طریق «بخش ویژه خیابان تئاتر ایران» در تارنمای ایران‌تئاتر به نشانی http://theater.ir اقدام کنند.

اخبار تئاتر| معرفی ترکیب داوران 2 رویداد تئاتری/ مدیرکل هنرهای نمایشی مهمان تئاتر شهر شد

انتهای پیام/

R1527/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط حوزه هنری تئاتر بیشتر بخوانید... اخبار تئاتر| معرفی ترکیب داوران ۲ رویداد تئاتری/ مدیرکل هنرهای نمایشی مهمان تئاتر شهر شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه هنری تئاتر حوزه هنری تئاتر نقالی و پرده خوانی غدیر تئاتر خیابانی مریوان هنرهای نمایشی نقالان علوی اخبار تئاتر تئاتر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، انتخاب استادیوم محل برگزاری بازی‌های استقلال ملاثانی به یک بحران عجیب برای آبی‌ها تبدیل شده است. پس از اتفاقات رخ داده در دیدار این تیم با فجرسپاسی و مخالفت مسئولین استادیوم غدیر با برگزاری مسابقات ملاثانی و نماینده شیراز در این ورزشگاه، حواشی زیادی پیش آمد.

مدیریت استقلال ملاثانی در تلاش بود تا بتواند بازی این تیم برابر سپاهان از رقابت‌های جام حذفی را در یکی از استادیوم‌های غدیر یا فولاد آرنا اهواز برگزار کند که این اتفاق رخ نداد و پس از مخالفت دو باشگاه فولاد و استقلال خوزستان، حالا از مکان برگزاری این بازی رونمایی شده است.

با اعلام ابراهیم هاشم‌پور، سخنگو و مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال ملاثانی، با توجه به هماهنگی‌های صورت‌گرفته و عدم وجود استادیوم در دسترس در اهواز، بازی حساس استقلال ملاثانی و سپاهان اصفهان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی و به میزبانی شهر مسجدسلیمان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی