Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، طی سال‌های گذشته بخشی از پرونده‌های مفتوح در دستگاه قضائی که تعدادی از آنها نیز مربوط به واحدهای تولیدی بوده، به شکایت بانک‌ها از مشتریانی برمی‌گردد که نتوانسته بودند سود و جریمه غیر متعارف وام اخذشده از بانک را پرداخت کنند. این اختلاف در موارد متعددی منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی تسهیلات گیرنده، بیکاری کارگران و مصادره اموال به نفع بانک می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم این است که بخش قابل توجهی از این قراردادها در میزان سود و جریمه مورد توافق میان بانک و مشتری، رقمی‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی به عنوان مرجع صلاحیت دار تبیین عملکرد صحیح بانک‌ها را نادیده گرفته و بانک‌ها معمولاً اعداد بالاتری را برای سود و جریمه دیرکرد وام‌های خود به مشتریان تحمیل می‌کردند.

اکنون و با پیگیری دستگاه قضائی، بخشنامه‌ای از سمت رئیس قوه قضائیه به تمامی مراجع قضائی کشور ابلاغ شده که بر اساس آن در صورتی که بانک یا مؤسسه اعتباری چنین قراردادی که بالاتر از نرخ‌های اعلامی از سمت بانک مرکزی باشد را با مشتریان خود منعقد کند و سپس در اجرای آن با مشتری به اختلاف برخورَد، درِ عدلیه برای ارائه شکایت و پیگیری قضائی در خصوص اینگونه قراردادهای غیرقانونی بسته خواهد بود و درواقع از این به بعد بانک‌ها هیچ ضمانت اجرایی برای پیگیری مطالبات غیرمتعارف و غیرقانونی خود نخواهند داشت.

پیش از این و در جریان سفر استانی ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه به استان فارس، وی با اشاره به همین موضوع گفته بود: «اگر بانک مرکزی اعلام کرده که امروز بهره بانکی برای وام‌ها مثلاً ۱۵ یا ۲۰ درصد است، اگر بانکی خودش آمد و با کسی قرار گذاشت و این عدد را مثلاً به ۳۵ درصد تبیدیل کرد، آیا نظامات اداری به ویژه دستگاه قضائی باید ضمانت اجرای چنین توافق خلاف قانونی باشند؟ هیچکدام از بانک‌ها حق ندارند به این واسطه کارگاه یا کارخانه‌ای را تعطیل کنند»

کد خبر 531282 برچسب‌ها قوه قضائیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قوه قضائیه بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطب دندانپزشک قلابی در بروجرد برای بار سوم پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرو شکایات مردمی و گزارش‌ها واصله به معاونت درمان، مطب دندانپزشک قلابی بلافاصله پس از هماهنگی با دستگاه قضائی و همراهی پلیس اماکن عمومی، برای سومین بار پلمب و فرد خاطی به مراجع قضائی ارجاع شد.

متخلف مذکور باوجوداینکه بارها از جانب مراجع قضائی محکوم شده بود، با اجاره مکان جدید اقدام به تأسیس دوباره مطبِ غیرمجاز دندانپزشکی کرده بود.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد در خصوص این متخلف، اظهار داشت: این دندانپزشک قلابی در حوالی ِمیدان امام حسین (ع) فعالیت داشته و چنانچه مردم از وی شکایت دارند می‌توانند به معاونت درمان بروجرد مراجعه کنند.

زارعی با اشاره به افزایش فعالیت افراد فاقد صلاحیت در حیطه دندانپزشکی به علت دریافت تعرفه ارزان‌تر توسط این افراد از مراجعین، تأکید کرد: به لحاظ عدم وجود شرایط بهداشتی و استریل تجهیزات و عدم تخصص و مهارت در امر دندانپزشکی، عوارض و مشکلات جبران‌ناپذیری در مراجعین گزارش شده که منجر به‌صرف هزینه‌های گزاف می‌شوند.

کد خبر 6086613

دیگر خبرها

  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • مطب دندانپزشک قلابی در بروجرد برای بار سوم پلمب شد
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • ◄ کسب گواهینامه مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان و رسیدگی به شکایات توسط هلدینگ دکا
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات
  • ضرب الاجل یک هفته‌ای فرماندار میاندآب برای جمع آوری سد معبر