Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، پیام چینی فروشان مسئول امور پژوهش فناوری تقاضا محور دبیرخانه درباره سامانه ساتع گفت: سامانه ساتع با هدف رفع نیازمندی­‌ها و مشکلات فناورانه دستگاه­‌های اجرایی کشور توسط توانمندی­‌های پژوهش و فناوری موجود در دانشگاه­‌ها، پژوهشگاه­‌ها، شرکت­‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کشور در دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری طراحی و راه‌­اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول امور پژوهش فناوری تقاضا محور دبیرخانه شورای عالی عتف افزود: این سامانه بستری جهت تبادل فناوری و تسهیل فرایند ارتباط میان عرضه­کنندگان فناوری و متقاضیان آنهاست که باعث تغییر رویکرد فعالیت‌­های علمی و پژوهشی کشور به مسئله محوری، ایجاد فضای مناسب برای شکل­گیری اقتصاد دانش بنیان، انتقال نتایج دستاوردهای پژوهشی از مراکز علمی و پژوهشی و شرکت­های دانش بنیان داخلی به صنایع کشور می­شود.

وی بیان کرد: علی­رغم وجود موانع و چالش­های متعدد، در سال 1398، مبلغ 1400 میلیارد ریال به از سوی شرکت­‌ها، بانک­‌ها و موسسات دولتی به حساب خزانه­‌داری کل کشور بابت اجرای قراردادهای ثبت شده در سامانه ساتع واریز شد؛ که مبلغ 380 میلیارد ریال، بر اساس میزان پیشرفت پروژه‌­ها، به آنها پرداخت شد.

چینی فروشان درباره اجرای دقیق فرایند ورود و ثبت از طرف شرکت­ها، بانک­‌ها و موسسات دولتی به سامانه ساتع تاکید کرد و اظهار کرد: با توجه به نوپا بودن این سامانه و ناآشنایی بسیاری از مراکز علمی و پژوهشی با فرایند اجرایی سامانه، بسیاری از گزارش­‌های پیشرفت با تأخیر از سوی مجریان پروژه‌­ها جهت بررسی در سامانه به ثبت رسید که باعث به تعویق افتادن پرداخت­‌ها شد، همچنین فرایند طولانی ثبت و انعقاد قراردادها توسط دستگاه­‌های اجرایی باعث شده بیشتر قراردادها در نیمه دوم سال منعقد شود.

مسئول امور پژوهش فناوری تقاضا محور دبیرخانه شورای عالی مشخصات پروژه های تبت شده در این سامانه گفت: بر اساس اطلاعات موجود در سامانه ساتع، حدود 100 پروژه به ثبت رسیده در سامانه دارای میزان پیشرفت بیشتر از 50% بوده‌­اند که از میان آنها 31 پروژه پژوهشی خاتمه یافته است. در مجموع 51 گزارش، 3 کتاب، 3 مقاله، 6 مورد توسعه فناوری و 4 مورد تغییر در فناوری‌های موجود از اجرای این پروژه‌ها حاصل شده است. از دیگر دستاوردهای این پروژه­‌ها می­‌توان تولید ماشین‌آلات، تجهیزات و نرم‌افزار یارانه‌ای اشاره کرد.

وی میانگین کلی پیشرفت پروژه­های ثبت شده در سامانه ساتع برابر 21% اعلام کرد.

چینی فروشان در پایان ضمن تشکر از شرکت­ها، بانک­ها و موسسات دولتی بابت ثبت به موقع و دقیق اطلاعات افزود : با توجه به تجربیات کسب شده طی 2 سال راهبری این سامانه توسط دبیرخانه شورای عالی عتف، همچنین همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه­داری کل کشور در طراحی سازوکارها جهت تسهیل و روانکاری فرایندهای اجرایی شاهد دستاوردهای بهتری در سال 1399 خواهیم بود.

انتهای پیام/

31 / 320 پیام چینی فروشان سامانه ساتع مسئول امور پژوهش فناوری تقاضا محور دبیرخانه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سامانه ساتع دبیرخانه شورای عالی سامانه ساتع چینی فروشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز رشد و فناوری اتاق بازرگانی سنندج (تاک) اظهار کرد: باید مبتنی بر ظرفیت استان پروژه هوشمندسازی تعریف شود و متناسب با این ظرفیت‌ها پروژه‌ها تقویت و اجرایی شوند.

وی تعریف پروژه‌های یاد شده را مانع از صدور نسخه‌های واحد برای استان‌ها در کشور خواند.

وی مصرف گرا بودن کشور عراق را گامی برای صادرات تولید فناورانه دانست و گفت: کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص و مولد وضعیت مطلوبی دارد.

عابدی اعلام کرد: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی همچون توت فرنگی و یا معادن ظرفیت‌های مؤثری دارد و نیاز است برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی باتوجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی داشته باشد.

کد خبر 6088055

دیگر خبرها

  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه