Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@22:33:45 GMT

بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان افزایش مستمری

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۱۷۳۵

بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان افزایش مستمری

تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اراک با حضور در مقابل ساختمان این سازمان افزایش مستمری را درخواست کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ افزایش قیمت مواد مصرفی به واسطه افزایش نرخ ارز و گرانی های اخیر در کنار عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان تا به امروز، باعث شد تا در روز تامین اجتماعی(۲۵ تیرماه) جمعی از بازنشستگان جلوی ساختمان این سازمان در اراک گرد هم آیند و درخواست افزایش هر چه زودتر مستمری شان را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تجمع با قول مسئولین امر مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان تا پایان مرداد ماه، پایان یافت.

 

در مجموع به نظر می رسد با پرداخت قسمتی از بدهی های دولت به تامین اجتماعی، این مشکل به زودی برطرف شده و بازنشستگان از انتهای مرداد ماه با افزایش حقوق در دریافتی شان مواجه خواهند بود. افزایشی که هر چند دیر اعمال می شود ولی گامی برای بهبود وضعیت معیشتی آنان خواهد بود.

با آغار سال ۱۳۹۹، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری با اختصاص ۶هزار میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه کلید زده شد. این امر باعث شد از ابتدای سال جاری حداقل حقوق این دست از بازنشستگان، ۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اما بدون تأمین اعتبار مانده بود و هیچ تکلیفی برای آن تعیین نشده بود. دستمزد کارگران برای سال ۹۹، بعد از ورود سازمان بازرسی کل کشور به ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد. براساس ماده۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی حداقل دستمزد کارگران که مصوب می‌شود، به همان میزان، حداقلی بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی هم به حقوقشان اضافه می شود. با این حساب حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال ۹۹ حدود ۲ میلیون تومان شد. اما این میزان حقوق بدون احتساب منابع همسان سازی است.

چندی پیش دهقان کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهرستان تهران در مصاحبه ای با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی حداقل مستمری در سال ۹۹، عنوان کرده بود: با علم به اینکه تورم سال ۹۹ بیشتر از تورم ۴۱.۲ درصدی انتهای سال ۹۸ است، خواهان افزایش مزایای جانبی مستمری‌بگیران متناسب با کارگران شاغل هستیم.

وی افزود: این در حالی است که بازنشسته حداقلی‌بگیر پس از ۳۰ سال کار، در سال ۹۹، تنها ۲ میلیون و ۱۲ هزار تومان مستمری دریافت می‌کند؛ درحالیکه در سال جاری دستمزد کارگر شاغلی که سابقه کار ندارد با احتساب حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی و بن خواربار ۴۰۰ هزار تومانی، به ۲ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان می رسد. بر این اساس، تفاوت حقوق یک بازنشسته حداقلی بگیر با یک کارگر حداقلی بگیر به ۶۰۰هزار تومان می رسد.

دهقان کیا ادامه داد: در حالی که شاغلان تنها از بابت دو مورد حق مسکن و بن خواربار ۷۰۰ هزار تومان پول دریافت می‌کنند که کل مزایای تعلق گرفته به مستمری‌بگیران به ۲۰۰ هزار تومان هم نمی‌رسد.

وی در پایان به عنوان نماینده جامعه کارگران خواستار افزایش حداقل مستمری به میزان ۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان شده بود.

چند روز بعد و در تاریخ ۲۰ تیرماه، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداخت ۳۲هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به این سازمان خبر داد و گفت: بدین ترتیب میزانی از سهام چند شرکت دولتی در راستای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی به این سازمان پرداخت می شود.

بازنشسته حداقلی بگیر پس از متناسب سازی حتما بیش از ۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان دریافت می کند

همان روز، سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز با تایید این خبر، گفت: هزینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان این سازمان در هر سال ۱۵هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم که بتوانیم در نهایت تا ۳۰-۴۰ روز آینده محاسبات و صدور احکام را انجام دهیم و این افزایش‌ها را بر مبنای متناسب سازی اعمال و پرداخت کنیم. بر این اساس میزان افزایش حقوق بازنشستگان حداقل بگیر، ۵۰۰تا۶۰۰ هزار تومان است و برای بازنشستگان غیر حداقل بگیر هم این افزایش تا ۸۰۰ هزار تومان نیز افزایش می‌یابد.

سالاری ادامه داد: علاوه بر این احتمالا امروز افزایش بن خوار و بار و حق مسکن را هم مصوب می‌کنیم. جزئیات این افزایش هم همزمان با جزئیات بیشتر متناسب سازی حقوق، تا شنبه ۲۸ تیرماه اعلام و اجرایی می شود.

مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: به عنوان مثال کسی که با ۳۰ سال سابقه، حداقل بگیر بوده است، در پایان سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی داشته که با اعمال ۲۶ درصد افزایش سنواتی، در آغاز سال جدید دریافتی اش به حدود دو میلیون تومان رسیده است و با اعمال متناسب سازی و افزایش بن خوار و بار و حق مسکن دریافتی اش حتماً بیش از دو میلیون و۶۰۰هزار تومان خواهد شد.

یک روز بعد و در تاریخ ۲۱ تیرماه، محمد اسدی عضو کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: متناسب‌سازی و افزایش «بن خواربار» و «حق مسکن» بازنشستگان براساس امکانات و ظرفیت‌های موجود در سازمان تأمین اجتماعی و پس از همفکری گسترده با تشکل‌های بازنشستگان به مرحله اجرا رسیده است.

وی افزود: در ابتدا مقرر شده بود که شروع اجرای این قانون از شهریور ماه سال جاری باشد که با درخواست اعضای کانون عالی بازنشستگان و موافقت وزیر و مدیرعامل سازمان این موضوع یک ماه زودتر و از مردادماه به اجرا گذاشته می‌شود.

از آخر مرداد حداقل دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی ۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان خواهد بود

در همین راستا ولی اسماعیلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در توییتی در صفحه شخصی خود این خبر را تایید کرد و گفت: از آخر مرداد ماه حداقل دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه ۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان و با ۳۵ سال سابقه، ۳میلیون تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: همسان سازی حقوق بازنشستگان بازنشستگان تامین اجتماعی میلیون و ۸۰۰هزار تومان تأمین اجتماعی حداقلی بگیر متناسب سازی تومان خواهد هزار تومان ۲ میلیون حق مسکن سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در حالیکه خبر واریز افزایش حقوق ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه اعلام شده است. شهروند خبرنگاری از این افزایش دیر هنگام گلایه دارند.

پیام شهروند خبرنگار ما:

سلام.‌مستأجران مشکلات زیادی دارند . چرا حقوق بازنشستگان کشوری را آنقدر زود اضافه کردن ولی کارگران بازنشسته را هنوز اضافه نکردن؟؟؟کرایه تاکسی را ۵۰درصد اضافه کردن . چرا از دلالان دلار مالیات سنگین نمیگیرند؟؟؟؟؟

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان