Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: مدیران موظف هستند به صورت هفتگی در مرکز بصورت جدی پیگیر اعتبارات ملی در حوزه کاری خود باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام،  «قاسم سلیمانی دشتکی»، صبح امروز( ۲۵ تیرماه) در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان از وضعیت کرونا در استان به شدت ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: کرونا در استان یکه تازی می کند تاجایی که امروز با ۷۶ مبتلا و ۶ فوتی وضعیتی وحشت ناک را به تصویر کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ضمن اعتراض به برگزاری جلسات با جمعیت بالا، بار دیگر تذکر داد که نشست ها نبایست بالا تر از ۱۰ نفر باشد و ادارات تا جایی که می توانند از طریق فضای مجازی برنامه های خود را دنبال کنند. 

 

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود به آخرین گزارش رسمی مرکز آمار ایران از وضعيت بیکاری در سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی استان ایلام با نرخ بیکاری ۶.۵ درصد ضمن اینکه رکورد پایین ترین نرخ بیکاری در استان شکسته شد، سومین استان برتر کشور در کاهش بیکاری نیز معرفی شده ایم.  

 

وی ادامه داد: البته اعتقاد دارم کماکان آمار بیکاری جوانان تحصیل کرده استان بالا است و در این راستا برنامه ریزی کرده ایم. 

 

استاندار ایلام در ادامه از ابلاغ تسهیلات توسعه روستایی خبر داد و تصریح کرد: اگرچه در این اعتبارات سهم ما نسبت به سال قبل ۵۰ درصد اعلام شده اما با توجه به کمک و مساعدت معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه مازاد بر سهم استان اضافه شده است.

 

وی در ادامه به تحرکات و فعالیت های ایجاد شده در بحث محرومیت زدایی استان اشاره کرد و گفت: کارهای بسیار خوبی در قالب قرارگاه سازندگی مناطق محروم استان، قرارگاه سازندگی سپاه، بسیج و دیگر ارگانها و نهادهای خدمات رسان در استان شروع شده تا جایی که امروز ایلام به یک کارگاه سازندگی مبدل شده است.

 

استاندار ایلام افزود: در این راستا تلاش هایی برای بکار گرفتن کمک بنیادها و نهادها و هلدینگ ها شروع کرده ایم و امیدواریم دستگاه های متولی پیگیر مذاکرات انجام شده باشند. 

 

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان در ادامه با اشاره به این مطلب که الان فصل جذب اعتبارات ملی است تاکید کرد: مدیران موظف هستند بصورت هفتگی در مرکز بصورت جدی پیگیر اعتبارات ملی در حوزه کاری خود باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به کاهش بودجه مالی دستگاه ها، گفت: فروش اموال ادارات و سازمان‌ها برای جبران کسری بودجه می تواند موثر باشد.

 

سلیمانی دشتکی افزود: می توان برای جبران کسری بودجه پروژه های اقتصادی و ساختمانی و سایر کسورات و ... از فروش اموال مازاد استفاده کرد.

 

استاندار ایلام در پایان با تاکید بر این مهم که دستگاه های اجرایی دو هفته فرصت دارند برای مبادله موافقت نامه ها اقدام کنند، گفت: برای اولین بار ظرف دوسه سال اخیر حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بودجه بصورت نقدی بوده و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد آن ابلاغ شده است. 

 

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان ملزم هستند که در هفته آینده موافقت بودجه را با سازمان برنامه و بودجه انجام دهند.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعتبارات عمرانی اعتبارات اختصاص اعتبارات استاندار ایلام اعتبارات ملی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود

حسن بهرام نیا، استاندار ایلام در بازدید از زیرساخت‌های اربعین و پروژه تقاطع غیرهمسطح صالح آباد، اظهار کرد: این پروژه با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

وی با بیان اینکه عملیات ساز‌های بتونی و عملیات خاکریز این پروژه تا قبل از اربعین انجام می‌شود، افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح صالح آباد طبق زمانبندی تعیین شده تکمیل شود.

استاندار ایلام ابراز کرد: طبق زمانبندی ساز‌های بتونی و عملیات خاکریز این پروژه تا قبل از اربعین انجام می‌شود.

بهرام نیا همچنین از پروژه پل رانشی ماربره واقع در مسیر ایلام - مهران بازدید کرد در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید گفت: از پل رانشی تا سه راهی جندالله روکش آسفالت شود و در اسرع وقت عملیات روکش آسفالت تکمیل شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: پروژه‌های اربعین در حوزه راه و شهرسازی باید با شتاب بیشتری دنبال شود.

بهرام نیا، همچنین از پل کیلومتر (۵۶) واقع در مسیر ایلام - مهران بازدید کرد در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

استاندار ایلام در جریان بازدید از پروژه گفت: اعتبارات این پل از محل اربعین تامین شده و تا پایان خردادماه سال‌جاری تکمیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • رئیسی، پیگیر آخرین وضعیت سیل در سیستان و بلوچستان شد
  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد