Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد، استقلال سیستم دادگستری ونزوئلا "به طرز قابل توجهی تضعیف شده" و باعث نقض مصونیت و نقض حقوق بشر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از "خبرگزاری فرانسه"، سند ۱۵ صفحه‌ای میچل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ماه سپتامبر به دستور شورای حقوق بشر سازمان ملل تهیه شد و امروز در مقابل این شورا قرائت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند یک هفته بعد از آن منتشر شد که دیوان عالی ونزوئلا، متشکل از قاضی‌های وفادار به نیکولاس مادورو، به خوان گوایدو دستور داد از جایگاهش به عنوان رهبر حزب اصلی اپوزیسیون، کنار برود.

در همین حال، گزارش دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل حاکی از آن است که باچله، "نگران فقدان استقلال در سیستم دادگستری ونزوئلا باقی می‌ماند".

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل بیان می‌کند که استقلال سیستم دادگستری ونزوئلا به خاطر عدم ایمنی تصدی قاضی‌ها و دادستان‌ها، عدم شفافیت در فرآیند تعیین، شرایط کاری بی‌ثبات و دخالت سیاسی، تضعیف شده است.

در این گزارش آمده: این شرایط جلوی ایفای نقش کلیدی دادگستری را به عنوان یک بازیگر مستقل در حفظ حقوق بشر می‌گیرد و به مصونیت و تداوم نقض حقوق بشر، کمک می‌کند.

نهاد سازمان ملل همچنین عنوان کرده، افرادی که ادعا شده قربانی نقض حقوق بشر هستند، در دست‌یابی به عدالت دچار سختی شده‌اند.

گزارش فوق می‌افزاید: دادستان کل ونزوئلا باید "سطح بالای مصونیت برای قتل‌ها در زمینه اعتراض، عملیات امنیتی، ادعای خشونت و بدرفتاری بر مبنای جنیسیت" را کاهش دهد.

گزارش باچله حاوی ۱۲ پیشنهاد است که در بین آن‌ها تکمیل اصلاحات قضایی اعلام شده در ماه ژانویه به منظور تضمین استقلال سیستم، بی‌طرفی، شفافیت، دسترس‌پذیری و تأثیر، به چشم می‌خورد.

باچله همچنین از ونزوئلا خواست گزارش جامعی درباره بازجویی‌ها و پیگردهای مجرمانه با توجه به مرگ‌های اتفاق افتاده "در زمینه اعتراضات بین سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹" تحویل دهد و افزود: شهروندان دیگر نباید توسط دادگاه‌های نظامی محاکمه شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا بیانیه کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال | ستاره‌ آبی‌ها برگشت

به گزارش همشهری آنلاین، جلال الدین ماشاریپوف هافبک ازبکستانی استقلال پس از بازی جمعه شب آبی‌پوشان مقابل شمس آذر قزوین در هفته بیست و چهارم لیگ برتر به دوبی رفت.

دلیل بدون اطلاع ترک کردن ایران توسط ماشاریپوف این بوده که پاسپورت هافبک استقلال به خاطر فیفادی و انجام بازی‌های ملی برای تیم ملی ازبکستان پیش خود ماشاریپوف بوده است. او به باشگاه اعلام کرده برای آوردن خانواده‌اش به دوبی سفر می‌کند.

ماشاریپوف با پیگیری‌های باشگاه استقلال دیشب (دوشنبه) به ایران بازگشت و هم‌اکنون در تمرین استقلال حضور دارد.

کد خبر 846631 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی جواد نکونام

دیگر خبرها

  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است
  • پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام درباره ماشاریپوف
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه
  • پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
  • پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال | ستاره‌ آبی‌ها برگشت
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان