Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصین داخلی از اقدام وزارت بهداشت برای تولید ملی داروهای رمدسیویر و فاویپیراویر تقدیر کردند.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، امروز سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: «برای درمان کرونا هنوز هیچ داروی موثر و قابل اعتمادی وجود ندارد. به اندازه کافی رمدسیویر و فاویپیراویر توزیع کردیم و تا هفته آینده اولین تولید ملی این دارو عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در روزهای اخیر هم محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو درباره داروی رمدسیویر، گفت: بارها عنوان کرده‌ایم که ظرفیت تولید هر دارویی که برای درمان کرونا مورد تایید قرار گیرد را ظرف کوتاه‌ترین مدت در داخل کشور داریم.

این سخنان مسئولان بهداشت و درمان کشور در حالی مطرح می‌شود که در این روزهای کرونایی نه تنها در کشور ما بلکه در جهان هنوز دارویی برای مهار و مقابله با کرونا ساخته نشده است. تمامی داروها نیز بر اساس آزمون، خطا و یافته‌های پزشکان به کارگرفته می‌شود.  

بر اساس بررسی‌های انجام شده ۹۷ درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود، در این میان تولید داروهای رمدسیویر و  فاویپیراویر که یکی از داروهای معرفی شده کرونا است را باید به فال نیک گرفت، چون در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های ظالمانه بخش درمان کشور متحمل خسارت‌های فراوان از جمله خرید داروها به قیمت گزاف از خارج شده است.

تصمیمی به‌جا در صنعت داروی کشور /تولید دارو برای کاهش قاچاق

فرامرز اختراعی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی داروهای با بیان اینکه رمدسیویر و فاویپیراویر جزو داروهای ضدعفونی است، گفت: تاکنون این دارو به تایید رسمی کمیته مرتبط با تایید داروهای کرونا نرسیده است.

او تاکید کرد: هم اکنون پزشکان مجوز داشته تا برای بیمارانی که راه علاجی ندارند متناسب با ظرفیت علمی خود این داروها را تجویز کنند. 

رئیس سندیکای تولید کنندگان مواد اولیه دارویی افزود: چند شرکت تولید داروی داخلی، کاملا آمادگی تولید این دارو را دارند. یکی از شرکت‌های تولیدی، مخصوص داروهای ضد ویروس هستند که از توان علمی و اجرایی قوی برخوردار است. این امر تصمیم عاقلانه‌ای است که خط‌های تولید داخلی آغاز به تولید این دارو می‌کنند.

اختراعی اظهار کرد: توزیع دارو و روند رساندن آن به دست بیمار باید بر اساس پروتکل‌های خاص باشد تا خارج از حدود ایمنی این دارو به دست مردم نرسد.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی گفت: این مردم کمک می‌کند تا جلوی قاچاق دارو گرفته شود. تولید کنندگان داخلی از بعد قیمت چندین برابر ارزان‌تر  از مشابه خارجی قابلیت عرضه دارند.

به گفته او وزیر بهداشت و درمان تصمیم به جا  و مناسبی در این زمینه گرفته است.

دارویی موثر برای مهار ویروس

همایون هاشمی، رئیس فراکسیون غذا و داروی اسبق مجلس درباره تولید داروی رمدسیویر و فاویپیراویر گفت: باید از اقدامات وزارت بهداشت و درمان تشکر کرد.

او این اقدام را حاصل زحمات سال‌ها تولیدکنندگان صنعت داروی کشور دانست و افزود: امید است که به زودی این محصول ملی به بازار مصرف عرضه شود. باید دانست که این دارو برای بیماران سرپایی تجویز می‌شود و در کاهش شدت بیماری و مرگ‌ومیرها تاثیرگذار است.

این عضو اسبق مجلس تاکید کرد: این داروها در بسیاری از کشورهای جهان همچون ترکیه نتایج مناسبی به دنبال داشته است. امیدواریم نتیجه زحمت فعالان در عرصه بهداشت و درمان کشور به ثمر برسد.

او گفت: مردم باید بدانند که در شرایط کرونا بخش بهداشت و درمان کشور به فکر مردم است و باید از تلاش‌های خستگی ناپذیر آنها سپاس‌گذاری کرد.

اقدامی تحسین برانگیز در حوزه بهداشت‌ودرمان کشور

علی‌اصغر باقرزاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تولید داروی رمدسیویر و فاویپیراویر گفت: این دارو گران قمیت است و انحصار در آن وجود داشت و مردم با پرداخت قیمت‌های گران متحمل هزینه‌های گزاف می‌شدند.  

این نماینده مجلس افزود: تولید این داروها می‌تواند در توسعه وضعیت بهداشتی کشور تاثیرگذار باشد.

به گفته او با توجه به وضعیت تحریم‌ها در کشور این اقدام شرکت‌های دانش بنیان مناسب است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همایون هاشمی رمدسیویر و فاویپیراویر بهداشت و درمان تولید دارو درمان کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد، اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است.

وی متذکر شد: آخرین جلسه مجلس در این مورد در ۱۹ دی ماه سال گذشته برگزار شد که فرصت دو ماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد. همچنین مقرر شد ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیماران بپردازند که این اتفاق رخ نداده و تقریباً پرداختی از بیمه و بیمار به صورت برابر است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین اشکال در این زمینه به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بازمی‌گردد، گفت: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تأمین نکرده است.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: همچنین سازمان برنامه و بودجه ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده و سازمان تأمین اجتماعی هم طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است که باید این موارد رسیدگی شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: علاوه بر جلسات صحن مجلس، بنده نیز برای بررسی علل کمبود دارو جلسات جداگانه‌ای با مسؤولان بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسؤولیت دارند، تصریح کرد: بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد، اما در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

کد خبر 6086082 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • آیین‎نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می‌شود