Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:57:07 GMT

استقلال نیاز به افزایش سرمایه قبل از واگذاری دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۱۹۸۶

استقلال نیاز به افزایش سرمایه قبل از واگذاری دارد

«بهمن نیک‌خو مشاور» درباره آخرین وضعیت واگذاری باشگاه استقلال اظهار داشت: جلسه‌ای پرباری در وزارت ورزش و جوانان درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شد.

وی افزود: ابتدا نیاز به افزایش سرمایه داریم، این افزایش سرمایه باید صورت بگیرد تا گزارش مربوط به سرمایه انجام شود و بعد از تایید حسابرس، این افزایش سرمایه مورد تایید مجمع قرار بگیرد و در مراحل بعدی ورود به بازار سرمایه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک‌خو خاطرنشان کرد: در این ارتباط، حمایت‌هایی انجام شد و دو مجموعه مرحوم حجازی و مرغوبکار طی مصوبه هیات وزیران به طور رسمی به استقلال داده شدند. اما برای گرفتن سند، تشریفات اداری نیاز بود که خوشبختانه علی رغم همه موانع و محدودیت‌ها توانستیم بخش سنگین کار را انجام دهیم و پیش بینی باشگاه این است که با کارهای انجام شده، برای دو هفته آینده ما در بحث گرفتن سند مالکیت باشگاه و اعلام خبر رسمی به هواداران، اقدام کنیم.

مشاور مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: به این ترتیب باشگاه استقلال دارایی‌های ثابتی را بدست می‌آورد و این باعث می‌شود که درآمد ثابتی برای باشگاه از این طریق به دست آوریم. این یک گام موثر و خوب است که در دیدگاه مدیریتی باشگاه وجود داشت و ان‌شاءالله به نتیجه می‌رسد. بحث ارزیابی این دو مجموعه هم کارهایشان انجام شده و این موضوع هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در کنار این مطلب، اقدامات دیگری هم برای اموال باشگاه انجام داده‌ایم. همچنین بحث ارزیابی برند باشگاه در دستور کار بوده که تا هفته آینده نهایی می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث دیگر مطالبات و معوقات بود. در ارتباط با قراردادهای باشگاه و حقوقی که نتوانسته مطالبه کند، در ارتباط با آن‌ها هم بعد از جلسات کارشناسی، در بخش شناسایی واریزی‌ها بحث نهایی شده و در بحث درآمدها ورود کرده‌ایم و بعد از اتمام آن، تکلیف‌مان با افرادی که با ما قرارداد داشتیم روشن می‌شود که چقدر طلب داریم.

مشاور مدیر عامل استقلال در پایان گفت: نکته دیگر مربوط به موارد گزارشاتی هست که در گزارشات حسابرسی وجود دارد که در خصوص رفع آن‌ها با مساعدت احمد سعادت‌مند مدیر عامل باشگاه اقداماتی کردیم و با یک موسسه حسابداری قرارداد بستیم تا این موضوع را حل کنند. آن‌ها اصلاح ساختار مالی باشگاه را هم تهیه کرده‌اند و ان‌شاءالله تمام موارد را مطرح و مصوب می‌کنیم و سپس عملیات اجرایی را انجام می‌دهیم تا در حسابرسی پیش روی، نسبت به گذشته از شرایط بهتری برخوردار شویم . ما باید مجوز حرفه‌ای گری را برای حضور در آسیا داشته باشیم و بحث شفافیت در مطالبات و معوقات مهم است. با تدبیر صورت گرفته و هماهنگی با سعادت‌مند در جلسات خصوصی سازی شرکت و مسائل مختلف را بررسی و مسیر خصوصی‌سازی را دنبال می‌کنیم.

روز سه‌شنبه جلسه هماهنگی خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با هدف بررسی آخرین وضعیت‌ دو باشگاه برای واگذاری سهام آنها در بازار سرمایه  با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، ابوالفضل شمس معاون سازمان خصوصی سازی، مهدی علی نژاد و ژاله فرامرزیان معاونین وزارت ورزش و جوانان و مدیران دو باشگاه برگزار شد.

در این جلسه آخرین وضعیت دو باشگاه در راستای واگذاری قانونی مالکیت ورزشگاه‌های متعلق به پرسپولیس و استقلال، صورت وضعیت‌های مالی و دیگر موارد مرتبط بحث و بررسی صورت گرفت.

جلسات خصوصی‌سازی این دو باشگاه از ١٨ فروردین ماه به صورت هفتگی برای تسریع در فرآیند واگذاری سهام این ۲ باشگاه، با حضور مسعودسلطانی فر برگزار می شود.

برچسب‌ها سازمان خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس مسعود سلطانی فر بازار سرمایه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس مسعود سلطانی فر بازار سرمایه سازمان خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس مسعود سلطانی فر بازار سرمایه افزایش سرمایه خصوصی سازی دو باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند

در جریان معاملات امروز فرابورس، روند واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به سرانجام رسید و بدین ترتیب پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه ۸۵ درصد سهام استقلال و شش بانک خصوصی ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را خریداری کردند.

به گزارش ایسنا، به دنبال تایید صلاحیت متقاضیان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در روز یکم اردیبهشت، از صبح امروز در فرابورس ایران مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه برگزار و در نهایت به صورت رسمی این مقدار از سهام این دو باشگاه به متقاضیان واگذار شد.

بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵درصد) انتقال پیدا کرد.

طبق برنامه مراحل اداری انتقال سهم از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام خواهد شد. همچنین قبلا ۱۰ درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به هواداران آن‌ها فروخته شده بود.

امروز مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا گفت: شرکت‌هایی که قرار است دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را در اختیار بگیرند دولتی نیستند، اما ممکن است به اصطلاح شبه دولتی تلقی شوند. با این حال مدیریت این دو باشگاه به طور جدی تغییر می‌کند و سیاست‌گذاری آن‌ها نیز کلا متفاوت می‌شود.

وی درباره روند واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار کرد که در بین تیم‌های فوتبال تنها همین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دولتی هستند. مدت‌ها بود که ملاحظاتی از باب مناسبات بین‌المللی داشتند که قرار بر واگذاری این دو باشگاه بود. حیطه اصلی آن هم سازمان خصوصی‌سازی بوده و واگذاری قطعی است و به نهاد‌های دولتی هم واگذار نخواهد شد. ممکن است کسانی که می‌خرند شبه دولتی باشند. البته شبه دولتی یک تعریف و اصطلاحی است که در تصور عمومی ایجاد شده است؛ لذا شرکت‌هایی که قرار است پرسپولیس و استقلال را در اختیار بگیرند دولتی نیستند و اثر مدیریتی آن‌ها به طور جدی تغییر می‌کند و سیاست‌گذاری نیز به طور کلی متفاوت می‌شود.

دیگر خبرها

  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»
  • خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون برای واگذاری استقلال وپرسپولیس
  • واگذاری پروژه‌های دولتی یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی است
  • کلهر: اگر خصوصی‌سازی درست انجام شود در دنیا بهترین می‌شویم
  • فروش سرخابی ها؛ خصوصی سازی یا رفع تکلیف؟