Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@17:33:03 GMT

دیدار با جمشید هاشم‌پور در ساعت سعد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۱۹۹۹

دیدار با جمشید هاشم‌پور در ساعت سعد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، سیدمحمد طباطبایی - مدیرعامل این موسسه - در ادامه طرح "ساعت سعد؛ دیدار با پیشکسوتان هنر" به همراه مدیران موسسه به دیدار جمشید هاشم‌پور، بازیگر پیشکسوت رفت. 

هنگامه قاضیانی و جمشید هاشم‌پور ؛ عکس

طباطبایی در این دیدار که در راستای برنامه‌های موسسه هنرمندان پیشکسوت در چهلمین سالگرد دفاع مقدس انجام شد، گفت: خاطرات نسل ما از حضور در سینما با فیلم‌هایی که آقای هاشم‌پور قهرمان آن بودند گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسل ما حضور در سالن سینما در دهه ۶۰ تا نیمه دهه ۷۰ را با فیلم‌های دفاع مقدسی که ایشان در آن‌ها حضور داشتند به خاطر می‌آورد. البته در همان دوران هم نباید بازیگری آقای هاشم‌پور را در این نقش‌ها منحصر و محدود کرد چنان‌که در همان زمان ما نقش‌آفرینی ایشان را در فیلم ماندگار «مادر» می‌بینیم که نشان از هنر ایشان دارد.

جمشید هاشم‌پور در سریال جدید حسن فتحی

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به حضور جمشید هاشم‌پور در فیلم‌های مرحوم رسول ملاقلی‌پور، یاد این کارگردان فقید سینمای ایران را گرامی داشت و گفت: مگر می‌شود بازی آقای هاشم‌پور در فیلم‌ «هیوا» و دیگر فیلم‌های زنده‌یاد ملاقلی‌پور فراموش شود؟ چنان‌که آقای هاشم‌پور هم عکس ایشان را در میان لوح‌ها و تندیس‌های خود قرار داده‌اند. 

طباطبایی ادامه داد: در تاریخ‌نویسی جنگ را به سه دوره زمان جنگ، بعد از جنگ و دور از جنگ تقسیم می‌کنند و ما تا کنون دو دوره آن را درباره دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم که حضور آقای هاشم‌پور در فیلم‌های این حوزه در دوره همزمان با جنگ تحمیلی و دوره بعد از جنگ و موفقیت‌شان در هر دو دوره قابل توجه است.

در ادامه، جمشید هاشم‌پور ضمن ابراز قدردانی از توجه به هنرمندان پیشکسوت نسبت به پیگیری حل مسائل و مشکلات آن‌ها تاکید کرد.

این پیشکسوت سینما با ذکر خاطراتی از دوران فعالیت خود، همکاری با زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور در پنج فیلم او و بازی در فیلم «مادر» از زنده‌یاد علی حاتمی را از دوران خاطره‌انگیز کار در سینما دانست.

کد خبر 531302 برچسب‌ها سینمای ایران سینما چهره‌ها

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران سینما چهره ها هنرمندان پیشکسوت جمشید هاشم پور آقای هاشم پور هاشم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروج جانباز سرافراز دفاع مقدس حاج محمد(جمعلی) کیانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رزمنده مجاهد و سردار سرافراز سپاه اسلام، یادگار هشت سال دفاع مقدس، راوی جنگ و خادم الحسین حاج محمد(جمعلی) کیانی هرچگانی به جمع رفقای شهیدش پیوست.

بر نامه های تشییع وی به شرح ذیل می باشد:

سه شنبه ۲۸فروردین، ۹صبح تغسیل و تکفین در غسالخانه گلزار شهدای شهرکرد

سه شنبه شب مراسم وداع با فرمانده جانباز تیپ آقا قمر بنی هاشم علیه السلام در مسجد فاطمه الزهرا میراباد

چهارشنبه ۲۹ فروردین، تجلیل از مقام فرمانده جانباز در سپاه استان ساعت: ۷:۳۰ صبح

چهارشنبه ساعت۹:۳۰ صبح تشییع از میدان ۱۲ محرم(فلکه آبی) به سمت امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها

گفتنی است ، وی با آغاز جنگ تحمیلی در مهرماه ۱۳۵۹ به جبهه شوش اعزام شد و فرمانده گردان امام سجاد(ع) تیپ همیشه سرافراز قمر بنی هاشم (ع) در عملیات های والفجر ۸، کربلای ۵ و والفجر ۱۰ بوده و دارای نشان "فتح سه" از دست مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و جانباز ۲۵ درصد جنگ تحمیلی و مشاور سابق استاندار چهارمحال و بختیاری در امور ایثارگران بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895453

دیگر خبرها

  • مسدود شدن محور ارتباطی ۲۵ روستای بخش جلگه چاه هاشم دلگان
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • عروج جانباز سرافراز دفاع مقدس حاج محمد(جمعلی) کیانی
  • وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی در شیراز
  • زمان بلیت‌فروشی دیدار سپاهان و ذوب‌آهن مشخص شد
  • هم‌رزم شهید حاج‌علی زاهدی آسمانی شد
  • دیدار وزیر ورزش با کاپیتان‌های تیم‌های ملی/ برگزاری دوره آموزشی در جزیره قشم
  • تیم ملی فوتسال ایران سرانجام راهی بانکوک شد
  • تحلیل خبرنگار سرشناس عرب از حمله تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی