Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمدجواد مطهری شریف، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، استفاده از روش کم‌ آبیاری تنظیم‌ شده را سیستمی برای رفع معضلات کشاورزی از جمله آبیاری معرفی کرد و گفت: بخش سخت‌افزار، دستگاهی برای کاهش مقدار آبیاری و هزینه‌های جانبی است. اطلاعات درختان شامل: نوع، سن و سایر مشخصه‌های مهم، وضعیت دما، میزان رطوبت و سایر شاخص‌های تاثیر‌گذار در باروری گیاهان در نرم‌افزار سامانه وارد یا به صورت خودکار از منابع موثق جمع‌آوری می‌شود و با قرار گرفتن در الگوریم تدوین شده و پردازش اطلاعات، میزان آبیاری بهینه برای هر منطقه آبی مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به استفاده از روش کم‌‌آبیاری تنظیم‌ شده در سامانه اشاره کرد و گفت: این روش برای افزایش بهره‌وری آب در کشاورزی مناسب است، به این شکل که زمان‌های کاهش آبیاری با درنظر گرفتن کمترین آسیب به محصول نهایی تعیین می‌شود. زمان و مقدار آب کاهش یافته برای گیاهان مختلف متفاوت و مدیریت آن پیچیده است که سامانه مدیریت هوشمند آبیاری، با استفاده از روش‌های هوشمند و هوش مصنوعی مدیریت آن را انجام می‌دهد. تشخیص مقدار آب لازم برای دوره‌های آبیاری بر اساس نوع گیاه، اقلیم، سن گیاه، مقدار آب موجود در منابع و اینکه در چه روزی از سال هستیم به صورت هوشمند صورت می‌گیرد.
مدیرعامل این شرکت ادامه داد: همه اجزاء مختلف سیستم به صورت بی‌سیم با هم ارتباط دارند و از جدیدترین روش‌های ارتباط بی‌سیم با مصرف برق بسیار کم و پوشش وسیع استفاده می‌کند. این محصول تمامی مزارع را به صورت متمرکز مدیریت می‌کند و منجر به کاهش چشمگیر مصرف آب و افزایش بهره‌وری می‌شود.
مطهری مهمترین ویژگی‌های سما را برشمرد و گفت: استفاده از روش کم آبیاری تنظیم شده، استفاده از الگوریتم هوشمند فازی در تصمیم‌گیری سیستم، در نظر گرفتن مراحل رشد و نمو و میزان آب موجود در مخازن آبی، بی‌سیم بودن ارتباطات سیستم، قابلیت آبیاری به صورت دستی و اتوماتیک، قابلیت کشت چندمحصولی و استفاده از یک کنترلر برای چندین محصول از مهمترین ویژگی‌های سامانه هوشمند آبیاری است. همچنین در محیط نرم‌افزاری این سیستم آدرس پذیری، رمزنگاری ارتباطات، پوشش وسیع شبکه و بدون محدودیت، لایه شبکه و کاربرد بومی‌سازی شده در شبکه، قابلیت کنترل از طریق اینترنت، درگاه تبدیل شبکه بی‌سیم به کامپیوتر، مسیریابی هوشمند، نصب و کاربری ساده و راحت نیز تعبیه شده است.
مدیرعامل این شرکت در مورد تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: 800 میلیون تسهیلات نمونه‌سازی از صندوق نوآوری و شکوفایی برای تولید چهار دستگاه دریافت کردیم و برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به میزان دو میلیارد تومان نیز تقاضا دادیم و از طریق صندوق پژوهش و فناوری نانو در حال پیگیری است.
مطهری در ادامه مزیت این محصول نسبت به محصولات داخلی و خارجی را سخت‌افزار قدرتمند، پایداری بالا و قیمت کم عنوان کرد و گفت: یک بعد فناوری این محصول در طراحی سیستم الگوریتم و محاسبه‌ میزان آبیاری است. فناوری دیگر محصول، ساخت سیستم بهم پیوسته نرم‌افزاری و پیاده‌سازی آن در هر ایستگاه کنترلی است که تاکنون این فناوری در ایران به صورت هدفمند در زمینه کشاورزی مورد استفاده قرار نگرفته است.
وی برنامه آینده این شرکت را توسعه بازار و تولید محصولات دیگر عنوان کرد و گفت: محصول دیگری را در دست اجرا داریم که مراحل رشد انواع ذرت را اندازه‌گیری می‌کند؛ علاوه بر آن محصولات استراتژیک دیگری در حال اجرا است و برای توسعه بازار آن برنامه‌ریزی شده و بیشتر در تامین نیاز داخل متمرکز هستیم اما مذاکراتی با کشورهای همسایه مانند عراق و ترکیه برای صادرات نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/

169 / 336 سیستم هوشمند آبیاری دانش‌بنیان صندوق نوآوری بهره‌وری گلخانه رمزنگاری ارتباطات تسهیلات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سیستم هوشمند آبیاری دانش بنیان صندوق نوآوری بهره وری گلخانه تسهیلات استفاده از روش هوشمند آبیاری مقدار آب بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر۳ هزار و ۲۷۶هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت.

علیرضا رضایی افزود: میانگین عملکرد کلزا در شهرستان ۱/۷ تن در هکتار برآورد شده است و پیش بینی می‌شود که درحدودبیش از۵۵۰۰تن کلزا از این مزارع استحصال شود.
وی ادامه داد: تمام برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برداشت، خرید و انتقال محصول کلزا انجام گرفته است و   دو مرکز خرید تعاونی روستایی اتحاد روستای عبدالخان پاییند و  دهخدا در روستای خویس بخش شاوور درحال تحویل محصول کلزای کشاورزان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه اظهار کرد: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که روغن این محصول به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر این کاشت دانه روغنی کلزا به دلیل تناوب زراعی با غلات باعث حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری‌های گندم و افزایش عملکرد می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب