Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:19:14 GMT

بارش شدید باران محور جنگلی گلوگاه به دامغان را بست

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۲۱۶۹

بارش شدید باران محور جنگلی گلوگاه به دامغان را بست

به گزارش خبرنگار ایرنا  از نیروهای محلی منطقه براثر بارش شدید باران و سقوط درخت و گل و لای به داخل جاده در محور جنگلی گلوگاه در شرق مازندران به شهرستان دامغان در استان سمنان را مسدود کرد و هم اکنون دهها دستگاه  خودروی  سواری و کامیونت های عبوری حامل روستاییان و محصولات کشاورزی در مناطق هزار جریب بخش یانه سر شهرستان بهشهر و گلوگاه در انتظار بازگشایی این محور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شب گذشته نیز طبق اطلاعات مردم منطقه بارش شدید باران باعث جاری شدن سیل در روستاهای شرق استان مازندران به ویژه مناطق هزار جریب بخش یانه سر شهرستان بهشهر و خسارت به مزارع گندم در آستانه برداشت و سیب زمینی و باغات شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت : بارش شدید باران شب گذشته و عصر امروز باعث ورود گل و لای و سنگ به داخل جاده در برخی مناطق کوهستانی در غرب ؛ شرق و مرکز استان مازندران شده است.
علی اصغر احمدی عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این خسارت ها را مربوط به منطقه جنت آباد شهرستان رامسر ، بخش لایجان شهرستان آمل ، تیله نو و گلوگاه به دامغان در شرق استان اعلام کرد.
وی اضافه کرد : هم اکنون نیروهای راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران به منطقه اعزام شدند و سرگرم بازگشایی محورهای مسدود شده ناشی از وقوع بارش سیل آسا شب و روز گذشته هستند.
وی در مورد خسارت های احتمالی ناشی از سیل به  اراضی کشاورزی و باغات  در استان مازندران به خصوص شرق این استان اظهارداشت : تاکنون گزارشی از سوی مسوولان محلی مبنی بر خسارت ناشی از بارش رگباری شدید شب و روز گذشته به محصولات زراعی اعلام نشده است.
براساس گزارش هواشناسی استان مازندران بارش های رگباری همراه با رعد و برق که از روز گذشته وارد استان شد تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و پس از آن هوای استان صاف و دمای هوا نیز افزایش نسبی خواهد داشت.
محور جنگلی گلوگاه به دامغان  معروف به  کریدور شمال- جنوب حدود ۷۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی راهداری استان مازندران قرار دارد که که حدود پنج سال قبل تاکنون طرح چهار خطه کردن این محور در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۱۲ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی استان سمنان چهارخطه شد.
چهار خطه کردن این محور می تواند  حجم مبادلات دو استان مازندران و سمنان به خصوص اتصال استان سمنان را به دریای خزر و بندرامیرآباد محقق کند.
 

برچسب‌ها مازندران مدیریت بحران سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران مدیریت بحران سیل مازندران مدیریت بحران سیل بارش شدید باران استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان در پی تشدید بارش باران در جنوب استان، از مردم خواسته شده از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و رانندگان هم وضعیت راه‌ها را از طریق شماره تلفن گویای ۱۴۱ جویا شوند.

باران که از صبح امروز در استان آغاز شده ۱۹ شهرستان استان را فرا گرفته  و در راین بارش بارف خفیف گزارش شده است  وبر اساس گزارش هواشناسی احتمال بارش برف در ارتفاعات لاله زار نیز وجود دارد.
بارش‌های امروز روی دیگری هم داشت. شدت بارش باعث سیلابی شدن مسیلها در شهرستان‌های منوجان جازموریان قلعه گنج کهنوج جیرفت عنبرآباد و فهرج شد.
سیل راه ارتباطی قلعه گنج به فنوج و رودبار به شهرستان دلگان در سیستان و بلوچستان را مسدود کرد ومردم می‌توانند از مسیر جایگزین بم ایرانشهر دلگان تردد کنند.

فرماندار ریگان از قطع شدن راه ارتباطی هشت روستای کَشنل، پیرکُهن، پیرخُشاب، کاسکو، بَردَستو، گوره‌ای، بادامک و شورآب بر اثر بارش شدید باران در مناطق کوهستانی این شهرستان خبر داد.

مراد آبیار افزود: گروههای امدادی در منطقه مستقر شده اند اما با توجه به جریان داشتن آب و سیلاب، بازگشایی مسیر بی فایده است و باید منتظر فروکش کردن آب باشیم.

بر اثر بارش شدید باران مدارس شهرستان‌های فهرج، نرماشیر ،عنبرآباد ،جیرفت ،منوجان ، قلعه گنج و فاریاب نیز امروز و فردا تعطیل شد.
مدیر کل مدیریت بحران استان از صدور دستور تخلیه سه روستا در جازموریان و منوجان با هدف پیشگیری از خسارت احتمالی خبر داد.
استاندار  کرمان هم که برای رصد شرایط سیلابی به جنوب استان رفته می‌گوید تمامی دستگاه‌های امدادی و پشتیبانی با همکاری گروه‌های جهادی در منطقه حضور دارند.
آقای فداکار در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: بیش از ۳۰۰ دستگاه امکانات راهداری و یک بالگرد هلال احمر در شهرستان‌های درگیر سیل مستقر شده است.
وی همچنین  افزود: دستگاه‌های امدادی و پشتیبانی با همکاری گروه‌های جهادی در منطقه حضور دارند بارش‌ها امشب و پیش از ظهر فردا در مناطق جنوبی و شرقی استان به اوج خود می‌رسد و از بعد از ظهر چهارشنبه از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود.

فرودگاه‌های استان کرمان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از آماده‌باش کلیه فرودگاه‌های استان با توجه به هشدار قرمز هواشناسی خبر داد.

وی از استقرار بالگرد امدادی جمعیت هلال‌احمر استان در فرودگاه شهدای جیرفت خبر داد و تصریح کرد:به‌منظور پوشش امدادی در منطقه جنوب استان بالگرد مذکور در آن فرودگاه مستقر شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن آبشار از دل کوه‌های لارستان + فیلم
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • مسدودی راه ارتباطی ۷ روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد
  • شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان
  • راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد
  • (ویدئو) بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان
  • آبگرفتگی معابر شهر رحمت آباد شهرستان ریگان براثر بارش شدید باران
  • خسارت ۳ میلیارد ریالی به تأسیسات شهرستان دیر