Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می رود بارش های مونسون هند فردا به ارتفاعات مرکزی سیستان و بلوچستان کشیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ملاشاهی، رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: بعدازظهر امروز بارش های مونسون هند در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان ادامه دارد اما انتظار می رود فردا این بارش ها به ارتفاعات مرکزی استان را نیز کشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این بارش ها به صورت رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق و در برخی مناطق همراه با تندبادهای شدید نیز خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به ویژگی بارش های رگباری احتمال جاری سیلابی شدن مسیل ها و طغیان موقتی رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ وجود دارد، بنابراین توصیه می شود در زمان بارش ها از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی خودداری شود. 

ملاشاهی در بخش دیگری از تشدید جریانات شمالی و افزایش شدت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: وزش این بادها منجر به خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود.

وی ادامه داد: توصیه می شود زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیر ضروری در محیط های باز پرهیز شود و در ترددهای جاده ای نیز احتیاط شود.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این استان‌ها منتظر آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب باشند!

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز دوشنبه در استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان، جنوب نوار غربی اصفهان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان، جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی مناطق تگرگ روی می‌دهد.

فردا سه‌شنبه با تقویت سامانه بارشی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب یزد، جنوب و غرب اصفهان، جنوب و شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و روز چهارشنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، جنوب یزد و شرق خراسان جنوبی بارش‌ها ادامه دارد.

امروز همچنین در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

بیشینه بارش‌های فردا سه‌شنبه (۲۸ فروردین) برای هرمزگان، شرق و جنوب فارس، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و روز چهارشنبه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، شرق فارس، جنوب و غرب کرمان است.

روز پنجشنبه در برخی مناطق جنوب شرق، شرق، جنوب، ارتفاعات البرز مرکزی و روز جمعه در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

همچنین، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال شرق و نوار شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. امروز خلیج‌فارس و از سه‌شنبه تا پنجشنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است.

کد خبر 6078414 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • پلیس: از سفر به استان های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه
  • هشدار قرمز سیلاب؛ بارش سنگین باران در ۴ استان کشور
  • بارش برف در ارتفاعات
  • دیدار صمیمانه اقشار مختلف اهل سنت با نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان
  • رگبار باران در ۱۷ استان/ احتمال آبگرفتگی معابر
  • اگر جنایات رژیم صهیونیستی ادامه یابد، خودشان متضرر می‌شوند
  • این استان‌ها منتظر آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب باشند!
  • بارش باران و برف در ۱۴ استان | بارش‌های شدید فردا در ۴ استان | دریاهای جنوب تا آخر هفته طوفانی‌اند