Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بنابر اعلام پزشکان فرانسوی یک نوزاد پسر در نخستین روزهای پس از تولد، علائم التهابی را بروز داده که مربوط به بیماری همه‌گیر کنونی است.

به‌ گفته این کارشناسان، ویروس کرونا در رحم مادر با عبور از جفت به جنین راه پیدا کرده و نوزاد را پیش از تولد مبتلا کرده است.

دکتر دنیل دولوکا، سرپرست این تیم پزشکی اعلام کرد: متاسفانه در این مورد، درباره انتقال ویروس (از رحم مادر به جنین) هیچ تردیدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درمانگران باید آگاه باشند که این امر روی می‌دهد، گرچه قطعا معمول نیست. بنابراین، این امر را باید در کار درمان در نظر گرفت.

تا پیش از نیز دیگر نوزادانی علائم کووید-۱۹را از خود بروز داده‌ بودند اما پزشکان اطمینان نداشتند که بیماری در رحم مادر به آنها منتقل شده است یا پس از تولد.

مادر ۲۳ ساله این نوزاد با علائم تب و سرفه شدید در بیمارستان بستری شد و نتیجه تست کرونای او مثبت از آب درآمد. سه روز پس از پذیرش مادر مشخص شد جنین در رحم او دچار ناراحتی است و پزشکان بلافاصله به‌ وسیله سزارین نوزاد را به‌ دنیا آوردند و او تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.

پزشکان می‌گویند تا پیش از این نمی‌شد با اطمینان اعلام کرد که کرونا در رحم نیز ممکن است به نوزاد منتقل شود چراکه برای تأیید این فرضیه آزمایش‌های بسیاری لازم است از جمله، آزمایش خون مادر،‌ خون نوزاد، جفت جنین، مایع آمنیوتیک، و تهیهٔ تمامی این نمونه‌ها در زمان بحران یک بیماری همه‌گیر، اصلا آسان نیست.

بیشترین میزان ویروس در جفت جنین یافت شده چرا که «پذیرنده‌ها» در آن از نوع «پذیرنده‌های» درون ریه هستند که ویروس کرونا در آن تکثیر می‌شود.

به گزارش یورونیوز، دکتر دولوکا درباره نتیجه این مورد تحقیقی که در مجله نیچر منتشر شده است، می‌گوید: می‌توان نیمه خالی یا نیمه پُر لیوان را دید. خبر بد آن است که این مورد مطالعاتی ثابت می‌کند ویروس کرونا ممکن است در رحم هم به نوزاد حمله ‌کند. اما خبر خوش آن است که این نوزاد بهبود یافته و اکنون از نظر پزشکی حالش کاملا خوب است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس رحم مادر انتقال ویروس رحم مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران

فهرست برخی از عملیات های اسرائیل علیه کشورمان در ۴۵ سال گذشته منتشر شد.   روزنامه جام جم در پاسخ به این سوال که «چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع بود؟» فهرست بخشی از عملیات نظامی و تروریستی اسرائیل علیه کشورمان را در ۴۵ سال گذشته را ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید:   ۱-دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی ۲-خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت

۳- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی

۴-  فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان

۵-  مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد

۶- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم

۷-آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن

۸-فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر

۹- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم

۱۰-  آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت

۱۱-  اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری

۱۲- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز

۱۳-آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده

۱۴-فروردین۱۴۰۰ انفجار در نطنز

۱۵-  آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها

۱۶- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی

۱۷-خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی

۱۸- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری

۱۹-  فروردین ۱۴۰۳ حمله به کنسولگری ایران   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش
  • حامیان هدیه‌های خدا
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • زخمی شدن نوزاد ۲۰ روزه در غزه
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • نوزادان منطقه ۲ تهران صاحب درخت شدند
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید