Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@06:00:17 GMT

پیام شریعتمداری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۲۶۰۴

پیام شریعتمداری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: هفته تامین اجتماعی فرصت مناسبی است برای تاکید بر این نکته که تامین اجتماعی فقط یک واژه یا عبارت و حتی یک سازوکار بوروکراتیک نیست بلکه ساختار و نظامی مهم برای تامین اهداف والایی نظیر عدالت، امنیت اقتصادی اجتماعی و محقق کردن سطح مناسب معیشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین چارچوب است که قانون اساسی کشور در اصل ۲۹ خود بر این حق انسانی تاکید دارد و بیان می کند "برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت های پزشکی به صورت بیمه و غیره حقی است همگانی.

در ادامه این پیام آمده است: واقعیت این است که نظام تامین اجتماعی را می توان یکی از ویژگی های جامعه مدرن برای حمایت از افراد و اقشار مختلف دانست و بر این اساس می توان اذعان داشت میزان کارآمدی و رضایت از تامین اجتماعی در هر جامعه‌ای سنجه مناسبی برای ارزیابی نظام اقتصادی و سیاسی تلقی شود، چرا که تامین اجتماعی به مثابه سازوکار هم زیست کردن منافع متعارض گروه ها و طبقات مختلف اجتماعی ارمغانی چون استواری نظام سیاسی و اجتماعی در عرصه ملی و بین المللی را به دنبال خواهد داشت.

شریعتمداری در پیام خود آورده است: باور من این است که برای تحقق اهداف والای تامین اجتماعی باید مجموعه سازمان تامین اجتماعی عملکردی اعتمادآفرین، امید آفرین، شفاف، پاسخگو و انعطاف پذیر در مقابل تحولات داشته باشد و با بی طرفی و به دور از چالش ها و جدال های بیهوده بهترین صیانت و بهره برداری از منابع بین النسلی کند و این همان مسیری است که از بدو حضور در وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی بر اجرای دقیق آن تاکید داشته ام که خوشبختانه با استفاده از مدیران کارآمد و جوان گام های مهمی برای تحقق آن برداشته شده است.

وی ادامه داده است: همین جا باید به همه اقشار تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و بویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، تصمیم اخیر دولت در خصوص پرداخت حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی انباشته دولت به سازمان تأمین اجتماعی، که پیشرفت بزرگی در بهبود شرایط بازنشستگان است را تبریک بگویم و امیدوارم همان گونه که باوجود همه دشواری‌ها، این بخش از وعده‌ام به بازنشستگان عزیز عملی شد با حمایت ارزنده شخص رئیس‌جمهوری و تا پایان دوره فعالیت این دولت، بخش‌های دیگری از مطالبات انباشته سازمان تأمین اجتماعی از دولت‌ها نیز به حیطه وصول درآید و منابع دریافتی در خدمت زندگی عزتمندانه بازنشستگان گرانقدر که گنجینه‌های انسانی کشور هستند، قرار گیرد.

شریعتمداری در پایان پیام خود نوشته است: در پایان ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی به تمامی ذی حقان سپهر تامین اجتماعی، آرزوی صحت و سلامت برای تمامی شهروندان ایران اسلامی را دارم. اطمینان دارم در سالی که مزین به سال جهش تولید شده است تامین اجتماعی می تواند به عنوان تسهیل گر تولید نقش ایفا کند و از سوی دیگر ارتقا کیفیت زندگی شهروندان کشور را به بارآورد و اینگونه تعاملی دوسویه با همبستگی اجتماعی برقرار کند.

کد خبر 4975092

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد شریعتمداری تامین اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی شهرداری تهران قوه قضاییه پیروز حناچی محسن حاجی میرزایی کمیته امداد امام خمینی حجاب و عفاف ازدواج محسن هاشمی مجید فراهانی تأمین اجتماعی تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده 35 قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال تعیین می‌شود و کارفرمایان مکلفند برمبنای دستمزد تعیین شده برای هر رشته شغلی، نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کنند.

به‌عنوان نمونه در این فهرست؛ دستمزد مقطوعی برای فروشنده در فروشگاه لباس به تفکیک فروشنده درجه یک و درجه 2 تعیین شده و کارفرمای فروشگاه لباس در صورتی‌که شغل یکی از کارمندان خود را به عنوان فروشنده در فهرست حق بیمه ثبت کند، ملزم خواهد بود در محاسبه و پرداخت حق بیمه مربوط به این شخص، دستمزد مقطوع اعلامی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی را به عنوان مبنای کسر حق بیمه مورد نظر داشته باشد.

براساس این گزارش، فهرست دستمزد مقطوع مشاغل صنوف در دو جدول شامل 322 نوع فعالیت از جمله مشاغلی چون مشاغل مرتبط با هتل‌ها و مهمان‌سراها، نجاری، انواع نانوایی، نقاشی ساختمان، مؤسسات نشر و فروش کتاب، مؤسسات بارکشی شهری و بسته‌بندی اثاثیه، مؤسسات تاکسی تلفنی، فروشگاه‌های لباس و پوشاک و ... و به‌طور جداگانه برای هر یک از رشته‌های شغلی این مشاغل به تفکیک شهرهای با جمعیت کمتر از 500 هزار نفر و شهرهای با جمعیت بیش از 500 هزار نفر از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی منتشر شده و در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir  قابل دسترسی و دانلود است.

برای مشاهده و دانلود فهرست مشاغل مشمول دستمزد مقطوع و نرخ دستمزد مقطوع سال 1403 این صنوف، اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • پیام استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای تأمین استان به مناسبت "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ایران"
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند