Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:57:16 GMT

کرونا عامل کاهش تصادفات در فارس است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۲۶۹۲

کرونا عامل کاهش تصادفات در فارس است

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی ظهر چهارشنبه در شورای ترافیک استان فارس بیان کرد: شیوع کرونا در جامعه باعث شده تا شاهد کاهش عبور و مرور در سطح جامعه باشیم از این رو با توجه به کاهش آمارهای حمل و نقل درون و برون شهر میزان تصادفات نیز کاهش یافته و در نتیجه آمارهای استان در حال نزول است.

وی اضافه کرد: به گواه مسئولین استانی مشکلاتی که از پیشتر در استان وجود داشته همچنان مرتفع نشده و وجود دارند اما آمارها در حال کاهش است و این کاهش نشان از وجود عامل دیگری است که موجب کاهش شده که آن نیز موضوع کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیابی افزود: اگر کرونا در جامعه وجود نداشت آیا بازهم شاهد کاهش آمارهای تصادفات در استان فارس بودیم؟ این سوالی است که باید بدان پاسخ گفت البته ذکر این موضوع نیز لازم است که میزان تصادفات و مصدومان نوروز ٩٩ بیشتر از آمار جانباختگان کرونا در استان است.

وی تاکید کرد: بزرگترین معضل اجتماعی تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری است که باید نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کرد البته بررسی عوامل مشکل زا یکی از اقداماتی است که باید توسط دستگاه‌های مختلف صورت بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت شاهد هستید که محدودیت‌های بودجه وجود دارد این در حالی است که موضوع فرهنگ نیازی به بودجه زیادی نداشته و این موضوع باعث می‌شود که با توجه به محدودیت‌های بودجه این مشکلات که در سطح جامعه در خصوص فرهنگ ترافیک وجود دارد برطرف کردن

وی خاطرنشان کرد: برخورد با متخلفان یک عامل بازدارنده است اما عامل کافی نیست بلکه با بررسی تمامی ابعاد شاخص‌های تصادفات نسبت به برنامه‌ریزی بایستی اقدام شده تا در اجرای مصوبات شورای ترافیک استان نیز شاهد توفیق‌هایی باشیم.

کد خبر 4974924

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فارس دادگستری فارس تصادفات رانندگی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای

رییس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردار حسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتاً خوبی را داشتیم که با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب‌تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً باید اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

دیگر خبرها

  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای