Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان فرانسوی به صورت محرمانه در حال حفاری برای پیدا کردن آثار باستانی در استان دیر الزور در شرق سوریه هستند که طبق گفته منابع محلی، این اقدام با حمایت نیروهای مدافع خلق کرد انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، منابع اعلام کردند که کارشناسان فرانسوی از چند ماه قبل در حال کنکاش و حفاری برای پیدا کردن آثار باستانی در مکان باستانی «دور کاتلیمو» و اطراف آن در حومه شمالی دیر الزور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع عنوان کردند، کارشناسان فرانسوی به صورت محرمانه و با حمایت نیروهای مدافع خلق کرد فعالیت و کار خود را پس از نیمه شب‌ها آغاز کرده و تا صبح به فعالیت خود ادامه می‌دهند. عناصر مدافع خلق کرد به ساکنان در روستاهای اطراف نیز هشدار داده‌اند که به این مکان باستانی نزدیک نشوند.

منابع خاطرنشان کردند که کارشناسان فرانسوی آن آثار باستانی را که سرقت می‌کنند به میدان نفتی العمر می‌برند که در آن، نیروهای بیگانه از جمله نیروهای فرانسوی حضور دارند.

"دور کاتلیمو" یک مکان باستانی مهم است که در منطقه‌ای که در حال حاضر تپه الشیخ حمد نام دارد، واقع شده است و در کرانه شرقی رود خابور و در فاصله حدود ۷۰ کیلومتری از شهر دیر الزور قرار دارد.

تاریخ این مکان باستانی به دوره آشوریان بازمی‌گردد.

حدود ۲۰۰ سرباز فرانسوی در مناطقی که توسط مدافعان خلق کرد در شمال شرق سوریه اشغال شده است، حضور دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه فرانسه کارشناسان فرانسوی مکان باستانی آثار باستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

رزمایش مشترک نیروهای دریایی سوریه و روسیه در پایگاه طرطوس، امروز (سه شنبه)آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سوریه با همکاری یگان روسیه، رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه (طرطوس) آغاز کردند.

این منبع افزود: تمرینات مشترک سوریه و روسیه شامل عملیات دریایی، عملیات تیراندازی و شلیک هوایی برای پاسخ به حملات متخاصم است.

هدف این رزمایش گسترش تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور و افزایش موفقیت اقدامات ضدتروریستی مشترک آنهاست.

روسیه و سوریه چند ماه پیش نیز یک رزمایش مشترک با حضور نیروها و پدافند هوایی با هدف بالابردن آمادگی خود برای مقابله با حملات هوایی دشمن، انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی ترکیه آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن

دیگر خبرها

  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  •  آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است