Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در دوازدهمین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارتخانه از بهره برداری 33 پروژه توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند تا پایان سال جاری در مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران ، دوازدهمین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات که به ریاست وزیر اقتصاد و با حضور معاونان و روسای دستگاه های تابعه این وزارتخانه برگزار شد، فهرست پروژه های توسعه الکترونیک و اقتصاد هوشمند و برنامه زمانبندی بهره برداری آنها توسط مرکز فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند مطرح و مقرر شد 33 پروژه توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند تا پایان سال جاری در مجموعه این وزارتخانه و دستگاه های تابعه آن مورد بهره برداری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش هدف از راه اندازی این پروژه ها عملیاتی شدن راهبردهای سند اقتصاد هوشمند و همچنین حذف و یا کاهش مراجعات حضوری به دستگاه ها، حذف کاغذ و تسریع در ارائه خدمات عنوان شده است.
گفتنی است، بر اساس گزارش دکتر علی عبدالهی دبیر شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت اقتصاد، تعداد پروژه های در دست اقدام مجموعه این وزارتخانه بیش از این تعداد است لکن به دلیل نقش این پروژه ها در تسهیل و تسریع ارایه خدمات به شهروندان و کسب و کارها؛ این 33 پروژه از اولویت بسیاربالای برخوردار هستندکه عمدتا مربوط به حوزه های مختلف از جمله؛ خزانه داری الکترونیک یکپارچه، مدیریت بدهی ها، هوشمند سازی نظارت های گمرک، حضور کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال در بورس، سامانه خدمات سرمایه گذاری مناطق آزاد، حراج الکترونیک، درگاه سرمایه گذاری و کسب و کار استانی، راه اندازی مراکز توسعه و تعالی اقتصاد هوشمند، میز خدمت الکترونیکی بازار سرمایه، پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی، سامانه صدور و پیگیری مجوزها در حوزه خصوصی سازی ، امکان ارائه تسهیلات الکترونیکی در بانک ها می باشند.
عبدالهی افزود: سایر پروژه های مربوط به دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد نیز شامل تخصیص کد یکتا برای بیمه های بدنه، آتش سوزی، حمل و نقل، درمان و زندگی، در حوزه بازار سرمایه نظیر؛ سامانه بومی هسته معاملات، مجمع الکترونیک، سندباکس فین تک ها در بازار سرمایه، حوزه گمرک؛ گمرک موبایل، هوشمند سازی نظارت های گمرکی در کارشناسی مجازی ، حوزه مالیاتی؛ پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، هوشمندسازی داده بر مبنای نظام مالیاتی با استفاده از تکنولوژی علوم داده، حوزه خصوصی سازی؛ سامان ثبت اطلاعات و داده‏های اقتصادی بنگاه های واگذاری و در حوزه حسابرسی؛ حسابرسی کامپیوتری و همچنین برخی پروژه های دیگر می باشد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: الکترونیک و اقتصاد هوشمند فناوری اطلاعات بهره برداری دستگاه ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرام حیدری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست با فعالان حوزه ICT استان کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات در شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان در شاخص فاوا (IDI) در رتبه بیست‌وپنجم کشور است که در زیر شاخص دسترسی رتبه ۱۵، در زیر شاخص استفاده رتبه ۲۹ و در زیر شاخص مهارت در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.

وی افزود: پهنای باند ورودی استان کردستان ۵۷۰ گیگ بر ثانیه است که میزان استفاده دیتا در استان ۲۱۰ گیگ بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان خاطرنشان کرد: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

حیدری یکی از مزیت‌های رقابتی کردستان را وجود شرکت‌های متعدد دانست و اضافه کرد: ۱۰۴ شرکت عضو نظام صنفی رایانه‌ای در کردستان وجود دارد که ۵۶ مورد آن فعال هستند.

وی گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان ۶۲ مورد است که ۱۶ مورد آن در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: طرح آموزشی «ایران دیجیتال» سال گذشته در تعدادی از استان‌های کشور کشور اجرایی شد و این طرح امسال نیز در استان کردستان اجرا خواهد شد.

کد خبر 747480

دیگر خبرها

  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت