Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: متاسفانه با توجه به خیز دوباره کرونا، خراسان جنوبی از نظر تعداد بیماران بستری حاد تنفسی در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، رتبه دوم کشور پس از استان زنجان را دارد، اما خوشبختانه به لحاظ تعداد موارد مثبت کرونا در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رتبه پایین تری قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به بستری بیش از ۲۰۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان، افزود: وقتی تعداد بیماران حاد تنفسی زیاد می‌شود به این معنی است که موارد مثبت کرونا هم افزایش می‌یابد و به تبع آن نیاز به بستری بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه و موارد فوتی هم بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید

آی سی یو جدید بیمارستان ولیعصر بیرجند تجهیز شد

دهقانی از مردم خواست با توجه به طولانی شدن زمان بیماری و خستگی کادر درمانی بیمارستان ها، همچون گذشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را در کنترل و مهار کرونا همراهی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تاکید ما ماندن در خانه نیست، اما از مردم می‌خواهیم اگر هم از خانه بیرون می‌آیند، زمان حضورشان را به حداقل برسانند.

او با تاکید دوباره بر استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون و رعایت فاصله ،اظهار کرد: متاسفانه پس از برداشته شدن محدودیت ها، تردد‌ها در جامعه زیاد شد و عدم استفاده از ماسک، رعایت نکردن فاصله اجتماعی و حضور در مراسم عروسی و عزا باعث خیز دوباره کرونا در خراسان جنوبی شد.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمار حاد تنفسی بیماری کرونا ویروس کرونا شستن دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

لامعی رئیس دانشگاه بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: نوبت اول آزمون سراسری در استان همزمان با سراسر کشور ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود که در آن ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خانم و آقا در ۵ گروه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

او افزود: داوطلبان گروه ریاضی و انسانی در صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، گروه هنر و زبان‌  خارجه در عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و گروه تجربی در صبح جمعه ۷ اردیبهشت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که این آزمون در ۱۰ شهر استان و ۲۴ حوزه برگزار می‌شود.

لامعی بیان‌ کرد: از میان کل داوطلبان ۳۶ درصد آقا و ۶۴ درصد خانم هستند.

بیشتر بخوانید

برگزاری بزرگ ترین ماراتن کشور در ۱۱ حوزه خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: نوبت دوم کنکور در ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود و اجباری برای حضور در هر دو نوبت کنکور وجود ندارد؛ در صورتی که فرد در هر دو نوبت شرکت کند سازمان سنجش بالاترین نمره کسب شده را مبنا قرار می‌دهد.

او عنوان کرد: آزمون نوبت اول ساعت ۸ صبح و ۱۴:۳۰ ظهر برگزار می‌شود که از داوطلبان می‌خواهیم یک ساعت قبل از شروع در محل آزمون حضور پیدا کنند، والدین فضای برگزاری کنکور را ترک کرده تا به آرامشِ داوطلبان کمک کنند، داوطلبان دفترچه‌ها را مخدوش نکرده و به جز مداد سیاه، پاک کن، کارت شناسایی، کارت ورود به جلسه و آب معدنی وسایل دیگری همراه نداشته باشند.

لامعی تصریح کرد: از فردا سایت سازمان سنجش برای دریافت کارت ورود به جلسه باز می‌شود و اگر داوطلبی در این زمینه مشکل داشت می‌تواند در روز چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ به باجه رفع نقص در دانشگاه بیرجند مراجعه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور
  • خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما
  • کشف ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند 
  • نقش آزمایشگاه‌ها در پیشگیری از بستری‌ بی‌دلیل بیماران در بیمارستان موثر است
  • راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری