Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس شورای اسلامی در دقایق پایانی شاهد جنجالی لفظی بین دو نماینده با سابقه بود.نماینده همدان به هیات رییسه تذکر شدید الحنی داد که دفعه آخرتان باشد به یک نماینده و یک کمیسیون توهین می کنید. در پاسخ هم عضوی از هیات رییسه این سخن را تهدید تلقی کرد و حتی گفت که «می خواهی من را بکشی؟!»

به گزارش تابناک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای جلسه علنی امروز در تذکرات متعددی با ابراز نارضایتی از عملکرد هیات رییسه آن را مغایر با قسم یاد شده برای اجرای آیین نامه داخلی مجلس تعبیر کردند؛ تذکراتی که مسبوق به سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دقایق ابتدایی شروع صحن علنی و در زمان انتخاب رییس کمیسیون اصل 90 ، تعدادی از نمایندگان نسبت به دستور کار پارلمان انتقاد داشته و آن را مغایر با هدف حل مشکلات جامعه دانستند. محمد حسن آصفری نماینده اراک و حبیب الله دهمرده نماینده زابل از جمله نمایندگانی بودند که در تذکرات جداگانه ای بر لزوم برگزاری جلسات متعددی برای بررسی وضعیت بازار ارز و گرانی ها اخیر تاکید کردند.

عده ای دیگر از نمایندگان هم نسبت به ادامه برگزاری جلسات علنی مجلس و کمیسیون ها با شروع موج دوم کرونا انتقاد داشته و خواستار اتخاذ تمهیداتی همچون استفاده از بستر مجازی و تشکیل جلسات از طریق ارتباط تصویری شدند.

در این رابطه غلامرضا نوری نماینده بستان آباد که در مجلس دهم معاون اجرایی بود گفت: «ترسم آن است که به جای حل مسئله کرونا جزئی از این مسئله در کشور شده و به توسعه آن دامن زنیم.» قالیباف در پاسخ این اطمینان را به نمایندگان داشت که جلسات صحن علنی با رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی تشکیل می شود.مدت زمان جلسات کمیسیون ها هم کم شده و اگر جلسه کمیسیونی با حضور مسوولی باشد 4 محل برای تشکیل آن پیش بینی شده است. همچنین یکشنبه هر هفته یعنی زمان بازگشت نمایندگان از حوزه های انتخابیه تست کرونا گرفته شود.

بعد از تمامی این تذکرات نوبت به بررسی کلیات طرح اخذ مالیات از خانه های خالی رسید که بعد از تصویب بلافاصله درخواست سلب فوریت آن مطرح شد و مجلس با آن مخالفت کرد. همین روند دستاویزی برای بیان تذکرات متعد نمایندگان از وضعیت بازار مسکن تا انتقاد به عملکرد هیات رییسه شد تا جایی که مهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد گفت: «انتظار ما از هیات رییسه این است به همان اندازه که نمایندگان تهران را می‌شناسید سایر نماینده‌ها را بشناسید؛ به همین علت می‌گویند رییس مجلس باید سابقه نمایندگی داشته باشد، شخصیت کاریزماتیک نداشته و کل جلسه را به خود اختصاص ندهد.»

تذکرات متعدد نمایندگان از ابتدای جلسه، زمینه ای برای جنجال لفظی بین نمایندگان قم و همدان شد؛ ماجرا به معرفی کاندیداهای ناظر کمیسیون برنامه در تعدادی از شوراها و مجامع برای انتخاب نمایندگان بر می گردد که به دلیل خطای حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه، احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه از پشت تریبون مجلس اسامی را چندین بار به اشتباه قرائت کرد و همین باعث بی نظمی چند دقیقه ای در صحن پارلمان شد. در نهایت هم امیرآبادی از پشت تریبون به امیرحسین قاضی زاده رییس جلسه گفت که به خاطر اشتباه رییس کمیسیون برنامه این اتفاق رخ داده است.

همین صحبت امیرآبادی تذکر ماده 79 حاجی بابایی و جدال لفظی بین این دو نماینده را در پی داشت. طبق ماده 79 آیین نامه اگر نسبت ناروا و یا هتک حرمتی در صحن مجلس به نماینده ای صورت گیرد می تواند از خود دفاع کند.

ابتدا حاجی‌بابایی نماینده همدان و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به بیانات مقام معظم رهبری درباره ویژگی های مجلس انقلابی اشاره کرد و بعد خطاب به هیات رییسه گفت:« عضو هیات رییسه در منظر ۸۰ میلیون نفر می‌گوید کمیسیون بودجه از صبح همه چیز را اشتباه کرده است؛ اگر من بخواهم به شما ایراد بگیرم و تخلفات را از هشت صبح تا یک بعد از ظهر مطرح کنم که تمام نمی شود.»

او در مقام دفاع از کمیسیون برنامه و بودجه این را هم گفت که این کمیسیون با ۲۳ عضو تنها یک تایپیست دارم که در تایپ اسامی ناظران پیشنهادی اشتباه شده است اما شما باید شأن و حیثیت نمایندگان را رعایت کنید؛ شما را بالا نفرستادیم که هرچه می‌خواهید بگویید؛ اینجا خیابان نیست. این آخرین بار باشد که به یک نماینده، به یک کمیسیون توهین می‌کنید.

با وجودی که علی نیکزاد نایب رییس مجلس از امیرآبادی دفاع کرد و گفت که توهینی در کار نبوده اما امیرآبادی با استناد به ماده 79 آیین نامه در مقام پاسخ به حاجی بابایی توضیح داد:« در زمان اعلام اسامی نامزدهای کمیسیون، اعضای کمیسیون بودجه اعتراض کرده و ما مجبور به توقف مذاکرات شدیم . شما افراد را اشتباه به هیات رییسه معرفی کردید و اشتباه تایپی هم نبوده است. من گفتم من مقصر نیستم و کمیسیون بودجه اشتباه افراد را معرفی کرده است. من چه توهینی کردم که می گویید آخرین بارت باشد، این تهدید نیست؟ آیا این شأن یک نماینده است که نماینده دیگررا تهدید کند، می‌خواهی چه کاری کنی ، من را بکشی؟!»

شاید لازم به یادآوری باشد که مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم تاکید کردند که از برخوردهای احساسی و غیرمنطقی پرهیز شود و بیان دیدگاه و نظر مخالف، متین، خردمندانه ، قوی و قابل توجیه باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری رضا عسگری حاجی بابایی توهین امیرآبادی فراهانی سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری رضا عسگری کمیسیون برنامه رییس کمیسیون حاجی بابایی هیات رییسه لفظی بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در چهاردهمین نشست این دور از هیأت نمایندگان به موضوع بحث ساماندهی تعطیلات آخر هفته و مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تعطیل شدن روز پنج‌شنبه اشاره کرد و گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که فعالان اقتصادی بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌ها درباره تغییر قانون تعطیلات انجام دادند و خواستار تعطیلی روز شنبه در تقویم به جای پنج‌شنبه شدند؛ متأسفانه آنچه کمیسیون اجتماعی مجلس تدوین و تصویب کرده تعطیلی پنجشنبه و جمعه است.

وی افزود: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس استدلال کرده‌اند که نظر دولت هم تعطیلی پنجشنبه و جمعه است و این احتمال وجود دارد که در چند روز آینده این موضوع به صحن علنی مجلس برای رأی‌گیری و تصویب نهایی برود.

رئیس اتاق تهران تصریح کرد: از همه اعضای هیأت نمایندگان می‌خواهم به هر شکلی که با مجلس و نمایندگان ارتباط دارند این موضوع را پیگیر شوند که روزهای تعطیل پایان هفته به جمعه و شنبه تغییر کند. اتاق تهران هم از تمامی مسیرهای موجود پیگیر این مساله است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی روز پنجشنبه و فاصله بیشتر ایران با اقتصاد جهانی، مبانی اقتصادی کشور را در این شرایط بحرانی و آن هم در سالی که جهش تولید مدنظر قرار گرفته بر هم خواهد زد.

کد خبر 6080046 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • وضع جرایم ۲ تا ۴ میلیارد تومانی در فوتبال بدون مصوبه هیات رییسه! / تاج فقط تماشا می‌کند!
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی