Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور درباره طرح پیشنهادی ستاد کل نیروهای مسلح با عنوان «طرح کرامت»، گفت:‌ این طرح پیشنهادی که به استحضار مقام معظم رهبری نیز رسیده می‌تواند زمینه خودکفا شدن صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه نظام بازنشستگی نیرو‌های مسلح ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری در این جلسه با تأکید بر لزوم توانمند شدن صندوق های بازنشستگی گفت: در حال حاضر حقوق بازنشستگان کشوری و بخش زیادی از حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح توسط دولت پرداخت می شود که باید به راهکاری دست پیدا کنیم تا با توانمندی سازی صندوق های بازنشستگی، بار هزینه ای حقوق اعضای این صندوق ها از دوش دولت برداشته شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه در خصوص طرح پیشنهادی ستاد کل با عنوان «طرح کرامت»، تصریح کرد:‌ این طرح پیشنهادی که به استحضار مقام معظم رهبری نیز رسیده است می تواند زمینه خودکفا شدن صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح را فراهم کند.

وی همچنین با اشاره به تدوین لایحه نظام جامع بازنشستگی توسط دولت، خاطرنشان کرد: در این لایحه ابعاد و جوانب مختلف مربوط به ساماندهی صندوق های بازنشستگی مورد بررسی قرار گرفته که بررسی ها و پیشنهادات مندرج در این لایحه می تواند در طرح کرامت مورد استفاده قرار گیرد.

جهانگیری افزود: لازم است کمیته ای با محوریت سازمان امور اداری و استخدامی کشور و با عضویت نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل و ظرف مدت سه ماه طرح پیشنهادی کرامت را مورد بررسی و نتیجه را برای تصویب به دولت ارائه دهند.

در این جلسه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز گزارشی از سابقه فعالیت صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح ارائه کرد و گفت: در طرح کرامت بر اساس پیشنهادی که ستاد کل نیروهای مسلح ارائه داده، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح طی دوره ای مشخص به خودکفایی در هزینه ها خواهد رسید.

در این نشست که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان امور اداری و استخدامی نیز حضور داشتند، سردار سلیمانی معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی از طرح کرامت و پیشنهادات ارائه شده در این طرح برای خودکفا شدن صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح ارائه کرد و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد، کمیته ای با محوریت سازمان امور اداری و استخدامی و با عضویت نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل و ظرف مدت سه ماه طرح پیشنهادی کرامت را مورد بررسی و نتیجه را برای تصویب به هیئت دولت ارائه دهند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروهای مسلح مقام معظم رهبری صندوق بازنشستگی کرامت صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح ستاد کل نیروهای مسلح طرح پیشنهادی طرح کرامت شدن صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح اراده ملت ایران در عرصه بین المللی را به اثبات رساندند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش‌ها و موفقیت‌ها در قضایای اخیر، تاکید کردند: به لطف خداوند نیرو‌های مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین المللی را به اثبات رساندند.

فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه دستاورد‌های اخیر نیرو‌های مسلح موجب ایجاد احساس شکوه و عظمت درباره ایران اسلامی در چشم جهانیان و ناظران جهانی شده است، افزودند: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین المللی و اثبات آن است که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.

رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از لحاظ شدن تدبیر در اقدامات نیرو‌های مسلح گفتند: حوادث گوناگون با هزینه و دستاورد همراه هستند و مهم آن است که با تدبیر، از هزینه‌ها کاسته و بر دستاورد‌ها افزوده شود و این کاری است که نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر به خوبی انجام دادند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، نیرو‌های مسلح را به استمرار تلاش و حرکت برای مواجهه با دشمنی‌ها و دشمن‌ها با تکیه بر نوآوری و ابتکار توصیه و خاطرنشان کردند: یک لحظه هم نباید متوقف شد، زیرا توقف به معنای عقب گرد است، بنابراین باید نوآوری در تسلیحات و شیوه‌ها و همچنین شناخت روش‌های دشمن همواره در دستور کار باشد.

ایشان با تاکید براینکه حیثیت ملت ایران باید در چشم دنیا برجسته باشد، افزودند: ضمن شناسایی استعداد‌ها و نیرو‌های توانمند و خلاق، به خداوند متعال حُسنِ ظنّ داشته باشید و به او توکل کنید و بدانید که وعده خداوند در دفاع از مؤمنین حتمی و تخلف ناپذیر است.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار همچنین تشکر ویژه‌ای از خانواده‌های فرماندهان و رده‌های مختلف ارتش، سپاه و نیروی انتظامی داشتند و خاطرنشان کردند: بار اصلی زحمات بردوش همسران و فرزندان نیرو‌های مسلح است که سختی‌ها را تحمل می‌کنند.  

دیگر خبرها

  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • دستگیری فامیل قلابی یک از مسئولان قضایی استان گلستان
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیروهای مسلح در حوادث اخیر
  • نیروهای مسلح اراده ملت ایران را به اثبات رساندند
  • نیروهای مسلح اراده ملت ایران در عرصه بین المللی را به اثبات رساندند
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور برای کسب قدرت بازدارندگی را فراهم کرد