Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده سعودی پس از اینکه برای سفر به سرزمین اشغالی ابراز تمایل کرد، مورد استقبال وسیع شخصیت‌ها و نهادهای صهیونیستی قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، توئیت «سعود الفوزان» نویسنده مطرح سعودی در خصوص تمایلش برای سفر به تل آویو و استقبال یک مقام صهیونیستی از وی، جنجال وسیعی در شبکه‌های اجتماعی موجب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

           

«سعود الفوزان» در این توئیت نوشته است که اگر از او برای سفر به تل آویو دعوت شود، بدون تردید خواهد پذیرفت و سپس با توهین به فلسطینی‌ها مدعی شد که دولت سعودی تا کنون میلیاردها دلار برای فلسطینی‌ها هزینه کرده و چیزی جز کینه و توهین نصیبش نشده است.

 

 

این نویسنده سعودی نوشت: «تظاهرات غزه که در آن تصاویر رهبرانمان را حمل می‌کردند [لگد مال کردن تصاویر بن سلمان و ملک سلمان] را دیدم و این خط قرمز ما سعودی‌هاست اما هیچ وقت تظاهرات اینچنینی در اسرائیل ندیدم. بنابراین اگر اسرائیل را به جای آن‌ها دوست بداریم، اخوانی‌های فلسطین ما را ملامت نکنند.»

 

 

پس از این توئیت‌ها، مسئولان و نهادهای صهیونیستی در توئیتر به تمجید از این اظهارات پرداختند و از سفر وی به سرزمین اشغالی به گرمی استقبال کردند.  

صفحه «اسرائیل بالعربیه» وابسته به وزارت خارجه اسرائیل در توئیتی نوشت: «از اینکه از شما میزبانی کنیم، مفتخر خواهیم شد. آن روز به خواست خدا زمانی که بحران کرونا پایان یابد، پذیرای شما خواهیم بود.»

سخنگوی عربی‌زبان وزارت خارجه اسرائیل و سخنگوی ارتش صهیونیستی نیز در توئیت‌های جداگانه از توئیت این نویسنده سعودی استقبال گرمی کرده‌اند.  

 


استقبال صفحه وزارت خارجه اسرائیل


استقبال ایدی کوهن نویسنده معروف صهیونیستی

 

در مقابل اما کاربران فلسطینی حملات شدیدی علیه «سعود الفوزان» انجام داده‌اند. «باسم نعیم» وزیر سابق بهداشت فلسطین نوشت: «چرا می‌خواهی در ملأ عام ما را امتحان کنی؟ به نظرت سفر تو تاریخ را عوض خواهد کرد؟ یا فکر می‌کنی فرد مهمی هستی؟ [در صورت سفر به تل آویو] اتفاقی خاصی نخواهد افتاد جز اینکه یک نام جدید به فهرست افراد خائن و پست اضافه خواهد شد. بسیاری بزرگ‌تر و قوی‌تر از تو برای ضربه به عقیده امت در خصوص فلسطین و صهیونیست‌ها تلاش کردند و شکست خوردند.» 

اظهارات و مواضع نویسندگان سعودی در خصوص مدح رژیم صهیونیستی و حمله به فلسطینیان در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است و «سعود الفوزان» اولین شخصی نیست که چنین به فلسطینی‌ها حمله می‌کند.

 انتشار ویدئویی از «رواف السعین» نویسنده و روزنامه‌نگار سعودی در دهم اردیبهشت ماه که در آن از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد، فلسطینی‌ها را به آتش بکشد، موجی از انزجار و نفرت از دولت سعودی را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به وجود آورد. (جزئیات بیشتر)

روابط میان فلسطینی‌ها و دولت سعودی به خصوص پس از مطرح شدن طرح موسوم به «معامله قرن» بسیار تیره شده و مردم فلسطین بارها در تظاهرات و مراسماتشان علیه دولت و رهبران سعودی شعار داده و بارها تصاویرشان را به آتش کشیده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرائیل تل آویو دولت سعودی سازش نویسنده سعودی سفر به تل آویو برای سفر فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!
  • هفت ستونی که از اسرائیل فرو ریخت!
  • ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت
  • ابراز تمایل ستاره سیتی برای حضور در عربستان