Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:17:23 GMT

«ازن» هوای تهران را برای «همه گروه‌ها» ناسالم کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۳۳۴۳

«ازن» هوای تهران را برای «همه گروه‌ها» ناسالم کرد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده ازن کیفیت هوای پایتخت را هم‌اکنون برای همه گروه‌ها ناسالم کرده است.

به گزارش ایسنا بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر ۱۵۲ و «ناسالم برای همه گروه‌ها» است. میانگین کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ و ناسالم برای گروه‌های حساس بود این در حالیست که صبح امروز هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش ازن موجود در هوایی که تنفس می‌کنیم  - به‌ویژه در روزهای گرم و آفتابی که به طور معمول، ازن به حد ناسالم می‌رسد - می‌تواند به سلامت ما آسیب برساند حتی میزان به نسبت پایین ازن سبب بروز عوارضی بر سلامتی انسان می‌شود. در این بین مبتلایان به بیماری‌های ریوی، کودکان، سالمندان و افرادی که در خارج از منزل فعالیت می‌کنند ممکن است نسبت به افزایش غلظت آلاینده ازن حساس‌تر باشند.

تنفس ازن همچنین می‌تواند انواع مشکلات سلامتی از جمله درد قفسه سینه، سرفه، سوزش گلو و گرفتگی ریه را موجب شود. ازن موجود در سطح زمین همچنین می‌تواند ریه‌ها را برای عفونت مستعدتر کند و التهاب جدار ریه‌ها را به دنبال داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در صورتی که غلظت ازن بالاتر از حد مجاز سلامت باشد لازم است که کودکان و بزرگسالان فعال و افراد مبتلا به بیماری‎های ریوی - مانند آسم - از حضور طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند و در صورتی‌که میزان این گاز در شرایط ناسالم قرار گیرد تمام افراد از جمله کودکان باید حضور خود در فضای باز را محدود یا در صورت نیاز متوقف کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلاینده ازن كيفيت هوا هوای ناسالم برای همه گروه ها کیفیت هوای هوای تهران بر اساس گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار دارد و هوا در وضع قابل قبول و سالم است. در ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار داشت و هوا در وضع قابل قبول و سالم بود.

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ۱۱ ایستگاه در وضع قابل قبول (زرد)، دو ایستگاه شهرداری‌های مناطق ۱۱ و ۱۵ در وضعت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) و دو ایستگاه پارک سلامت منطقه ۱۷ و فرمانداری شهرری منطقه ۲۰ در وضع ناسالم برای همه (قرمز) قرار دارند.

همچنین در ۶ ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳، شهرداری منطقه ۲، دانشگاه شهید بهشتی در منطقه یک، دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴، ژئوفیزیک در منطقه ۶ و میدان امام خمینی در منطقه ۱۲ وضع پاک (سبز) ثبت شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه پارک سلامت در منطقه ۱۷ با ثبت عدد شاخص ۱۵۷ و وضع ناسالم برای همه (قرمز)، آلوده‌ترین نقطه و ایستگاه شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۲۱ و قرار گرفتن در وضع پاک، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند.

در تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک و ۲۹ روز قابل قبول ثبت شده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۶ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را گذرانده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • هوای ۵ شهر خوزستان «ناسالم» اعلام شد
  • اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • آلودگی هوا در ۵ شهر استان خوزستان
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است