Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری به سرانجام پرونده سه متهم اغتشاشات آبان ۹۸ اشاره کرد و گفت: این حکم بعد از فرجام‌خواهی متهمان و وکلای آن‌ها در دیوان عالی به تأیید رسیده و به دادسرا اعاده شده، اما درباره نتیجه قطعی آن باید گفت اجرای احکام فرآیند قانونی دارد که بایستی طی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی این سه متهم را افراد اصلی اغتششات معرفی کرد که جنایات آنها بعدها برملا شده است. دو نفر از این مجرمان سرقت مسلحانه و یک خانمی را تهدید کرده بودند. همچنین چیزی که بعد از دستگیری در موبایل آنها دیده شد، فیلم‌هایی بود که خود در جریان اغتشاشات اقدام به آتش زدن بانک‌ها و اتوبوس‌های شهرداری کرده  و از آن فیلم گرفته و برای خبرگزاری‌های خارجی فرستاده‌ بودند.

به دنبال گزارش سخنگوی قوه قضائیه، از دیشب تاکنون هشتگ #اعدام نکنید و #StopExecutionsInIran, در شبکه‌های اجتماعی داغ شده است. کاربران با انتشار پست‌هایی در صفحات خود، از مسئولان قضایی می‌خواهند عفو اسلامی را درباره پرونده این سه متهم جوان لحاظ کنند و از اعدام آنها منصرف شوند. در بین کسانی که به این موضوع واکنش نشان داده‌اند، چهره‌های مطرح و شناخته‌شده‌‍‌ای از  سیاسیون و هنرمندان نیز دیده می‌شود. 

در مقابل، برخی از کاربران خواستار مجازات و اجرای حکم برای این سه متهم هستند و معتقدند جرم‌هایی که آنها مرتکب شده‌اند آنقدر سنگین است که اشد مجازات را برایشان در پی داشته باشد. در ادامه تعدادی از پست‌هایی را که کاربران در حمایت یا رد حکم اعدام سه جوان متهم در اغتشاشات آبان ۹۸ به اشتراک گذاشته‌اند را از نظر می‌گذرانید.

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعدام نکنید اغتشاشات خیابانی اغتشاشات آبان سه متهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعدام سوداگر مرگ در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز اردبیل و به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، فردی که به جرم مشارکت در حمل مواد مخدر از نوع هروئین به اعدام محکوم شده بود، پس از سیر مراحل قانونی پرونده مربوطه و تجویز اجرای حکم از سوی قوه قضاییه، به دار مجازات آویخته شد.
همچنین طبق اعلام دادستان مرکز استان، پیرو اجرای احکام اعدام سال گذشته در ارتباط با سوداگران مرگ، ظرف روزهای آتی نیز چندین حکم اعدام مرتبط با جرایم مواد مخدر در اردبیل، اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • واکنش کاربران فضای مجازی در گلستان به عملیات غرور آفرین وعده صادق + فیلم
  • واکنش کاربران فضای مجازی در گلستان به عملیات غرور آفرین وعده صادق
  • واکنش‌ها به مصدومیت ستاره آرسنال: طبق معمول!
  • اعدام سوداگر مرگ در اردبیل
  • ماهواره‌های کوثر و هدهد آبان ماه پرتاب می‌شوند
  • سوداگر مرگ در اردبیل اعدام شد
  • متولدین این ماه‌ها دوستانی مادام‌العمرند!
  • واکنش کاربران عرب به مشارکت اردن در رهگیری موشک های ایرانی (عکس)
  • طنزپردازان همیشه در صحنه درباره تنبیه اسرائیل چه گفتند؟
  • واکنش کاربران شبکه ایکس نسبت به حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل