Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@17:52:08 GMT

انتشار «عقلانیت و معنویت در بوته نقد»

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۳۶۶۲

کتاب «عقلانیت و معنویت در بوته نقد» روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «عقلانیت و معنویت در بوته نقد» اثر سیدمحمد اکبریان - عضو هیات علمی پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - در ۳۲۸ صفحه و با شمارگان ۴۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

نویسنده در معرفی این کتاب آورده است:
مکاتب و انسان‌های بسیاری بوده‌اند که برای رنج‌های بشر و ایجاد آرامش در زندگی نسخه خود را تنها نسخه شفابخش دانسته‌اند و نظریه معنویت و عقلانیت نیز با خوانش جدیدی از معنویت و با ادعای پیوند آن با عقلانیت، یکی از جدیدترین آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نظریه تلاش بسیار دارد تا از انسان دین‌دار مبانی، اصول و باورهای او را ستانده و با بسته‌بندی جدیدی، همان باورها یا چیز بهتری به او هدیه دهد اما در ‌نهایت چیزی به او نمی‌دهد، حتی همان مقدار که داشته است. در این کتاب، نظریه مذکور مورد بررسی و نقد قرار گرفته است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای حیاتی تلسکوپ جیمزوب حل شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فیزیک او‌آرجی، تلسکوپ فضایی جیمز وب اواخر سال میلادی گذشته یک کهکشان باستانی عظیم را کشف کرد که زمانی شکل گرفته که کیهان تنها یک چهارم سن کنونی خود را داشت. با کمال تعجب، نظریه حلقه انیشتین با این کهکشان مرتبط است و روی آن پیاده می‌شود. دلیل آن این است که جیمزوب به عنوان یک عدسی عمل می‌کند و نور را از یک منبع دور خم می‌کند، که سپس به صورت یک حلقه ظاهر می‌شود؛ پدیده‌ای به نام عدسی گرانشی قوی که در نظریه نسبیت عام اینشتین پیش بینی شده است.

طبق نظریه نسبیت انیشتین نور در نزدیکی یک میدان گرانشی از مسیر خود که یک خط مستقیم است منحرف می‌شود.

طبق یافته‌های دانشمندان، کل جرم محصور در حلقه دارای دو جزء است که شامل اجزای ستاره‌ای و ماده تاریک می‌شود.

های-بو یو، استاد فیزیک و ستاره شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید که تیم او پژوهش‌های جدیدی در این باره منتشر کرده است، می‌گوید: اگر جرم ستاره را از جرم کل کم کنیم، جرم ماده تاریک درون حلقه را به دست می‌آوریم، اما با بررسی داده‌های به دست آمده توسط جیمزوب مشخص شد، مقدار جرم ماده تاریک بالاتر از حد انتظار به نظر می‌رسد که طبیعی نیست.

هاله ماده تاریک هاله‌ای از ماده نامرئی است که در کهکشانی مانند «JWST-ER۱g» نفوذ و آن را احاطه کرده است. اگرچه ماده تاریک هرگز در آزمایشگاه‌ها شناسایی نشده، اما فیزیکدانان مطمئن هستند که ماده تاریک که ۸۵ درصد از ماده جهان را تشکیل می‌دهد، وجود دارد.

دمائو کنگ، محقق دیگر این پژوهش و مسئول تحلیل یافته‌های به دست آمده می‌گوید: وقتی ماده معمولی، گاز و ستاره‌های بکر فرو می‌ریزد و به سوی هاله ماده تاریک متراکم می‌شود، ممکن است هاله را فشرده کند و منجر به چگالی بالا شود. مطالعات عددی ما نشان می‌دهد که این مکانیسم می‌تواند چگالی بالای ماده تاریک را توضیح دهد؛ بیشتر بودن جرم ماده تاریک به شکل‌گیری چگالی بالاتر منجر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • نظریه محبوب؛ چپ‌پا‌ها کاشته‌زن‌ های بهتری هستند! / فیلم
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • پوتین به رئیسی: پاسخ ایران، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود
  • بازنمایی رسانه‌ای نقش زنان در سینما
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد
  • معمای حیاتی تلسکوپ جیمزوب حل شد