Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «اشتفن زایبرت» سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در مکالمه‌ای تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص حل درگیری‌ها در اوکراین، اوضاع لیبی و مسأله تحریم تسلیحاتی ایران بحث و گفتگو کرد.

زایبرت به خبرنگاران گفت: «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز تماسی تلفنی را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داشت که دو طرف در آن بر اجرای توافقنامه مینسک در زمینه حل مسالمت آمیز درگیری‌ها در شرق اوکراین متمرکز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: دو طرف همچنین در زمینه اجرای تحریم تسلیحاتی علیه ایران و اوضاع کنونی لیبی بحث و تبادل نظر کردند.

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتیک گزارش داد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه در تماسی تلفنی با محمد بن زاید آل نهیان اوضاع در لیبی را مورد بررسی قرار دادند و بر اهمیت مذاکرات و یکپارچه ساختن تلاش‌های بین المللی در زمینه حل بحران در این کشور تأکید کردند.

گفتنی است سازمان ملل از آنکارا به دلیل حمایت تسلیحاتی از دولت وفاق ملی انتقاد کرده و از همه طرف‌های بین المللی خواسته است تا به تحریم‌های تسلیحاتی علیه لیبی احترام بگذارند. دولت وفاق ملی هم عربستان، مصر و امارات را متهم به حمایت مالی و تسلیحاتی از ارتش تحت امر خلیفه حفتر کرده است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور، به کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است. دو واقع، دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس و دولت طُبرُق در شرق لیبی که حامی خلیفه حفتر، فرمانده «ارتش ملی لیبی» است لیبی را تحت کنترل دارد.

روسیه، مصر، امارات عربی متحده و فرانسه از حفتر حمایت می‌کنند و ترکیه و قطر نیز حامی دولت وفاق ملی هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تحریم تسلیحاتی ولادیمیر پوتین دولت وفاق ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین به چین سفر می‌کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد