Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: گاهی اوقات حتی سرمایه‌گذاران بومی نیز در این استان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و از عدم استقبال و سنگ‌اندازی‌ها در مسیر اجرای طرح‌ها گلایه دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از دفتر امام جمعه امام جمعه، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه که به منظور معرفی رئیس جدید سازمان صمت استان حاضر شده بودند با اشاره به جایگاه فرهنگ و اقتصاد به عنوان دو رکن اصلی کشور و استان، اظهار داشت: در حوزه اقتصاد یکی از بخش‌های اصلی که می‌تواند نقش فراوانی داشته باشد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌ها و ادارات تابعه آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای راهبردی سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان تأکید کرد: علی رغم صرف بودجه‌های فراوان، از ظرفیت‌های این استان به‌درستی بهره‌برداری نشده است.

اخطار ‌هواشناسی؛ بارش مونسون هند به مرکز سیستان و بلوچستان می‌رسد‌آمار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان از 9500 نفر گذشتدرخواست استاندار سیستان و بلوچستان از وزیر راه ‌برای توسعه زیرساخت‌های هواشناسی ‌

امام جمعه زاهدان ضمن تاکید بر اینکه ‌سیستان و بلوچستان غنی از سرمایه‌های رو و زیرزمینی است که تاکنون استحصال نشده، نقش دستگاه‌های دولتی و خصوصی را در این زمینه مؤثر دانست و ادامه داد: دستگاه‌های دولتی باید تسهیل‌کننده امور برای فعالیت بخش خصوصی باشند تا آنان بر روی ظرفیت‌های مختلف استان شامل معادن، مرزهای آبی و خاکی، بازارچه‌ها، ترانزیت، صنایع و غیره سرمایه‌گذاری کنند.

آیت‌الله محامی با ابراز گلایه نسبت به ضعف استان در جذب سرمایه‌گذاران گفت: گاهی اوقات حتی سرمایه‌گذاران بومی نیز در این استان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و وقتی از آنان علت را جویا می‌شویم، از عدم استقبال و سنگ‌اندازی‌ها در مسیر اجرای طرح‌ها گلایه دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه سواحل مکران در جنوب استان، خاطرنشان کرد: پروژه‌ها چه کشوری و چه استانی باید به‌صورت عادلانه در تمام نقاط استان توزیع و پشتیبانی شوند.

وی با اشاره به این که با توجه به خشک‌سالی‌های پی‌درپی و نبود صنعت و عدم بهره‌گیری لازم از مرز و بازارچه‌های مرزی، متأسفانه مردم به شغل‌های کاذب سوق داده‌شده‌اند، عنوان داشت: پروژه‌های مختلف باید در استان اجرا شود تا شاهد اشتغال‌زایی بیشتری در استان باشیم و در کنار پروژه‌های کوتاه‌مدت و زودبازده، پروژه‌های زیربنایی را نیز به‌صورت هم‌زمان اجرا کنیم.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه مهدی اصفهانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدف از این نشست را معرفی رئیس جدید سازمان صمت استان و بهره‌گیری از نکات نماینده ولی فقیه در استان در این خصوص عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که این اداره با مدیریت جدید، بتواند نقش مهمی در پیشرفت و رفع محرومیت‌های استان داشته باشد.

انتهای پیام/392/ش

R7843/P/S6,65/CT11 واژه های کاربردی مرتبط استان سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید... ۴۷۰ میلیارد تومان برای ساخت فرودگاه چابهار سرمایه‌گذاری می‌شود ۱۸.۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان مرکزی ثبت شد ‌ اطاله زمان اخذ مجوز سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی / چرا مدیران طرح «پنجره واحد» را جدی نمی‌گیرند؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سرمایه گذاران سرمایه گذاری امام جمعه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لودر راهداری بر اثر بی‌احتیاطی کارگران واژگون شد نه سیل

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: شب گذشته سه نفر از کارکنان شرکت مجری پروژه راه‌‌آهن زاهدان- خاش در پی استفاده از لودر جهت عبور از عرض رودخانه و واژگونی لودر در آب رودخانه جان خود را از دست دادند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در پی صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز دریایی در سیستان و بلوچستان و پیش‌بینی ناپایداری شدید جوی و دریایی در شهرستان‌های ساحلی، بارش شدید باران سبب بالا آمدن آب رودخانه‌های منطقه شد.

 

در همین راستا ‌سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که روز گذشته 3 نفر در استان سیستان و بلوچستان بر اثر سیل محلی جان باختند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که مجید محبی مدیرکل ‌مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان درباره جان باختن سه نفر اظهار داشت: شب گذشته تعدادی از کارکنان شرکت «نصر» مجری قطعه ششم پروژه راه‌‌آهن زاهدان ـ خاش در منطقه کوهستانی مابین ایرندگان و کارواندر برای عبور از عرض رودخانه سوار یک دستگاه لودر شده‌اند که در ابتدا حجم آب رودخانه کم بوده و هنگامی که لودر وسط رودخانه رسیده حجم آب آن در پگی بارندگی افزایش یافته و موجب واژگونی لودر شده است.

مدیرکل ‌مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در پی این حادثه سرنشینان لودر مفقود شدند که بلافاصله تیم‌های امداد و نجات هلال احمر و مردم محلی برای پیدا کردن مفقودین به جستجو پرداختند که ساعت 9 صبح امروز جسد سه نفر از سرنشینان لودر در پایین دست رودخانه پیدا و احراز هویت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد سرنشینان لودر بیشتر بوده و قصد عبور از عرض رودخانه داشته‌اند که این اقدام با توجه به هشدارهای قبلی صادر شده از سوی ستاد بحران و اداره‌کل هواشناسی استان که از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما و همچنان ابلاغ رسمی به کلیه مجموعه‌ها، بی‌احتیاطی و عدم رعایت ایمنی لازم بوده است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر دستگاه‌های امدادی استان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان تعدادی از محورهای مواصلاتی از جمله دلگان- زهکلوت در پی بارش‌های اخیر و طغیان رودخانه‌ها مسدود شده که امری طبیعی است و انتظار داریم با توجه به هشدارهای مکرر مردم تا پایان زمان فعالیت این سامانه جوانب احتیاط را رعایت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • لغو پرواز درسیستان وبلوچستان،بدلیل وضعیت جوی
  • قطع ارتباط ۳۰۰ روستا در جنوب استان
  • تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاورین املاک متخلف زاهدان
  • رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در زاهدان برگزار شد
  • عاملان شرارت کمتر از ۲ ساعت در زاهدان دستگیر شدند
  • اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور در زاهدان برگزار می‌شود
  • لودر راهداری بر اثر بی‌احتیاطی کارگران واژگون شد نه سیل