Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@02:59:35 GMT

قانع نشدن کمیسیون صنایع مجلس از توضیح خودروسازان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۴۲۵۶

قانع نشدن کمیسیون صنایع مجلس از توضیح خودروسازان

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:کمیته‌ ای متشکل از اعضای کمیسیون، خودروسازان، نمایندگان وزارت صمت، بانک‌ها و گمرک برای بررسی‌ راه‌های برون رفت از مشکلات حوزه خودرو و اجابت مطالبه مردمی تشکیل شد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون برای بررسی وضعیت خودرو از نظر کیفی، عرضه و خدمات پس از فروش گفت: این جلسه با حضور مدیران عامل سایپا، ایران ‌خودرو و خودروسازی بهمن و همچنین قطعه‌سازان و انجمن قطعه‌سازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خودروسازها در این جلسه اعلام کردند، آنها در حال زیان دادن، هستند و قیمت تمام شده محصولات بیش از قیمت فروش است و سود خودروسازی تنها در جیب دلالان می‌رود.

فیروزی تصریح کرد: نمایندگان درباره کیفیت، خدمات پس از فروش، عرضه خودرو، نحوه ورود خودرو به بازار و مطالبات مردمی در این مورد انتقادات و سوالات خود را مطرح کردند و در ادامه خودروسازان وجود بخشی از مشکلات را به دلیل عدم نقدینگی کافی، سرمایه در گردش، تسهیلات گران قیمت بانکی، دخالت‌های مجموعه‌های مختلف در امور خودروسازان، عدم تامین ارز مورد نیاز برای واردات قطعات و ... دانستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به قانع نشدن نمایندگان نسبت به توضیحات خودروسازان درباره برخی دلایل بیان کرد: با وجود توضیحات اعضای کمیسیون، خودروسازان همچنان بر زیان‌دهی خود اصرار کردند بنابراین کمیته‌ مشترک مجلس، خودروسازان، نمایندگان وزارت صمت، بانک‌ها و گمرک تشکیل شد.

انتقاد قطعه‌سازان از بدحسابی خودروسازان

وی افزود: قرار است، این کمیته بعد از بررسی‌ها راه‌های برون رفت از مشکلات حوزه خودرو و اجابت مطالبه مردمی را به کمیسیون صنایع و معادن ارائه کند.

فیروزی گفت: قطعه‌سازان هم در این جلسه انتقاداتی را نسبت به خودروسازان اعلام و مطرح کردند، در حالی که ما هزینه مواد اولیه و حقوق کارگران را به صورت نقد پرداخت می‌کنیم اما مطالبات ما از خودروسازان با چندین ماه تاخیر وصول می‌شود و متضرر واقعی در این میان ما هستیم.

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادات مطروحه در این جلسه که باید در کمیته مشترک بررسی شود، این بود که ما باید کل چرخه تولید را از ابتدا تا انتها بررسی کنیم تا مشخص شود مشکل اصلی در حوزه خودروسازی است یا قطعه‌سازان، واردکنندگان مواد اولیه، بانک‌ها و ارائه تسهیلات به آنها بنابراین بعد از بررسی‌ کل چرخه تولید تا فروش خودرو راهکارهای لازم ارائه شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 433903

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیسیون صنایع مجلس خودروسازان داخلی وزارت صمت گمرك خودروسازی سایپا ایران خودرو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون صنایع و معادن قطعه سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )

شرکت خودروسازان بم ( از زیر مجموعه های کرمان موتور) اولین شرایط فروش محصول  BAC X۳ PRO را در سال جدید اعلام کرد.این محصول با توجه به ابعاد، مشخصات و قیمت می تواند به عنوان رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک ایران خودرو تلقی شود.   به گزارش عصر ایران شرکت خودروسازان بم، خودرو BAC X۳ PRO را باقیمت ۹۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به صورت اقساطی به فروش می رساند.که این عددبه قیمت پژو 207 اتوماتیک ایران خودرو در بازار بسیار نزدیک می باشد.     زمان ثبت نام این خودرو از ۲۹ فروردین تا ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نمایندگی های مجاز شرکت خودروسازان بم اعلام شده است.   پیش پرداخت برای خرید خودرو باک ایکس۳ پرو مبلغ ۶۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است و دوره بازپرداخت اقساط بصورت ۱۸، ۲۴ و ۳۰ ماهه خواهد بود. مدل خودرو سال ۱۴۰۳ و سند این محصول تا پایان اقساط در رهن شرکت باقی خواهد ماند.   زمان تحویل خودرو باک X۳ پرو، ۹۰ روز کاری اعلام شده است و در رنگ های سفید، مشکی، خاکستری طوسی روشن متالیک، قرمز، آبی زنگاری و قهوه ای متالیک به فروش خواهد رسید. جدول فروش به شرح زیر می باشد مشخصات و امکانات BAC X۳ PRO 

خودرو BAC X۳ PRO یک کراس اوور کامپکت با ظاهری جذاب، کم مصرف و با امکانات رفاهی مناسب است که از سال جاری در خط تولید شرکت خودروسازان بم مونتاژ می شود. با توجه به تقاضای بالا برای خرید خودرو در این سگمنت، قطعا عرضه این محصول می تواند برگ برنده ای برای خودروسازان بم و کرمان خودرو باشد.

خودرو باک X۳ پرو از یک موتور به حجم ۱۴۹۸ سی. سی با حداکثر قدرت ۱۰۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن بر متر برخوردار است. این خودرو ۴ سیلندر مجهز به گیربکس سی وی تی بود و سیستم ترمز جلو و عقب آن دیسکی است.


 
خودرو بی ای سی X۳ از سیستم پایداری ABS، EBD، ESC، TCS، HHC، VDC و EBA بهره می برد و حجم صندوق عقب در این محصول ۴۰۰ لیتر اعلام شده است.حجم باک سوخت خودرو مورد اشاره ۴۵ لیتر می باشد و سایز تایر رینگ آلومینویم ۱۶ اینچ است.

این خودرو که از نیروی محرکه محور جلو بهره می برد سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و کامفورت را پشتیبانی می کند و طول، عرض  و ارتفاع باک X۳ پرو به ترتیب ۴۰۰۵، ۱۷۶۰ و ۱۵۷۵ میلیمتر است.
 


سیستم تعلیق جلو مستقل مک فرسون و سیستم تعلیق عقب میله پیچشی نیمه مستقل است و خودرو بی ای سی X۳ استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می کند.
 
از جمله امکانات رفاهی BAC X۳ پرو، می توان به آیینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، گرمکن و راهنما، ریل سقفی، سانروف با قابلیت تشخیص مانع، شیشه های جلو و عقب برقی تک لمسی با قابلیت تشخیص مانع + power windows، گرمکن شیشه عقب + برف پاک کن، سیستم فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کروز کنترل، روکش صندلی چرمی تک رنگ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ۶ حالت دستی، صندلی جلو با قابلیت ۴ حالت دستی، قابلیت تاشوندگی صندلی های ردیف عقب، آفتاب گیر راننده و سرنشین همراه با آینه، کنسول مرکزی به همراه جا لیوانی، قفل مرکزی، قفل اتوماتیک درب ها حساس به سرعت، استارت دکمه ای + ورود بدون کلید، ریموت هوشمند، سیستم پایش فشار باد تایر ( TPMS )، تهویه مطبوع برقی و هشدار سرعت بالا اشاره کرد.

  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رقیب جدی پژو 207 روانه بازار می شود (+عکس و مشخصات خودرو)

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه