Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@15:04:11 GMT

طرز تهیه چای بادام

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۴۳۷۵

طرز تهیه چای بادام

چای بادام یکی از چای‌هایی است که دارای خواص بی نظیری است. ابداع چای بادام شیرین توسط چینی‌ها صورت گرفته است. در ادامه با ۲ روش متفاوت آن آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه چای بادام:

مغز بادام شیرین ۲ مشت

آب ۴ پیمانه

طرز تهیه چای بادام شیرین:

هر چند تهیه این چای کمی بیشتر از دم کردن چای معمولی وقت می‌گیرد، ولی ارزش آن را دارد تا حداقل هفته‌ای یک بار همه اعضای خانواده را به صرف این چای دعوت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا مغز بادام شیرین را به مدت ۲ ساعت در آب سرد خیس کنید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه آن‌ها را در آب داغ قرار بدهید تا بتوانید به راحتی پوست آن‌ها را جدا کنید.

اکنون آن‌ها را آسیاب کنید تا به شکل پودر یا آرد شود. سپس کمی آب به آرد بادام اضافه کنید تا مانند خمیر شود. در یک ظرف به اندازه ۴ پیمانه آب بریزید و بگذارید تا جوش بیاید.

پس از جوش آمدن آب خمیر بادام را به آن اضافه کنید و اجازه بدهید به مدت ۵ دقیقه کامل جوش بخورد. اگر چای گرم دوست دارید آن را بلافاصله میل کنید. در غیر این صورت می‌توانید آن را در یخچال قرار بدهید تا سرد شود و بعد میل کنید.

شما می‌توانید به این چای گلبرگ‌های گل رز، بادام زمینی، شکر، عسل و کشمش اضافه کنید تا عطر و طعم به این چای بدهند و همچنین ارزش غذایی و خواص چای بادام را افزایش دهد.

طرز تهیه‌ی چای بادام با طعم پرتقال:

مواد لازم برای تهیه چای بادام:

پودر چای فوری ۳ قاشق غذاخوری
شکر سفید ۱ فنجان
آب جوش ۲ فنجان
کنسانتره لیموناد یخ زده ۳۵۰ گرم
عصاره وانیل ۲ قاشق چایخوری
عصاره بادام ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه چای بادام:

ابتدا در یک ظرف ۱ گالنی، پودر چای فوری و شکر را با هم مخلوط کنید. سپس آب جوش و کنسانتره لیموناد را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. عصاره وانیل و بادام را بیافزایید و هم بزنید. بقیه‌ی ظرف را با آب سرد پر کنید؛ و روی آن یخ بریزید و سرو کنید، یا می‌توانید آن را داخل یخچال قرار بدهید تا سرد شود؛ و بعد میل کنید.

منبع: بیتوته

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چای بادام طرز تهیه چای نوشیدنی گرم سبک زندگی پارسی خبر تهیه چای بادام بادام شیرین اضافه کنید طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر

در سال ۱۴۰۳ و با افزایش بارش‌های بهاری این روزها وضعیت ذخیره آب در سد شیرین‌دره به وضع مناسب رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود در سال آبی جاری حدود ۴۰ میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سد شیرین‌دره یک سد خاکی با هسته رسی بر روی رودخانه شیرین  از سرشاخه‌های رودخانه اترک  است که در شهرستان مانه و در فاصله 65 کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد واقع شده‌ است. کار ساخت این سد با گنجایش مخزن 91 میلیون مترمکعب در سال 1375 آغاز و در سال 1384 سد آبگیری و افتتاح شد. این سد از سال 1398 تاکنون با مشکل شدید کم بارشی و خشکسالی رودخانه اترک مواجه بود و موجب شد سطح آب در مخزن سد به کمترین میزان خود در در دهه گذشته برسد.

در سال 1403 و با افزایش بارش‌های بهاری این روزها وضعیت ذخیره آب در سد شیرین‌دره به وضع مناسب رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود در سال آبی جاری حدود 40 میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شود. با توجه به اینکه شیرین‌دره مهم‌ترین منبع تأمین آب بجنورد است، افزایش ذخیره مخزن این سد از اهمیت اساسی برخوردار است.

سالانه 600 هزار مترمکعب رسوب‌گذاری در مخزن سد شیرین‌دره پیش‌بینی شده بود، اما در این سال‌ها سالانه 400 هزار مترمکعب، بیشتر از پیش‌بینی‌ها گل و لای وارد مخزن سد شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • روز‌های شیرین ستاره‌ای که با استقلال فسخ کرده بود!
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • اشک‌های شیرین امیرعلی نبویان برای همسرش
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • چند ترفند تشخیص فلفل تند از شیرین (فیلم)