Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات صنعا دور جدید حملات ائتلاف سعودی در کشتار زنان و کودکان یمن را ناشی از سکوت سازمان ملل خواند و خواستار اعزام فوری یک کمیته تحقیق بین المللی برای بررسی جنایات ائتلاف سعودی به یمن شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن به دنبال تشدید حملات ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان در یمن خواستار تحقیق بین المللی درباره جنایات جنگی ائتلاف در یمن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت حقوق بشر یمن آمده است: «ما خواهان اعزام یک کمیته تحقیق بین المللی به منظور اطلاع مستقیم از جنایات رژیم های سعودی و امارات در یمن هستیم».

در این بیانیه آمده است: «ما از جامعه بین المللی می ‌خواهیم که مدیریت کنونی سازمان ملل را برکنار کند و آن را مقصر این جنایات بداند».

وزارت حقوق بشر یمن گفت که از زمانی که سازمان ملل نام عربستان را از فهرست سیاه کشتار کودکان خارج کرده است (۲۶ خرداد ماه گذشته) حملات ائتلاف سعودی به یمن با کشته شدن بیش از ۳۲ کودک و ۲۲ زن همراه بوده است.

باعلوی در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» سکوت سازمان ملل در قبال جنایات ائتلاف سعودی علیه یمنی‌ها طی بیش از پنج سال گذشته را محکوم کرد و گفت: «این موضوع، ائتلاف سعودی را برای ارتکاب بیشتر جرایم گستاخ‌تر می‌کند و جامعه بین المللی را همدست با دشمن قرار می‌دهد».

این دیپلمات یمنی با بیان اینکه ائتلاف سعودی دور جدیدی از جنایات خود را در کشتار کودکان و غیرنظامیان آغاز کرده است، گفت: «محاصره ظالمانه علیه یمن و ممانعت از ورود غذا و دارو و سوخت در شرایط کرونا به یمن هم یک جنایت جنگی در حق ملت یمن است».

باعلوی شتابزدگی دبیر کل سازمان ملل در حذف نام ائتلاف سعودی از فهرست ننگ کشتار کودکان را هم چراغ سبز به ائتلاف برای ارتکاب جنایات جدیدی با تایید سازمان ملل توصیف کرد.

نماینده یمن در سازمان ملل بر ضرورت تحرک جدی در محافل بین المللی برای مقابله با جنایات ائتلاف سعودی تاکید کرد و گفت: «بر اساس قانون بین الملل باید مجرمان به دلیل ارتکاب جنایات جنگی تحت پیگرد بین المللی قرار گیرند».

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ائتلاف سعودی یمن سازمان ملل ائتلاف سعودی کشتار کودکان سازمان ملل بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دوره موشک تمام نشده، وقتی زبان؛ وتو می‌شود، گفت: ۶۰ هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت فرسا به سر می‌برند و ۷۵ درصد مجروحان غزه را زنان و ۷۰ درصد مفقودان نیز زنان ‌و کودکان غزه تشکیل می‌دهند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، اولین همایش بین‌المللی "غزه زنده است" با محوریت اصلی فعال کردن دیپلماسی زنان در حوزه مقاومت امروز در دانشگاه الزهرا(س) با هدف فعال کردن دیپلماسی زنان در حوزه مقاومت، پاسداشت مقام انسانیت، همدردی با مردم مظلوم و مقتدر غزه به ویژه زنان و کودکان و تبیین ابعاد گوناگون عملیات "وعده صادق" در مقابل رژیم صهیونیستی با حضور جمعی از وزیران، سفرای کشورها، نماینده حماس در تهران، نماینده جنبش جهاد اسلامی و فعالان سیاسی و بین‌المللی در حال برگزاری است.

ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا در ابتدای این مراسم گفت: ما در این برهه به بحران سختی رسیده‌ایم، اینک زمان رویاروی حق و باطل و زمان ظهور آخرین ذخیره الهی برای نجات بشریت رسیده است.

وی ادامه داد: اینک 200 روز از اتفاقات غزه می‌گذرد، آن هم در پیش چشمان بی فروغ انسان‌ها و شاهدان بی تفاوت. زنان و کودکان گرسنگی را در شعب ابی طالب کشیده‌اند و اینک دوباره در غزه. تشنگی را در عاشورا کشیده‌اند و اینک در غزه. حمله و غارت و اسارت را دیده‌اند اما این بار در غزه.

ناظم بکائی با اشاره به اینکه ما در دانشگاه الزهرا دست در دست هم برای گذر از این برهه خجالت‌آور بشری به‌پا خواسته‌ایم، اظهار داشت: ما باید در بستر دانشگاهی با کمک دانشمندان مختلف و فعال کردن دیپلماسی علمی به یاری زنان و کودکان غزه برویم که برای این مسیر هم سرداران زیادی را تقدیم کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه الزهرا با تاکید بر سخنان رهبری در خصوص وعده صادق و دفاع ایران گفت: رهبری پس از وعده صادق به بار اصلی زحماتی که در این بین بر دوش همسران و فرزندان نیروهای مسلح است تاکید داشتند.

* خزعلی: 60 هزار زن باردار در غزه شرایط بحرانی دارند

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه این مراسم با اشاره به اوضاع بحرانی زنان و کودکان غزه خاطرنشان کرد: طی 6 ماه گذشته زنان و کودکان غزه سخت‌ترین رنج ها و شکنجه را تحمل کرده‌اند. بیش از 35 هزار شهید در غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بیش از 3500 زن بیوه شده‌اند. گرسنگی، قحطی، فشار، شکنجه و آزار متاسفانه عادت روزمره‌ای شده که از غزه به نمایش در می‌آید. 70 درصد قربانیان جنگ اخیر را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که در بازه زمانی 2008 تا 2023 کمتر از 14 درصد مرگ و میر فلسطینیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند.

خزعلی با اعلام این خبر که 60 هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت فرسا به سر می‌برند، گفت: 75 درصد مجروحان غزه را زنان و 70 درصد مفقودان نیز زنان ‌و کودکان غزه تشکیل می‌دهند و متاسفانه مجامع بین المللی سخنی ضعیف بدون عملیات بر زبان جاری می‌کنند و اگر وتو همان را هم خاموش نکند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: 225 قطعنامه بی‌خاصیت تاکنون توسط شورای امنیت ملی صادر شده که 55 قطعنامه را امریکا وتو کرده است. آیا می‌توان امیدی به این مجامع بست؟ آیا امروز روز سخن، گفتمان و منطق است؟ یا زبانی جز زبان قدرت برای تفهیم به خون‌خواران و جنایت‌کارانی که به نسل‌کشی در پیش هزاران دوربینی که کار آنها را مخابره می‌کند لازم است؟ آنها با وجود همه اینها با وقاهت به کار خود ادامه می‌دهند وظیه ما آماده شدن در مقابل آنان است.

خزعلی یادآور شد: از مومنین خواسته شده تا در برابر ظلم، قدرت داشته باشند. حال بخشی از این قدرت در علم و تکنولوژی و موشک‌های نقطه‌زن قرار دارد و فریادهای صحیح و رساست که می‌تواند پیام مظلومین را آنچنان مخابره کند که به گوش همگان برسد. در این بین فریاد «فلسطین باید آزاد شود» سهم به سزایی خواهد داشت چرا که سخن امروز دانشجویان به رسمیت شناخته شدن یک کشور، آن هم فلسطین است.

وی با اشاره به نابودی تمام قلعه‌ها و گنبدهای آهنین دشمن گفت: این نابودی با قدرت رسانه، قلم و علم و دانش محقق شد و نه فقط موشک. خانه‌هایی که طی دهه‌های گذشته به واسطه جنجال و دروغ ایجاد کرده بودند، همگی فرو ریخت و همان رسانه ها عامل فروریختن زندگی عنکبوتی آنها شد و این قدرت مردم را نشان می‌دهد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان گفت: دوره موشک تمام نشده، وقتی زبان؛ وتو می‌شود. دشمن همه آنچه به غلط ترسیم و به جهان ارائه کرد بود با یک رعب فروریخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ
  • خزعلی: گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود
  • اسطوخودوس یا ماشین قیامت اسراییلی/ نقش هوش مصنوعی در جنایات غزه
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • یونیسف: کشتار کودکان در غزه باید متوقف شود
  • یونیسف: کشتار کودکان فلسطینی متوقف شود
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند