Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندارفارس گفت: با توجه به این که اکثر واحدهای اقتصادی استان کوچک و متوسط هستند و در جریان شیوع کرونا دچار آسیب جدی شدند، دستگاه های اجرایی و نهادهای صنفی باید برای جذب تسهیلات دولتی ویژه واحدهای خسارت دیده از کرونا تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در چهارمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان این که مبلغ دو هزار و 360 میلیارد تومان به منظور حمایت از واحدهای خسارت دیده از کرونا در فارس توسط دولت تعیین شده است، اظهارداشت: این تسهیلات مبلغ قابل توجهی است که می تواند مشکلات واحدهای زیادی را مرتفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که سیستم بانکی این استان تلاش های خوبی به منظور رونق اقتصادی انجام داده و راه اندازی واحدهای بزرگ صنعتی مانند آلومینیوم لامرد و فولاد پاسارگاد در شهرستان کوار با حمایت های سیستم بانکی مخصوصا بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه صورت گرفته است ، افزود: باید نسبت منابع به مصارف بانکی در استان فارس به صورت معنی دار و مناسبی تنظیم شود تا در آینده شرایط بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم. وی تصریح کرد: در سال های اخیر مقام معظم رهبری مقولات اقتصادی را مدنظر قرار داده و به عنوان شعار سال تعیین کرده اند که این موضوع نشان می دهد ما در حوزه های اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم و باید تلاش کنیم به سمت اصلاح اقتصادی حرکت کرده و جهش اقتصادی را محقق کنیم. استاندار فارس خواستار توجه مدیران دستگاه های اجرایی به تخصیص تسهیلات کم بهره برای واحدهای تولیدی شد و گفت: از آنجایی که بخشی از سود تسهیلات کم بهره توسط دولت و صندوق توسعه پرداخت می شود، شرایط مناسبی برای متقاضیان ایجاد می شود. دکتر رحیمی با بیان این که دستگاه های اجرایی استان فارس باید سهم خود در زمینه تسهیلات کم بهره را از دستگاه ملی خود مطالبه کرده و با تکمیل اطلاعات بر مبنای وسعت استان و تعداد طرح های ارائه شده ، سهم استان را دریافت کنند ، ادامه داد: بانک ها نیز در این زمینه باید با سعه صدر و با کسب اطمینان از پرداخت اقساط وام ها، روند پرداخت این تسهیلات را تسهیل و تسریع کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمک کرونا 19 دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی ظهر چهارشنبه در حاشیه اولین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌های عامل و برخی مدیران بنگاه‌های اقتصادی مربوطه افزود: مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی به صورت ویژه در حوزه صمت و غیره مورد بررسی دقیق و رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در همین خصوص تعداد ۹ مصوبه در حوزه صمت و غیره جهت مانع زدایی مشکلات آنان تعیین و سپس جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارسال خواهد شد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر عنوان کرد: موضوعات دستورکارهای مطرح شده در این جلسه شامل طرح تولید آهک، پرورش میگو، محصولات سلولزی، پرورش ماهی در قفس بود که هریک با توجه به مسائل و موضوعات مربوطه به منظور فعال سازی، تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی، دریافت سند رسمی و رفع اختلاف مالکیتی، ترهین وثایق، مشکل بدهی به شرکت گاز مصوبات لازم تعیین و سپس مقرر شد از طریق دستگاه‌هایی اجرایی نظیر بانک‌های عامل، شرکت گاز، منابع طبیعی، امور اراضی، راه و شهر سازی همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

وی اعلام کرد: در راستای تسریع در رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی استان، برنامه ریزی جهت افزایش جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی به صورت هفتگی و مستمر در دستور کار دبیرخانه کارگروه تسهیل است.

مدیر کل صمت استان تاکید داشت: در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان، از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین بانک‌های عامل استان انتظار می‌رود با تعامل و همکاری بیشتر با دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نسبت به تسریع در اجرای مصوبات کارگروه اقدام کنند.

کد خبر 6087851

دیگر خبرها

  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد
  • برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها همراه با پیوست اقتصادی باشد