Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دبیر کل اتحادیه عرب امروز چهارشنبه با آنچه به ادعای او «دخالت‌های ترکیه در امور کشورهای عربی» است مخالفت کرد.

او همچنین آنکارا را به داشتن چشمداشت به ثروت کشورهای عربی متهم کرد و گفت که این اقدام امنیت ملی کشورهای عربی را تهدید می‌کند.

«احمد ابوالغیط» در گفت‌وگو با خبرگزاری «الشرق الاوسط» مصر گفت: «شورای اتحادیه عرب در تصمیم‌های متعدد خود این دخالت‌های غیرقانونی ترکیه در امور داخلی کشورهای عربی و به خصوص در عراق، سوریه و لیبی را رد و محکوم کرده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل اتحادیه عرب با هشدار درباره اینکه رفتارهای آنکارا تعرض و حمله به کل امنیت ملی کشورهای عربی است، گفت: «اتحادیه عرب حاضر به پذیرش این وضعیت نمی‌شود همان گونه که با هر گونه مداخله منطقه‌ای مخالف است که امنیت و تمامیت ارضی و ثبات کشورهای عربی را تهدید می‌کند».

ابوالغیط با بیان اینکه هیچ کسی مایل به تکرار سناریوی سوریه در لیبی نیست، گفت: «اتحادیه عرب به حفظ تمامیت و استقلال کشور لیبی و تمامیت اراضی و وحدت ملی آن کاملا متعهد است و اتحادیه عرب هرگز نمی‌پذیرد که لیبی به مناطق نفوذی میان این قدرت یا آن قدرت تجزیه شود یا در بافت اجتماعی ملت لیبی و طیف ها و اقشار آن، شکاف دائمی ایجاد شود».

او افزود: «اتحادیه عرب هرگز قبول نمی‌کند که اوضاع در لیبی تهدیدی برای امنیت و ثبات کشورهای عربی همجوار، نظیر مصر، الجزائر و تونس باشد».

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد: «در واقع امر، یک توافق عربی و بین المللی وجود دارد که راه برون رفت از بحران لیبی را نخست در توقف کامل، فوری و پایدار جنگ و درگیری و توقف همه مداخلات نظامی خارجی می‌داند».

ابوالغیط در پایان گفت که باید فرصت برای ازسرگیری گفت‌وگو میان برادران لیبی در چارچوب یک فرآیند سیاسی کاملا ملی و تحت نظارت سازمان ملل فراهم شود تا با تکمیل مرحله انتقالی، انتخابات ریاستی و پارلمانی مورد رضایت همگان برگزار شود و نهادهایی قانونی و یکپارچه و دائمی که نماد اراده ملت لیبی باشند تشکیل شود.

منبع: الف

کلیدواژه: کشورهای عربی اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین جلسه کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) به ریاست کشورمان و با حضور نمایندگان کشورهای عضو به صورت مجازی برگزار گردید.

در این نشست، خدیجه کریمی، مدیرکل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، ضمن اعلام ریاست مجدد کشورمان بر این کارگروه بر ضرورت همکاری کشورهای عضو در اجرای موفق برنامه کاری کارگروه برای دو سال آینده تأکید نمود.

وی به ماهیت فعالیت‌های کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان به عنوان یکی از موضوعات بین‌رشته‌ای آیورا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر گروه‌های کاری آیورا به صورت جداگانه فعالیت می‌کنند و این موضوع از اثرگذاری اقدامات آنها کاسته است. لذا جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد از ظرفیت‌های سایر کارگروه‌ها به نفع توانمندسازی زنان بهره‌برداری نماید و ارتباط مؤثر درون کارگروهی می‌بایست بخشی از دستور کار سایر کارگروه‌ها گردد.

در این نشست، دبیرخانه آیورا ضمن ابراز خرسندی از تمدید ریاست کشورمان بر کارگروه، از برنامه‌های متعدد کشورمان تشکر نمود.

در ادامه نشست، گزارش برنامه کاری دو سال گذشته تشریح شد، برنامه‌های در دست اقدام و پیشنهادات کشورهای عضو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد نمایندگان کشورهای عضو برنامه‌های و طرح‌های خود را پس از مشورت با مراجع ذیربط از طریق دبیرخانه به کشورمان ارسال نمایند.

شایان ذکر است آیورا ۲۳ عضو اصلی دارد و در این نشست ٢١ نماینده حضور به‌هم رساندند.

کد خبر 6085125

دیگر خبرها

  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان