Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ششمین روز از عملیات جست‌وجو و نجات نیز برای یافتن اثری از دختر ۲۷ ساله‌ای که روز جمعه در ارتفاعات جهان‌نمای شهرستان کردکوی مفقود شده بود، بی‌نتیجه ماند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، پنجشنبه 19 تیرماه یک گروه 20 نفره طبیعت گردی از تهران به استان گلستان سفر کردند و در ارتفاعات جهان نما مستقر شدند، حدود ساعت 8 صبح جمعه 20 تیرماه «سها رضانژاد» دختر 27 ساله اهل کرج که یکی از اعضای این گروه بود مفقود شد و با گذشت 6 روز هنوز پیدا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشیک امداد هلال احمر استان گلستان ساعت 11 صبح جمعه اعلام حادثه کرد تا عملیات تجسس برای پیدا کردن سها رضانژاد آغاز شود و در نخستین اقدام دو تیم جستجو و نجات در محل حادثه مستقر و عملیات جستجو را آغاز کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کردکوی گفت: عملیات روز نخست نتیجه‌ای نداشت، روز شنبه چهار تیم دیگر برای جستجو اضافه کردیم که باز هم بدون نتیجه بود و روز یکشنبه هم نتیجه‌ای حاصل نشد.

عملیات جستجو و نجات دختر گمشده در "ارتفاعات جهان‌نما" ادامه دارد+ تصاویرآخرین جزئیات عملیات جستجو برای یافتن دختر گمشده در ارتفاعات جهان‌نما؛ پهبادها و آفرودسواران هم دست به کار شدند+ تصاویرسومین روز از عملیات جستجو/ تلاش‌ها برای یافتن دختر 27 ساله در ارتفاعات جهان‌نما ادامه دارد

حسین باقری افزود: آفرودسواران، صخره نوردان، محیط بانان و نیروهای متخصص دیگر هم برای پیدا کردن این بانوی گمشده به جمع نیروهای هلال احمر پیوستند اما با گذشت 6 روز از وقوع حادثه هنوز نتیجه‌ای به دست نیامده است.

وی ادامه داد: منطقه حادثه بسیار صعب‌العبور و دارای دره‌های سخت و پرتگاه‌های سنگین است و با وجود شرایط جوی سخت، مه شدید و بارندگی، عملیات به طور جدی ادامه دارد.

اما پرونده قضایی این دختر گمشده در ارتفاعات جهان‌نما هم تشکیل و در نخستین اقدام از سه نفر بازجویی شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی در این خصوص اظهار داشت: این پرونده در حال تحقیقات بوده و ابتدا مدیر این گروه و دو نفر دیگر از عوامل آن به دادسرای شهرستان و اظهارات آنها دریافت شد.

هادی عزیززاده افزود: به دلیل شیوع کرونا به این گروه برای صعود در شهرستان مجوز داده نشده بود اما آنها غیر قانونی و از مسیرهای فرعی به ارتفاعات جهان‌نما صعود کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم با بیان اینکه این گروه با وجود هشدارهای مدیران محلی به ارتفاعات جهان‌نما رفتند، گفت: با تاکید استاندار تمام امکانات را بسیج و تمام گزینه‌ها و حالات مختلف برای پیدا کردن این بانوی گمشده بررسی کردیم.

عبدالرضا چراغعلی در خصوص شایعه پیدا شدن سها رضانژاد که چند روز قبل در فضای مجازی مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا می‌کنم اخبار مستند را از شورای تامین، هلال احمر و فرمانداری دنبال کنند و به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند.

کارشناس جمعیت هلال احمر گلستان در خصوص جزئیات جستجوی این حادثه گفت: قبل از شروع به کار تئوری احتمالات را کنار هم قرار دادیم و عملیات فرود در پرتگاه، جستجوی زمینی با سگ‌های تجسس، صخره نوری و غیره را اجرا کردیم.

اصغری افزود: مه شدید و بارندگی کار ما را برای جستجو سخت کرد و فقط در برخی ساعات توانستیم از هلی‌شات استفاده کنیم، اما تا شعاع 10 کیلومتر از محل وقوع حادثه را جستجو کردیم و تیم‌های امداد و نجات ما کلبه‌های داخل جنگل را هم جست‌وجو کردند.

وی یادآور شد: با توجه به بررسی‌ها احتمال سقوط از پرتگاه را رد می‌کنیم، همچنین خیلی بعید است که حیوانات درنده به این دختر گمشده آسیب‌زده باشند زیرا حیوانات درنده با توجه به آتش درست کردن مردم به این منطقه پا نمی‌گذارند.

وی در پایان گفت: باز هم احتمال می‌دهیم که بانوی گمشده هنوز در این منطقه باشد و با این انگیزه عملیات جستجو را همچنان ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/588/ش

R41471/P/S6,70/CT7 بیشتر بخوانید... یزد | ۴ مهندس معدن مفقود شده در «بهاباد» توسط هلال احمر نجات یافتند + تصاویر کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات صیدون پیدا شدند /حال عمومی آنها مساعد است کردستان| ۲ کوله‌بر مفقود شده پیدا شدند/ همه کوله‌بران مفقودی سالم هستند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتفاعات جهان نما عملیات جستجو سها رضانژاد دختر گمشده برای یافتن مفقود شده هلال احمر مفقود شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟

راز بقا: نقشه راه پیشگیری از بیماری همه گیر، که در ۲۶ مارس در مجله “Nature Communications” منتشر شد، توصیه می‌کند از مکان‌هایی که حیوانات در آن غذا می‌خورند و استراحت می‌کنند، محافظت یا احیا شود و برخورد انسان با حیات وحش در مناطق توسعه‌یافته‌تر به حداقل برسد.

به گزارش راز بقا، شیوع بیماری‌های عفونی ناشناخته قبلی، مانند کووید-۱۹ یا اچ‌آی‌وی، زمانی ایجاد می‌شود که ویروس از حیوانی به انسان منتقل شود. به این انتقال «سرریز مشترک بین انسان و دام» می‌گویند. حیوانات وحشی که به دلیل کمبود غذا یا از دست دادن زیستگاه تحت فشار قرار می‌گیرند، بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌های ویروسی می‌شوند و حتی ممکن است ویروس‌های بیشتری را دفع کنند.

حفاظت از جنگل‌ها، رودخانه‌ها و دیگر فضا‌های طبیعی قبلاً به‌عنوان روشی مقرون‌به‌صرفه برای جلوگیری از بیماری‌های همه‌گیر مطرح شده است.

توصیه‌های جدید برای کاهش سرریز‌ها (که توسط یک تیم بین‌المللی متشکل از زیست‌شناسان، بوم‌شناسان و کارشناسان سیاست گردآوری شده) بر اساس مطالعات موردیِ سرریز بیماری مشترک انسان و دام از خفاش‌هاست.

محققان در سال ۲۰۲۲ پس از مطالعه ویروس “Hendra” در نیمه گرمسیری شرق استرالیا، (که چهار نفر از هفت انسان آلوده را کشته است) گزارش دادند که وقتی کمبود غذا در زمستان باعث شد تا خفاش‌های میوه‌خوار به دنبال گیاهان گلدار در باغ‌های شهری یا مناطق کشاورزی باشند، سرریز‌ها روی دادند. در نتیجه این امر ویروس به اسب‌هایی که در مناطقی که خفاش‌های آلوده ادرار یا مدفوع دفع می‌کردند، منتقل شد و سپس اسب‌های بیمار برخی از انسان‌ها را آلوده کردند.

راینا پلورایت (Raina Plowright)، بوم‌شناس بیماری در دانشگاه کرنل که هم پژوهش سال ۲۰۲۲ و هم مقاله جدید را نوشته، می‌گوید: «وقتی متوجه شدید که چگونه سرریز اتفاق می‌افتد، راه‌حل‌ها آشکار می‌شوند. به عنوان مثال، برای جلوگیری از شیوع بیماری هندرا، یک استراتژی که اکنون در جنوب شرقی کوئینزلند آزمایش می‌شود، کاشت مجدد پنج گونه از درختان گلدار است. گاهی‌اوقات تغییرات بسیار کوچک در یک اکوسیستم می‌تواند اثرات واقعاً عمیقی داشته باشد.»

آیرورو تانشی (Iroro Tanshi)، بوم‌شناس دانشگاه واشنگتن در سیاتل، می‌گوید راه دیگری که برای جلوگیری از سرریز وجود دارد، محافظت از مکان‌های وحشی و «واقعاً قطع تماس» با جمعیت حیوانات وحشی است.

نیجریه جایی است که تانشی به مطالعه خفاش‌ها می‌پردازد. او جوامع محلی را در جلوگیری از آتش‌سوزی‌های جنگلی ناشی از انسان و ارائه منابع جایگزین پروتئین به مردم برای کاهش نیاز به شکار خفاش‌ها در غار‌ها مشارکت می‌دهد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، گونه‌های خفاش میزبان چهار بیماری از نُه بیماری هستند که بیشترین خطر بالقوه را برای سلامت عمومی دارند.

وینیفرد فریک (Winifred Frick)، دانشمند ارشد در سازمان غیرانتفاعیِ “Bat Conservation International” مستقر در آستین، تگزاس، می‌گوید: این تاکتیک‌های می‌توانند «برای حیوانات دیگری که می‌توانند مخازن ویروسی باشند» مانند جوندگان، نخستی‌سانان یا پرندگان هم اعمال شود.

احتمال جهش ویروس‌ها از انسان به حیوان دو برابر بیشتر از بالعکس است. بر اساس مطالعه جداگانه‌ای که در ۲۵ مارس منتشر شد، پس از تجزیه و تحلیل نزدیک به ۵۹۰۰۰ توالی ژن ویروسی مرتبط با انواع میزبان‌های مهره داران، محققان دریافتند که تقریباً دو سوم از انسان‌ها ویروس‌ها را به حیوانات منتقل می‌کنند در حالی که تنها حدود یک سوم از ویورس‌ها از حیوان به انسان می‌رسد.

سدریک تان، ژنومیست میکروبی در مؤسسه ژنتیک دانشگاه کالج لندن که مطالعه توالی ویروسی را رهبری می‌کرد، می‌گوید: «جریان پرش ویروس‌ها بین گونه‌های مختلف جانوری فرآیندی بی‌پایان است.»

محققان امیدوارند که در کنار سرمایه‌گذاری در فناوری زیست پزشکی و اپیدمیولوژیک برای جلوگیری از همه‌گیری‌های آینده، تصمیم گیرندگان همزمان روی حفظ اکوسیستم‌ها سرمایه گذاری کنند تا در وهله اول از سرریز جلوگیری کنند.

آن‌ها همچنین می‌گویند که باید تعداد جاده‌ها را به مکان‌های وحشی کاهش داد. جاده‌ها راه را برای توسعه زیرساخت‌ها هموار می‌کنند که زیستگاه حیات وحش را از بین می‌برد. آن‌ها همچنین به مردم اجازه می‌دهند تا خیلی سریع به حیوانات و یکدیگر دسترسی داشته باشند.

به گزارش راز بقا، محققان دیگر نشان داده‌اند که تراکم بیشتر جاده‌ها خطر ابتلا به ابولا را افزایش می‌دهد و ویروس ابولا در جاده‌های اصلی پخش می‌شود؛ بنابراین سیاست گذاران و مقامات بهداشت عمومی باید مطالعه سرریز‌های مشترک بین انسان و دام را قبل از تبدیل شدن یک ویروس به یک بیماری همه گیر یا همه گیر، به جای اینکه به عنوان «یک فکر بعدی» در نظر بگیرند، در اولویت قرار دهند.

 

منبع: ساینس نیوز

tags # کرونا ، ویروس ، محیط زیست سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • لغزندگی جاده چالوس و احتمال سقوط سنگ
  • جاده چالوس لغزنده است/احتمال سقوط سنگ
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • جست‌وجوی نجاتگران هلال‌احمر زنجان برای یافتن مرد ۶۰ ساله