Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائدی گفت: بستر قانونی مناسبی برای حمایت از افراد توان خواه و مناسب سازی فضاهای شهری وجود دارد که با همکاری تمامی دستگاه ها و سازمان ها می توانیم در شهر شیراز شاهد اجرای اقدامات خوبی در این حوزه باشیم تا به استانداردهای شهر انسان محور دست یابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نواب قائدی»، امروز (چهارشنبه 25 تیر) در یکصد و چهل و یکمین جلسه صحن شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: بر اساس آمار موجود حدود 36 هزار معلول در شهر شیراز ساکن هستند که برای استفاده از خدمات شهری به زیرساخت های مناسب نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز افزود: معلولان برای استفاده روزانه از اماکن، معابر، فضاهای عمومی و سایر زیرساخت های شهری نیاز به حمایت دارند.

وی اضافه کرد: هر کدام از ما ممکن است در معرض سالخوردگی و یا معلولیت قرار بگیریم و باید بدانیم مناسب بودن فضاهای شهری تا چه اندازه می تواند در تسهیل امور روزانه این اقشار موثر باشد.

قائدی، مناسب سازی زیرساخت های شهری را مصداق عدالت اجتماعی دانست و بیان کرد: بستر قانونی مناسبی برای حمایت از افراد توان خواه و مناسب سازی فضاهای شهری وجود دارد که با همکاری تمامی دستگاه ها و سازمان ها می توانیم در شهر شیراز شاهد اجرای اقدامات خوبی در این حوزه باشیم تا به استانداردهای شهر انسان محور دست یابیم.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز برای نیازسنجی توان خواهان یک فرد دارای معلولیت را به عنوان مشاور رسمی کمیسیون انتخاب کرده است.

قائدی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم در نظر گرفتن خدمات حمل و نقلی رایگان و دارای تخفیف برای معلولان اشاره کرد و گفت: طی مصوبه ای، شهرداری است و خوشبختانه تمامی ایستگاه های خط یک مترو در شیراز به آسانسور مجهز شده اند.

وی ادامه داد: 185 دستگاه اتوبوس در سال 97 به ناوگان اتوبوسرانی شیراز اضافه شد که دارای رمپ مناسب ویژه افراد ویلچری هستند.

قائدی اعلام کرد: برخی پل‌های عابر پیاده در شهر شیراز نیز به آسانسور و پله ها به رمپ تبدیل شده است و برای تامین رفاه معلولان پل های دیگری برای اقدام در آینده در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگان مجلس شورای اسلامی شیراز مناسب سازی معابر برای معلولین شهرداری شیراز شیراز شهر شیراز مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز خبر داد و گفت: برای مهار این حریق ۱۰ ایستگاه اعزام شده‌اند.

هادی عیدی‌پور در گفتگو با ما در تشریح جزئیات این حادثه گفت: دقایقی پیش انبار کالا در میدان مهارت شیراز دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شد که به دنبال آن ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات اطفاء به منطقه اعزام شد.

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تسنیم

tags # اخبار حوادث سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • (ویدئو) آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز
  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • حذف مزاحمان از پیاده روهای شهر | ۲۰۰ کیلومتر از پیادروهای پایتخت مناسب سازی شدند