Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان روز چهارشنبه در نشست با مسوولان دستگاه‌های اجرایی حوزه صنعت و تشکل‌های بخش خصوصی استان در مشهد افزود: براساس آمار اعلام شده، متوسط واحدهای راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران ۲۱ درصد است که این رقم در خراسان رضوی به ۱۶ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: خراسان رضوی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط بسیار دارد و انتظار می‌رفت در شرایط اقتصادی کنونی تعداد واحدهای راکد استان بیشتر از متوسط کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اجتناب از موازی‌کاری و انسجام اقدامات برای عارضه یابی و کمک به احیای واحدهای تولیدی راکد گفت: باید برنامه مدون در استان تدوین شود که مشکلات جدید واحدها احصا و برای آن راه‌ حل جدید اتخاذ گردد.

وی افزود: بهتر است محوریت مدیریت کلینیک صنعت با شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی باشد زیرا مدیریت این کلینیک توسط سازمان صنایع کوچک در ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت نهادینه شده است و این سازمان و شرکت‌های تابعه آن اعتبارات ویژه‌ای در این خصوص دارند.

رسولیان ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی به همراه سایر تشکل‌های بخش خصوصی و نیروهای بسیج مهندسین که وظیفه عارضه یابی و کمک به احیای واحدهای صنعتی در قالب کلینیک صنعت را دارند باید با یکدیگر هماهنگ شوند، اطلاع رسانی جامعی به واحدهای تولیدی نسبت به وجود کلینیک صنعت داشته باشند و شیوه‌ای برای سهولت در انجام ارزیابی‌های اولیه اتخاذ کنند تا به نتیجه بهتری دست یابند. 

وی گفت: همه واحدهای داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان باید از مسیر کلینیک صنعت عارضه‌یابی شوند تا اقدامات لازم برای احیای آنها انجام گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: در مسیر عارضه یابی واحدهای تولیدی نقشی نیز برای فرمانداران شهرستان‌ها تعریف خواهد شد به این معنا که فرمانداران در احیای واحدهای تعطیل همکاری کنند.

وی ادامه داد: لازم است از اشخاص ذیربط و شاخص استان برای جلب اعتماد و اطمینان تولیدکنندگان به منظور همکاری در زمینه عارضه یابی و بازگشت به چرخه تولید واحد بهره گرفته شود.

رسولیان گفت: نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و کلینیک صنعت باید مانند سال گذشته توسط گروهی از فعالان تشکل‌های بخش خصوصی انجام گیرد زیرا نتایج بهتری دارد، ضمن اینکه استادان دانشگاه نیز باید به این گروه افزوده شوند.

وی با اشاره به اختیارات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی افزود: مصوبات این ستاد لازم الاجراست لذا می‌توان با در نظر گرفتن کلینیک صنعت به عنوان یکی از گروه‎های کاری این ستاد، خروجی آن را به عنوان مصوبه ستاد تسهیل در نظر گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مسوولیت کلینیک صنعت خرداد ماه سال گذشته به این شرکت واگذار شد تا با بهره گیری از مشاوران و تشکل‌های بخش خصوصی، واحدهای تولیدی دارای مشکل را شناسایی و برای احیای آنها راه‌حلی اتخاذ کند.

رضا شجاعی افزود: در سامانه کلینیک صنعت ۷۰۰ مشاور خبره صنعتی بارگزاری شده است که ۱۰ درصد از آنان مربوط به خراسان رضوی است و صاحب هر واحد تولیدی می‌تواند با ورود به این سامانه مشاور خود را تعیین کند.

وی با اشاره به فعالیت ۹۰ دفتر مشاور در مشهد ادامه داد: در مرحله نخست ورود کلینیک صنعت برای رفع مشکل واحد، پایش آن به صورت ویزیت عمومی انجام می‌شود که این اقدام با همکاری انجمن بسیج مهندسان استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در مرحله بعد عارضه یابی عمیق واحد تولیدی انجام می‌گیرد و در این بخش از گروه‌های تخصصی‌تر بهره گرفته شده وپروژه بهبود برای آنها اجرا می‌شود.

وی افزود: پروژه بهبود کاملا الکترونیکی است، قراردادی بین واحد تولیدی و مشاور منعقد می‎شود و در صورتی که اجرای فرآیند بهبود لازم بود، به اجرا گذاشته می‌شود و در نهایت تولیدکننده نتیجه اقدامات برای حل مشکل خود را در سامانه ثبت می‌کند تا نظارت لازم در این زمینه انجام شود.

شجاعی ادامه داد: پارسال عارضه یابی و بازگشت به چرخه تولید ۹۲۲ واحد راکد و نیمه راکد با اشتغال از دست رفته هشت هزار و ۳۶۱ نفر در خراسان رضوی در دستور کار کلینیک صنعت قرار گرفت که زمینه فعالیت این واحدها به ترتیب صنایع فلزی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و کانی‌های غیرفلزی بود.

وی گفت: با اقدامات انجام گرفته در قالب کلینیک صنعت، پارسال ۱۱۰ واحد تولیدی با اشتغال ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: امسال عارضه یابی هزار و ۲۳۵ واحد تولیدی در دستور کار کلینیک صنعت استان قرار گرفته است که از این تعداد ۴۲۷ واحد تولیدی راکد هستند و ۸۰۸ واحد کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود تولید دارند. 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون پایش و عارضه یابی ۱۳۲ واحد تولیدی در هفت شهرستان خراسان رضوی توسط کلینیک صنعت انجام گرفته که نتیجه آن تعریف ۲۴ پروژه بهبود و معرفی ۱۰۸ واحد به کارگروه‌های تخصصی مشاوره بوده است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت استانداری خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت استانداری خراسان رضوی وزارت صنعت معدن و تجارت استانداری خراسان رضوی شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی تشکل های بخش خصوصی واحدهای تولیدی عارضه یابی کلینیک صنعت واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۵ هزار شغل در کشور تثبیت شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین مدنی صبح پنجشنبه در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی استان سمنان با حضور رئیس جمهور در شهرک صنعتی سمنان، با بیان اینکه هشت هزار واحد راکد در کشور احیا شده است، گفت: ۱۹۵ هزار شغل در این زمینه تثبیت شده است.

وی افزود: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های مردمی با احیای این واحدهای تولیدی در کشور، احیا شده است.

معاون رئیس جمهور همچنین به احیای ۲۰۱ واحد تولیدی راکد در استان سمنان اشاره کرد و گفت: چهار هزار و ۵۰۰ شغل در این استان تثبیت شده است.

‌مدنی حمایت از تولید را اولویت امسال دولت دانست و تاکید کرد: امیدواریم در سال جدید که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، کارنامه موفق تری را در راستای حمایت از تولیدی ارائه دهیم.

کد خبر 6081703

دیگر خبرها

  • عکس/ سفر رئیسی به سمنان
  • بازگشت ۷ واحد راکد در تربت حیدریه به چرخه تولید
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • احیای ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم استان سمنان
  • ۱۹۵ هزار شغل در کشور تثبیت شد
  • جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان برگزار شد
  • پرواز بلند تولیدگران سمنانی از روی موانع/ رکود پشت در گذاشته شد
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • نرخ مالیات واحدهای تولیدی کاهش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت